Gå til innhold

hvilken bil?


liv

Anbefalte innlegg

Jeg har 40000 å bruke på bil ink. avgifter, vil ikke ta opp billån oppå det. Men hvilket merke bør jeg sjekke ut? Har tittet litt på finn.no men synes det er vanskelig. Bør befinne seg i Oslo/akershus/østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville kjøpt en japansk bil, siden en bil til den prisen gjerne er ganske gammel. Og japanske biler er kjent for å være av bedre kvalitet. Du kan da se etter toyota, mazda, subaru, suzuki, mitsubishi og honda, muligens flere merker som jeg ikke husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japan er bra ja... :) De har også passe billige deler og er lette å få tak i :) Det skal visst ikke være noe vanskelig å skru på heller hvis du kjenner noen eller kan skru selv :)

Så er de gode å kjøre også syns jeg, men hvis du er ute etter gode kjøreegenskaper bør du jo kansje ta deg er par prøvekjøringer for å finne ut hva du liker best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt Golf eller Polo. Var veldig mange av kompisene som hadde det som første bilen, og de måtte stadig skifte til ny bil eller hadde en del reparasjoner... Mens de som kjørte japansk kun måtte bytte en dynamo og annet småtteri og hadde samme bilen til de fikk etablert seg og hadde råd til en dyrere bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder VW Golf & Polo er dette biler som jeg også ville anbefale deg til å bare droppe, og grunnene er mange. De er nemlig mye dyrere enn andre tilsvarende biler ifra andre merker da de er populære. I tillegg har de en stor feilprosent på slike idiotiske feil som, låser, lys, foringer og noe annet.

Mye kommer jo an på hva du er ute etter og hva du trenger, men om du har det fritt frem og kan kjøpe deg en 2/3 dørs bil er jo det noe helt nytt som åpner seg for deg. Har en kompis som nettopp kjøpte seg en slik en Peugeot Partner og ble super fornøyd med den.

Om det er slik at du MÅ ha bakster og fire dører ville jeg nok gjerne vurdert Rover (Engelsk) da disse er flotte biler med en god del utstyr som faktisk ligger lavt i pris sammenlignet med tilsvarende biler. Har selv hatt flere Rovere uten noen form for problemer og ikke engang rust så lenge man steller pent med det. Kunne jo feks kjøpe deg en slik en!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes japanske biler med fire dører da.. :)

Nissan Bluebird

Nissan Laurel

Nissan Almera

Toyota Camry

Honda Civic (finnes både i hatchback og sedan)

Toyota Carina

Honda Accord...

..er de jeg kommer på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...