Gå til innhold

Ny koffert!


Bomullstrusa

Anbefalte innlegg

Hvilken koffert burde jeg kjøpe? Den kan koste rundt 1500kr. Har bare lånt andres kofferter i alle de år og når jeg nå skal kjøpe en egen vil jeg ha kvalitet. Har dere erfaringer å dele om tøy, hardplast, titanium og andre kofferttyper? Mottas i alle fall med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marihan

Jeg har en samsonite i hard plast, og er utrolig fornøyd med den. Den har blitt best i test på flere tester. Den finnes i flere størrelser, og den jeg har koster rundt 1500 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de nye reglene der man ikke får ha flytende i håndbagasjen, så har alle mine nyeste kofferter blitt stående hjemme. Har måtte finne frem de gamle i hardplast igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en kikk på morris! ikke for å legge inn reklame, men siden jeg jobber der ser jeg at vi har UTROLIG lite reklamasjoner, og om noe skulle skje (garantisak) er vi alltid veldig behjelpelige med å skifte deler.

Jeg har en "myk hardplastkoffert" som veier lite. Jeg foretrekker det fremfor hardplast som ofte blir litt tunge. Disse koffertene blir ofte fremstilt som titan koffertene fra samsonite men dette er feil. Det finnes ikke titan i de, det er kun merket.

Det finnes mange spreke farger men for at du ikke skal bli lei av kofferten din anbefaler jeg å kjøpe en nøytral koffert og heller piffe litt opp med ett fargerikt koffertbelte. Disse er også med på å hindre trykk og at kofferten sprenger under transport:)

mvh

Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg må også si at jeg kjøpte en "billig" koffert for noen år siden av merket Carlton. Den så i utgangspunktet helt lik ut som min kones Samsonite. men bare etter et par turer så min Carlton koffert ut som den hadde vært gjennom et par verdenskriger og tilslutt sprakk faktisk plasten. Så etter rundt 4 år måtte jeg bare kaste den og kjøpe en ny....men konas Samsonite holder fremdeles koken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Gard her. Vi har 3 forskjellige typer Samsonite (hardplast, tøy og en som er en special edition og blanding av begge deler), og de har holdt gjennom alle slags reiser. Bulkene som kommer i tøyutgaven er bare å puffe tilbake. Mine tøykofferter er røde, så det er det eneste jeg ville forandret om jeg skulle hatt nye igjen. De blir fort møkkete. Gå for Samsonite, så får du noe som holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt myke kofferter, innkjøpt til en latterlig rimelig pris for mange år siden som nylig måtte gå av med pensjon fordi hjørnene til slutt ble nedslitt. Arvtakeren var en hardplastkoffert fra Obs. Den funker helt fint, det er ingenting galt med den, men jeg savner de mye koffertene med lav vekt! Skal jeg kjøpe ny koffert igjen, skal jeg gå for dem som veier minst.

Når det gjelder hva som er best, mykt eller hardt, har vi god erfaring med begge. Vi har i alle år pakket flasker og annet knuselig i kofferten for å slippe å bære og det har aldri gått i stykker noe som helst. -Før i fjor(med hard koffert) da jeg pakket ned noe keramikk litt for dårlig. Så lenge ingenting ligger og slår mot hverandre og er pakket i midten og ikke ut mot yttervegg, har alt holdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frida_*

Et godt tips: gå inn på www.koffert.no

Jeg kom over denne nettbutikken da jeg skulle reise før jul, og de har masse fint og praktisk! De leverer ganske kjapt, og så er det fraktfritt. Det var i allefall det før jul:)

Verdt å ta en titt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en samsonite i hard plast, og er utrolig fornøyd med den. Den har blitt best i test på flere tester. Den finnes i flere størrelser, og den jeg har koster rundt 1500 tror jeg.

Best i test liker vi :) Det blir vel en Samsonite da, hvis de ikke koster skjorta.

Hei

Jeg har også en stor en fra Samsonite i hard plast. Kjøpe en fargerik en så er den enklere å finne igjen på bagasjebåndet :fnise: Her er kofferten min http://gardmobile.blogspot.com/2007/07/i-got-suitcase.html

:ler: Ingen fare for at du overser den på bagasjebåndet nei! Skal se hva jeg finner. Det er faktisk ganske slitsomt å stå i klynge og strekke hals for å se etter kofferten sin. Knall-gult er kult; og lett å se ;)

Et godt tips: gå inn på www.koffert.no

Jeg kom over denne nettbutikken da jeg skulle reise før jul, og de har masse fint og praktisk! De leverer ganske kjapt, og så er det fraktfritt. Det var i allefall det før jul:)

Verdt å ta en titt altså!

Skal titte litt nå :)

Endret av SweetS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...