Gå til innhold

Krekar får bli


Gjest Gjest_Jonna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jonna_*

Bjarne Håkon Hansen har endelig gitt opp utkastelsesprosjektet sitt. Det ble i dag klart at det ikke blir noen avtale om å sende Mullah Krekar til den visse død i Irak.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2372822.ece

Dette er nok en stor skuffelse for Hansen og hans reaksjonære imperealistkumpaner i regjeringa, men det er en stor seier for rettferdigheten og gir håp til andre forfulgte revolusjonære i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raptuza

Om bin Laden kom til Norge for asyl hadde han nok fått lov å bli han au. Han er jo litt upopulær.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I linken står dette:

Betyr dette i praksis at Krekar kan leve og bevege seg fritt i Norge, og at myndighetene er tilbake til start?

- Ja, men med det forbehold at jeg regner med at politiet beskytter norske borgere mot en person som er ansett å være en fare for rikets sikkerhet, sier Hanssen.

Dette vil jeg tolke som at norske myndigheter prioriterer M. Krekars sikkerhet framfor innbyggerne i Norges sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤

Typisk norge.

Tåplig at man ikke kan sende en syk kriminell mann, som har avsakt trusler mot norge tilbek der han hører hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jonna_*
I linken står dette:

Betyr dette i praksis at Krekar kan leve og bevege seg fritt i Norge, og at myndighetene er tilbake til start?

- Ja, men med det forbehold at jeg regner med at politiet beskytter norske borgere mot en person som er ansett å være en fare for rikets sikkerhet, sier Hanssen.

Dette vil jeg tolke som at norske myndigheter prioriterer M. Krekars sikkerhet framfor innbyggerne i Norges sikkerhet.

Regjeringa er forplikta til å gi beskyttelse til flyktninger gjennom internasjonale konvensjoner. Det betyr ikke at det er noen fare for folks sikkerhet. Krekar har ingen konflikt med nordmenn. Han ønsker bare å leve i fred som alle andre.

På tide å slutte med slik fascistoid skremselspropaganda nå. Loven er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er nok en stor skuffelse for Hansen og hans reaksjonære imperealistkumpaner i regjeringa, men det er en stor seier for rettferdigheten og gir håp til andre forfulgte revolusjonære i fremtiden.

Hvor i all verden er rettferdigheten i at en massemordersk psykopat skal få bli? Og hvilket håp er det du ser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Orm

Ikke noe sjokk dere må tross alt huske at Norge lar terrorister og forbrytere bli mens Norge sender ut de utlendinger som følger Norges lover og er intergrert i det Norske samfunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med cathped: wake up and smell the coffee!! Har i alle år vært en "snillist " selv, men har endelig våknet opp og begynnt å se hvordan verden faktisk har utviklet seg.. Krekar er ikke en "helt"/revolusjonær, og det er ikke en fascistisk uttalelse, men et fakta, bevist,opplest og vedtatt. Han har selv sagt at den eneste sikkerheten Norge har for å unngå terrorangrep, er å la ham bli her; blir han kastet ut, garanterer han ingenting..... frekk som faen, men om ikke annet, svært ærlig på hvem han er. Muslimer er forsåvidt helt OK - de fleste av dem respekterer at de bor i et annet land og innretter seg så godt det lar seg gjøre, selv om det for muslimer flest er ganske vanskelig å praktisere sin religion i et Vestlig samfunn som vårt ( fortalt av muslimsk kollega). Muslimene har så eldgamle religiøse tradisjoner som de etter Koranen SKAL leve etter for å bli sett på som "ren", at vårt samfunn slettes ikke gjør dette lett for dem; ikke får de særlig god hjelp ifra Imamene sine heller. Krekar er ikke "bare muslim", det er ikke hans religion alen som gjør ham farlig, men det faktum at han har en ideologi som er total utsletting av Vesten slik vi kjenner Vesten i dag; han er også en islamist. Muslim og Islamist er ikke det samme. Les gjerne bøker av Oriana Fallachi ( f.eks. sinne og stolthet ), og bøker av Hege Skogstad - mye god og saklig informasjon fra Skogstad - anbefales!! Min sønn går på skole med muslimske tenåringer; 80% av disse har blitt lovet bort til familier i foreldrene's hjemland: det er bestemt hvem de skal gifte seg med - og ungdommene som er født og oppvokst her i Norge fortviler; de vil så gjerne respektere familien's ønske, men vil samtidig bestemme sin egen fremtid. Vi har hatt en del av disse rundt kjøkkenbordet oppløst i tårer hvor de håpløst forteller oss om hvordan deres miljø blir mer og mer ekstremt og at de selv er redde; " Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for når jeg reiser ned der, risikerer jeg at de dreper meg - kapper av meg armer og bein og lar meg blø ihjel - fordi de mistenker at jeg ikke har levd rent nok siden jeg er oppvokst i Vesten - det skjedde med min kusine, de kappet av henne armer og bein, og tok til slutt hodet og sparket det rundt på torget". Da min fetter kom på besøk året etter, lo han når han fortalte de andre i familien om det". Krekar og andre islamister ut av Norge - våkn opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strider det ikke mot menneskerettighetene å kaste ham ut? Jeg vil ikke ha ham i landet hvis det som blir sagt mot ham er reelt, men vi kan ikke bryte menneskerettighetene heller. Det er et vanskelig dilemma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Strider det ikke mot menneskerettighetene å kaste ham ut? Jeg vil ikke ha ham i landet hvis det som blir sagt mot ham er reelt, men vi kan ikke bryte menneskerettighetene heller. Det er et vanskelig dilemma.

Jeg trodde også at grunnen til at Norge ikke kan sende han ut, er at han risikerer dødsstraff hvis han blir sendt ut. Og Norge sender av prinsipp ikke ut mennesker man vet eller regner det som svært sannsynlig at blir drept når de kommer tilbake til hjemlandet. Iallefall skal det være slik i teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest A
Bjarne Håkon Hansen har endelig gitt opp utkastelsesprosjektet sitt. Det ble i dag klart at det ikke blir noen avtale om å sende Mullah Krekar til den visse død i Irak.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2372822.ece

Dette er nok en stor skuffelse for Hansen og hans reaksjonære imperealistkumpaner i regjeringa, men det er en stor seier for rettferdigheten og gir håp til andre forfulgte revolusjonære i fremtiden.

Hva er det som er en seier for rettferdigheten mener du?

At Krekar, øyeblikkelig etter å ha fått flyktningsstatus i Norge bruker de neste årene på å pendle mellom Norge og Irak for å bygge op en militant islamsk bevegelse?

Å la han bli er misforstått, naiv "snillisme"!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At det strider mot menneskerettighetene å sende Krekar og hans like tilbake til hjemlandet kan jeg forstå. Det jeg derimot IKKE kan forstå, er hvorfor det ikke er farlig for dem og reise hjem dit på "ferie"? Er ikke det minst like farlig å være der på ferie som å bo der?

En annen ting apropos menneskerettigheter? Hvor mange av dem har ikke Krekar selv brutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annen gjest
At det strider mot menneskerettighetene å sende Krekar og hans like tilbake til hjemlandet kan jeg forstå. Det jeg derimot IKKE kan forstå, er hvorfor det ikke er farlig for dem og reise hjem dit på "ferie"? Er ikke det minst like farlig å være der på ferie som å bo der?

En annen ting apropos menneskerettigheter? Hvor mange av dem har ikke Krekar selv brutt?

Gammelt nytt, unntatt for kulturrelavistene på KG og ellers i samfunnet. Men ja, det stemmer, de reiser på ferie som aldri før. Det nytter ikke å være "snille" og forvente snillhet og respekt for samfunnet vårt tilbake. De utnytter systemet til siste trevl, helt åpenlyst. Samtidig som de driter i å yte noe tilbake.

Når asylsøkere kommer hit til landet, må myndighetene bruke millioner på å finne den egentlige identiteten til folk som filer vekk fingeravtrykk, og river istykker pass og andre identitetspapirer på flyplassen. Dermed klarer pakk urettmessig å lure seg til lovlig opphold, og sosiale ytelser i paradoset Norge.

Noe av takken for at de får bo i ett stille og fredelig som Norge, er blant annet å eksportere penger til terrororganisasjoner i Somalia. Eller bygge seg svære "fritidshus" i hjembygda si i Pakistan

(Det er selvsagt asylsøkere med rent mel i posen innimellom her, men takket være at de råtne eggene klarer å lure seg inn, må innvandringspolitikken strammes enda mer inn for alle. Dette kommer til å ramme de lovlydige hardt også, men sånn er verden.)

Linker:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2321864.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article455734.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2366522.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1869836.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1912755.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringa er forplikta til å gi beskyttelse til flyktninger gjennom internasjonale konvensjoner.

Flyktning?!? Joa, man er en flyktning når man gjentatte ganger drar tilbake til det landet man påstår man blir forfulgt i. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...