LekeHusmor Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Hei! Jeg er en jente på 22, som er ute etter en terapaut/psykolog i Bergen.. Grunnen til jeg vil oppsøke psykolog er at jeg har opplevd en traumatisk skilsmisse mellom mine foreldre, og har mye inni meg jeg gjerne vil snakke med en profesjonell om. Lurer på hvorfor ting blir som de blir og hvorfor jeg gjør som jeg gjør osv.. Lufte tankene litt liksom! Har noen noen erfaringer? Og er det vanskelig å finne en terapaut man "klaffer" med liksom? Alle tips mottas med takk
Saeria Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Hvis du er student, kan du komme rimelig raskt til på studentenes psykologiske tjeneste. Se på www.sib.no
Gjest Stud.psychol. Skrevet 15. juni 2008 #3 Skrevet 15. juni 2008 Hei! Det er vanskelig å finne en psykolog man "klaffer" med, men med tanke på de strenge kravene som skal til for å bli autorisert psykolog i Norge kan du forvente høy faglig og sosial kompetanse av psykologen uansett hvem du velger! Når det gjelder din problemstilling (og dersom du er student) synes jeg det høres smart ut å ta kontakt med en av studentpsykologene du finner gjennom SiB. Her får du ikke langvarig terapi, men du får muligheten til å snakke med en fagperson og evt. få råd til hva du kan gjøre videre dersom du fortsatt har behov for videre terapi. Ofte er dette det som skal til! Dersom du oppsøker en ekstern psykolog kan det hende du må ut med masse penger dersom psykologen ikke har driftstilskudd (avtale om refusjon og egenandel). Dersom du går hos en psykolog og vil betale kun egenandel må du ha henvisning fra lege, og da kan det lønne seg å ta kontakt med fastlege. Han/hun kan helt sikkert også anbefale en psykolog! Personlig vil jeg ikke komme med anbefalinger, både fordi jeg har for dårlig kjennskap til psykologer i Bergen, og fordi jeg ikke kjenner deg. Du må også være forberedt på at dett kan ta litt tid før du får en time - det er mangel på psykologer, og mange står i kø! Uansett får du ha lykke til! - PM
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå