Gå til innhold

Menssmerter fra helvete

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Er 21 år gammel og jobber i en liten offentlig barnehage (bare 10 barn). Begynte for en mnd siden og har ikke vært syk selv i disse influensatider. Vi er bare to ansatte og liker ikke å være borte fra jobb når jeg vet de blir underbemannet.

De siste 2 dagene har jeg hatt ekstreme mensmerter. Slutta på pillen for noen måneder siden og har lest at hormoner sitter igjen i noen mnd(og kanskje derfor jeg har sånn noenlunde klart meg igjennom smertene før nå).

Hadde svetta i hele natt, våkna og brukte en god halvtime på å komme meg opp. Satte meg på do og da brøt helvete løs. Tok ut tampongen og det kjentes ut som om jeg skulle føde(nå vet jeg ikke hvordan det er, men jeg kan tenke meg det). Måtte holde meg fast i vasken og samboeren min kom ilende til med en halv kiwi sånn at jeg kunne få i meg smertestillende. På den siste "rien" brast jeg i krampegråt fordi det var så innmari vondt. Det er det verste jeg har opplevd i mine 6 år med mensen.

Jeg vet av erfaring at jeg blir verre av tamponger eller det å ha avføring i tarmen. Når noe "presser" om dere skjønner hva jeg mener. Vet at det sprer seg til ryggen i løpet av dagen og nå sitter jeg her og skal ringe jobben for å si at jeg ikke kan komme. Men hva sier man til en kvinnelig sjef?

Føler meg så innmari flau over å være borte fra jobb...Men når jeg ikke kan bruke tampong, smertestillende ikke funker og jeg må sitte helt stille for å ikke få kramper... Er dette en gyldig grunn? Hva skal jeg si?

Håper på raske svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo evt. be henne lese dette innlegget? he he.. neida, men si det som det er.. At du har mensen vondt!

De fleste kvinner forstår det, for mensen er virkelig auau!

Hadde jeg vært deg hadde jeg kommet meg til legen, han kan sikkert gi deg noe sterkere!

I mellomtiden; ta 1 paracet og 1 ibux.. Det funker på meg når smertene kommer..!

Skrevet

Jeg har ingen problem whatsoever med å ikke dra på jobb når jeg har mensensmerter. Jeg er jo ikke i fysisk stand til det, og stress/press gjør det bare verre anyway.

Ring og si fra, hiv nedpå naproxen eller cataflam, få samboeren din til å lage en varmeflaske til deg, legg deg under dyna og håp på at du snart blir tatt av søvnen!

Jeg vet akkurat hvordan du har det, og det er et mareritt!

:klem: :klem: :klem:

Skrevet

Du bør ikke bruke tampong om natta.

Det kan hende det er bedre om blodet får rent ut i løpet av natta, selv om det er fryktelig ekkelt.

Ellers er det vel grunn nok til å være hjemme om en ike kan fungere på jobb.

Skrevet

Jeg forstår at dere er bare to og det er vanskelig å jobbe der alene med ti barn, men da bør dere ha en som er til ekstra hjelp, dere er jo mennesker begge to herregud, syk blir man..

Jeg kan tenke meg hvor vondt og ekkelt du har det nå ja, og bare ring og si ifra sånn som det er, ikke noe verre enn det.

God bedring :klem:

Skrevet

Det er ikke alle kvinner som vet hva menssmerter vil si dessverre, men om du forklarer hvor ille det er så bør hun ha forståelse.

Jeg vet veldig godt hvordan det der er etter å ha besvimt mange ganger pga smertene :troest:

Skrevet

Da jeg var 15-18 år hadde jeg så kraftige mensmerter at jeg klarte ikke å være på skolen da det var som verst. Om jeg ikke tok smertestillende på forhånd, så var det bare å vente et døgns tid til det ga seg for om jeg så mye som forsøkte meg på å ta en tablett kom den i retur. Alt jeg spiste kom opp igjen. Jeg anbefaler deg å prøve Ledox, som er spesielt for menssmerter - og ta de på forhånd når du så mye som kjenner en liten antydning til kramper. Venter du, er det for seint.

Gjest Cathena
Skrevet

Jeg har av og til noen helt forferdelige smerter, jeg krøpler meg sammen og griner nesten! :gråte:

Jeg har vert borte fra jobben en gang pga. det, jeg var så dårlig at jeg klarte såvidt å svelge tablettene! Jeg vet hva det vil si å ha smerter fra Helvete. Nei, ikkje f*** om jeg hadde klart å stått på jobb da...! så jeg forstår veldig godt, òg jeg synst det er greitt...!

dette er en stund siden, husker jeg fikk så dårlig samvittighet fordi jeg ikke var på jobb...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...