Gjest Casey Skrevet 15. april 2008 #1 Del Skrevet 15. april 2008 Av ren nysgjerrighet: Hva synes du om begrepet "oval weekend"? DnBNORs kundemagasin "Total" skriver om en mann på 33 år som sier at han synes det er så veldig flott at han kan overføre penger fra en konto til en annen via sms, fordi han aldri kan være sikker på om pengene hans forblir der når han og konen har felles konto. Så sier han at det er kjekt når han er borte på "ovale weekender". Jeg tror ikke jeg liker det begrepet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 15. april 2008 #2 Del Skrevet 15. april 2008 Det er jo direkte oversatt fra engelsk. Dvs. det er nærmest ikke engang oversatt. Jeg syns langhelg er bedre, og et ord alle forstår ikke minst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 15. april 2008 #3 Del Skrevet 15. april 2008 Det begrepet syns jeg er utrolig teit, og jeg bruker det aldri. Ser for meg en snobb som skal på golftur eller noe slikt. Langhelg, som elfrida sier, er mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 15. april 2008 #4 Del Skrevet 15. april 2008 Signerer denne! Oval weekend er både jålete og fantasiløst. Heia Langhelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 15. april 2008 #5 Del Skrevet 15. april 2008 Sikkert en oversetter som ikke vet hva oval weekend er. Typisk oversetterfeil, akkurat som når oversetterne til National Geographic insisterer på å oversette "dam" med dam og ikke demning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå