Gå til innhold

Mannlig omskjæring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lest noen steder at det er mer renslig for menn å være omskåret. Men jeg skjønner ikke det helt, for han ene jeg har hatt sex med som var omskåret var ikke noe mer renslig enn de andre (uomskårede) jeg har vært sammen med. Og jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle være noen forskjell.

Er det noen som vet noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det siktes til at den omskårne ikke har noen forhud det kan samle seg bakterier under. Menn som ikke er omskåret må trekke forhuden tilbake når de skal vaske penis ordentlig. Den omskårne slipper å tenke på å dra noe forhud tilbake. ;)

Skrevet
Menn som ikke er omskåret må trekke forhuden tilbake når de skal vaske penis ordentlig.

Litt som at de med munn må åpne den før de kan pusse tennene? :fnise:

Skrevet
;) Det ville være langt å foretrekke, ja.
Skrevet (endret)

Samtidig skulle man kanskje tro at det faktisk lettere kom bakterier til når forhuden er borte? Jeg har uansett ikke inntrykk av at det er noe problem å ha forhud så lenge mannen har normal hygiene. Jeg ville f.eks tro at en mann med forhud som vasker seg hver dag er å foretrekke foran en mann uten forhud som ikke gjør det.

Endret av Lady Lovelace
Gjest Uvitende mann
Skrevet

Jeg bare lurer på en ting: Forhuden på penis er jo homolog med forhuden/hetten på klitoris. Drar kvinner denne tilbake og vasker under der hver dag, sånn som menn gjør? Jeg synes jeg har lest noe om at det kan samle seg smegma der også, akkurat som på penis.

Skrevet
Forhuden på penis er jo homolog med forhuden/hetten på klitoris.

Hva betyr dette egentlig? :klø:

Skrevet
Tror det siktes til at den omskårne ikke har noen forhud det kan samle seg bakterier under. Menn som ikke er omskåret må trekke forhuden tilbake når de skal vaske penis ordentlig. Den omskårne slipper å tenke på å dra noe forhud tilbake. ;)

Det er det jeg har hørt også, og at dette særlig gjelder for menn i varme land.

Men - jeg synes den argumentasjonen høres litt tynn ut; at man skal måtte legge seg under kniven for å holde seg tilstrekkelig ren.

Kroppen er jo skapt som den er, mener jeg...

:klø:

Skrevet

Det skal man ikke måtte da, så lenge en vasker snoppen. ;) Det er, i mine øyne hvertfall, en ganske vanlig ting å gjøre. Ergo burde det ikke være noe mer problematisk å ha forhud enn å ikke ha det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...