Gå til innhold

Fart i rundkjøring


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ble stoppet av politiet og fikk 1500kr i bot. Årskaen var jeg hadde kjørt forbi dei. Dette var midt på natta og ingen trafikk. Jeg lå i en 80sone, og kom så inn i en 60-sone 2felts, der passerte politiet og la seg rett foran meg i 45kmt. I enden av veien er det en stor rundkjøring og jeg skulle til venstre jeg la meg derfor over i venstre fil og passerte politiet i 60kmt i 60sonen rett foran rundkjøringen som også er i en 60sone. Jeg bremste opp i det jeg kjørte rundt rundkjøringen i en fart av 40-50kmt, ikke noe særlig stor fart for denne rundkjøringen. I det jeg kom ut av rundkjøringen kom blålysene på bak meg. Jeg hadde ikke under noen omstendigheter lov å kjør forbi dei, selv ikke når dei lå 10-15kmt under fartsgrensen. Jeg trodde dette gjalt bare når politiet var i utrykning at det er strengt forbud å passer dem. Men nei, jeg har vanskelig for å godta denne boten, hva kan jeg gjøre nå i ettertid, har jo allerede skrevet under på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå hadde jeg aldri livet skrevet under på en slik bot ut i fra det scaneriet du forteller. Du har ikke gjort noe galt her om du da ikke kjørte unødvendig fort i rundkjøringen, eller foretok uansvarlig filbytte.

Nå som du har skrevet under er det nok bare best for deg å skulle betale denne boten da det blir for mye stress å skulle gjøre noe annet. Ta deg derimot en tur til den gjeldende politistasjon og be om å bli forklart hva du har gjort galt og før du snakker med dem ville jeg tatt kontakt med en kjøreskole og tegnet opp og forklart for dem for å få deres mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke har lov til å kjøre forbi politiet er vel bare tull (det har jeg gjort selv flere ganger)

Og dersom du ikke på noe tidspunkt oversteg fartsgrensen har du godtatt en urettmessig bot.

Er antakelig mye styr å ordne det nå i ettertid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke har lov til å kjøre forbi politiet er vel bare tull (det har jeg gjort selv flere ganger)

Og dersom du ikke på noe tidspunkt oversteg fartsgrensen har du godtatt en urettmessig bot.

Er antakelig mye styr å ordne det nå i ettertid..

Enig.

Ta deg en tur innom en kjøreskole og tegn og forklar situasjonen og spør dem. Og ta deg så en tur til politikammeret og hør der.

Men siden du har skrevet under boten, så er det nok lite å få gjort.

Endret av SilkeSatan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...