Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Hvordan kjennes ødemer ut? Når i svangerskapet er det vanlig å få vann i kroppen egentlig? Er man øm og hoven i det området?
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Man merker det vel fortest i ben og fingre ved at ringer blir for små og sokker lager merker. Man kan også kjenne at huden blir litt "pløsete" i leggen feks. Det er jo forkjeliig hvor mye man merker til vann i kroppen da. Har man problemer ded vann i kroppen fra før vil jeg tro det er stor sjanse for å få en del vann som gravid. Det er vel ikke akkurat ømt kanskje, men ubehagelig kan det bli etterhvert ja...
mamut75 Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Hvordan kjennes ødemer ut? Når i svangerskapet er det vanlig å få vann i kroppen egentlig? Er man øm og hoven i det området? Jeg har vondt i hendene når jeg våkner , greier ikke lengre å knytte neven før etter 1 time etter at jeg har stått opp . Årsaken skal være vannansamlinger . Ellers syntes jeg det sprenger litt i beina på slutten av dagen , pga vann. Jeg fikk ødemer fra uke 20 ca . JM sjekker mine ødemer ved å trykke på benet mitt , på oversiden av skinnleggen . Hvis man har vann i benet så vil vevet ikke sprette opp igjen med en gang , men bli liggende i ei grop der fingeren har vært i noen sekunder . JM sjekker hendene mine ved at jeg strekker fingrene helt ut , så ser hun etter hvite flekker inne i hendene og ¨på fingrene . Hvite flekker betyr væskeansamlinger . Dype merker etter sokker er også et tegn på vann .
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Har ikke lagt merke til at jeg hadde vann i føttene før men da jeg skjekket nå så jeg det godt. Har dype merker etter sokkene og da jeg trykket på så ble det grop som ikke går fort bort. Er dette farlig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå