Gjest caty Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Hei! Nå, de to siste dagene har det kommet blod ut av rompa mi når jeg bæsjer....Hva kan det være??? Når jeg tørker meg ser det ut som jeg har mensen, men det kommer fra rompa... HJELP!!! Må jeg oppsøke lege? Hilsen Caty som lurer....
Gjest gjets Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Hei! Nå, de to siste dagene har det kommet blod ut av rompa mi når jeg bæsjer....Hva kan det være??? Når jeg tørker meg ser det ut som jeg har mensen, men det kommer fra rompa... HJELP!!! Må jeg oppsøke lege? Hilsen Caty som lurer.... JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Kan være alt fra kreft, til hemoriode, eller revne i endetarmen. Jeg har hatt det der et par ganger (men ikke så kraftig som du beskriver det), og har funnet ut hvor revnen er og merket at den har grodd. Klør litt, og kjenner det "strekker" seg, og etter et par dager er jeg like fin igjen. Men, et legebesøk skader ikke.
Gjest Sisu Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Nå, de to siste dagene har det kommet blod ut av rompa mi når jeg bæsjer....Hva kan det være??? Når jeg tørker meg ser det ut som jeg har mensen, men det kommer fra rompa... HJELP!!! Må jeg oppsøke lege? Selvfølgelig skal du gå til legen! Man skal jo ikke blø fra endetarmen!! Spørsmålet er heller: hvorfor i all verden bruke tid på å legge spørsmålet inn på KG i steden for å ringe legen din og spørre??
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 bare sånn off topic.. hva gjør legen når man sier at man har dette.. driver de da å pirker inn i rumpa vår da? kan de gjøre det på lege kontoret?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 bare sånn off topic.. hva gjør legen når man sier at man har dette.. driver de da å pirker inn i rumpa vår da? kan de gjøre det på lege kontoret? Ja.
flickan Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 Når det er rent blod i rumpa kommer dette som regel av hemmoroider eller rifter i endetarmen og dette er ikke noe å bry seg om, med mindre det er store plager/smerter forbundet med det. Disse vil som regel gro/forsvinne av seg selv. Det går an å spørre på apoteket om de har noe salve mot hemmoroider.. Har du derimot blod i avføringen, bør du komme deg til lege.
aline Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Den dagen jeg blør like mye fra rumpa som jeg blør når jeg har mensen, så vil jeg ikke engang VURDERT å selvdiagnotisere meg og håpe det går over. Gå til legen så fort det overhode lar seg gjøre, forklar problemet, så kommer du sikkert raskt inn også, vil påstå at å blø endel fra endetarmen ved avføring, burde være ganske akutt. DERSOM det er uskyldig og bare noe som går over av seg selv, så må det være en deilig beskjed å få fra legen etter at han har undersøkt skikkelig.
Gjest men Skrevet 15. april 2008 #9 Skrevet 15. april 2008 Du bør oppsøke lege. Problemet skyldes oftest uskyldige hemorider eller rifter, men risikoen for mer alvorlige ting er jo avhengig av helsen din ellers, alder, arvelig disposisjon osv. Legen er den rette til å se om du trenger utredning eller kan se det an.
annie79 Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Ja, det er nok sikkert bare hemorider, du finner nok litt om det hvis du søker på google, men uansett så burde du nok oppsøke lege.
Gjest caty Skrevet 16. april 2008 #12 Skrevet 16. april 2008 Hva sa legen? hehe:P jeg oppsøkte ikke lege... det har endelig gått over... men var så ekkelt når det holdt på... (gikk over etter to dager) jeg går på idrett og er snart 19år... i god form... men torde ikke spørre noen... men takk for alle svar!
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2008 #13 Skrevet 16. april 2008 Hehe..? Bra det gikk over av seg selv da,men jeg fatter ikke at du tok sjansen.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 13. juni 2009 #14 Skrevet 13. juni 2009 Hehe..? Bra det gikk over av seg selv da,men jeg fatter ikke at du tok sjansen. Fint å høre at det gikk over. Du har kanskje bare fått deg et rift eller sår, når kjæresten din har pult deg i rumpa. Hilsen Line
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #15 Skrevet 14. juni 2009 hva gjør legen når man sier at man har dette.. driver de da å pirker inn i rumpa vår daHan låser døra, og sier BEND OVER BABY...:D Få deg en kvinnelig lege, og bøy deg fremover. Intet farlig med det. Har selv blitt "ydmyket" (hehe) av mannlige leger som har undersøkt der bak. Jeg er ikke homo, og det er heller ikke de. Helt ufarlig.
helledussen Skrevet 15. juni 2009 #16 Skrevet 15. juni 2009 Hei! Nå, de to siste dagene har det kommet blod ut av rompa mi når jeg bæsjer....Hva kan det være??? Når jeg tørker meg ser det ut som jeg har mensen, men det kommer fra rompa... HJELP!!! Må jeg oppsøke lege? Hilsen Caty som lurer.... Jeg ville ha undersøkt det hos lege for å være helt sikker på at ikke noe er galt. Selv kan jeg lett få sprekker ved endetarmsårpningen og dette kan gi blod ved avføring. Divere salver kan hjelpe men jeg ville ha undersøkt hos lege først
Gjest No wonder women Skrevet 15. juni 2009 #17 Skrevet 15. juni 2009 Han låser døra, og sier BEND OVER BABY...:D Få deg en kvinnelig lege, og bøy deg fremover. Intet farlig med det. Har selv blitt "ydmyket" (hehe) av mannlige leger som har undersøkt der bak. Jeg er ikke homo, og det er heller ikke de. Helt ufarlig. Man bøyer seg jo ikke fremover, man ligger på samme måte som om man tar en GU.
Mbelle Skrevet 23. juni 2009 #18 Skrevet 23. juni 2009 Dersom det er friskt blod er det nok bare en rift "inni der". Er det mørk/gammelt blod er det lurt å ta en tur til legen:)
Gjest Hjertesukk Skrevet 26. januar 2013 #19 Skrevet 26. januar 2013 Da det er snart 5 år siden TS skrev hovedinnlegget så får vi tro det har gått seg til. 1
Kosemose Skrevet 27. januar 2013 #20 Skrevet 27. januar 2013 Minner om at det ikke er lov å skrive innlegg signert som fagperson i Kropp&helse-forumet. Tråden er ryddet i hht denne regelen. Minner også om at tråden er gammel. Kosemose, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå