Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er gravid og har derfor fint tykt hår nå. Det kommer jeg naturligvis til å miste når jeg ammer. Er det noe måte jeg kan unngå dette. Finnes det noen hårkur som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som mister masse hår når de ammer har gjerne ikke mistet noe da de gikk gravide. Totalt sett skal du altså ikke miste noe særlig mer hår i gravid/ammeperioden enn du gjør normalt.

Skrevet

Jeg bruker å anbefale mine gravide kunder en sjampo som heter SP energy shampo. Denne er nettopp for å begrense og forebygge håravfall :) Tingen med disse typer produkter er at de bør begynne å brukes senest i 6.mnd for at resultetet først kommer etter ca 90 dager bruk... Du trenger ikke bruke det hver dag, men hver gang du vasker håret da :) Det finnes også to forskjellige kurer/serum til denne sjampoen for de som blir ganske plaget, men normalvis skal det være nok med bare sjampoen :)

den ene kuren skal ihvertfall brukes på natten ca 2-3ganger i uka og skylles ut på morningen.. Den andre er en dag kur og gjør akkurat samme nytten, men jeg pleier ikke å anbefale den siden håret kan se litt fett ut når man har den i :)

Skrevet
Hei,

Jeg er gravid og har derfor fint tykt hår nå. Det kommer jeg naturligvis til å miste når jeg ammer. Er det noe måte jeg kan unngå dette. Finnes det noen hårkur som kan hjelpe?

Er ikke slikt hårtap hormonelt betinget? Dersom det er shampoer som virker mot det, så ville jeg iallfall vært svært skeptisk til å bruke det. Det betyr vel at kroppen får tilført noe som motvirker virkningen naturlige hormoner?

Jeg bruker å anbefale mine gravide kunder en sjampo som heter SP energy shampo. Denne er nettopp for å begrense og forebygge håravfall :) Tingen med disse typer produkter er at de bør begynne å brukes senest i 6.mnd for at resultetet først kommer etter ca 90 dager bruk... Du trenger ikke bruke det hver dag, men hver gang du vasker håret da :) Det finnes også to forskjellige kurer/serum til denne sjampoen for de som blir ganske plaget, men normalvis skal det være nok med bare sjampoen :)

den ene kuren skal ihvertfall brukes på natten ca 2-3ganger i uka og skylles ut på morningen.. Den andre er en dag kur og gjør akkurat samme nytten, men jeg pleier ikke å anbefale den siden håret kan se litt fett ut når man har den i :)

Vet du hvilke virkestoffer er det i disse produktene som gjør at de virker?

Skrevet
Hei,

Ikke sikkert du mister noe! Jeg har ikke mistet hår hverken under amming eller graviditet. Ta litt vitaminer og tran er mitt føste tips.

Dog, ved tidligere tilfeller av ekstra hår tap har jeg brukt aloe vera shampoo fra helsekosten. Tror det hjelper.....Hvis det ikke bare er tilfeldig da:) Hårtap pleier jo å gi seg av seg selv på en måte. Tar også B vitaminer for å forebygge hårtap. Tror på det også.

Skrevet
Er ikke slikt hårtap hormonelt betinget? Dersom det er shampoer som virker mot det, så ville jeg iallfall vært svært skeptisk til å bruke det. Det betyr vel at kroppen får tilført noe som motvirker virkningen naturlige hormoner?

Vet du hvilke virkestoffer er det i disse produktene som gjør at de virker?

Det har ingenting med hormoner å gjøre, men at barnet tar til seg så mye næring at det blir for lite til moren :) Da kan man garantere hårtap, mens i andre tilfeller får mor nok næring i seg til både barnet og seg selv :)

noen av virkestoffene i den sjampoen jeg har er: mentol, noe rosmarin ekstrakt, pro vitamin B5..

Her kan du lese om den

Gjest Lacuna
Skrevet

Så du mener at håret kan ta opp næring gjennom hodebunnen? Det høres ganske merkelig ut, for å si det mildt. Huden er en barriere, og den forhindrer nettopp slikt fra å skje. Men tro kan selvsagt flytte fjell. Jeg har nok personlig mer tro på kosttilskudd, i så fall. Men det selger selvsagt ikke like mye sjampo. ;)

Skrevet

Nei det er jo ikke det jeg sier... Jeg sier at hårtap kommer av at man får for lite næring i et gravid-tilfelle... shampoen stimulerer hodebunnen og hårrøttene og gjør dem sterkere og fyldigere. Den tilfører ikke næring i den forstand men hjelper med å styrke røttene og "preppe" det før harde tider :)

Skrevet
Det har ingenting med hormoner å gjøre, men at barnet tar til seg så mye næring at det blir for lite til moren :) Da kan man garantere hårtap, mens i andre tilfeller får mor nok næring i seg til både barnet og seg selv :)

noen av virkestoffene i den sjampoen jeg har er: mentol, noe rosmarin ekstrakt, pro vitamin B5..

Her kan du lese om den

Hårtap etter fødsel har i høyeste grad med hormoner å gjøre! Under svangerskapet produserer morkaken masse østrogener, som gjør at man mister mindre hår enn vanlig. Dermed sparer man opp en del hår som egentlig skulle ha falt av i løpet av svangerskapet. Etter fødselen avtar østrogenproduksjonen, og man vil da miste alle de oppsparte hårene i løpet av noen måneder. I tillegg kommer det normale daglige hårtapet.

Mangeltilstander kan selvsagt også forekomme, både i og etter svangerskapet, men det er først og fremst hormonelle årsaker til hårtapet.

Amming mener jeg ikke har noen betydning, selv om man lett kan tilskrive hårtapet til amming fordi det er sammenfallende i tid.

Her står det litt om dette.

Hilsen tynnhåret melkeku

Skrevet

Det har mye med næring å gjøre også... prøv du å ikke få i deg nok næring til kroppen over en periode så skal du se at det tærer på håret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...