Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg skal snart inn for å ta kikkhuls operasjon eller de kaller det også for en undersøkelse. Jeg har problemer med at et kne er vondt og kneskåla går ut av ledd. Hva kan de gjøre med kikkhulls ingrep?
Gjest LanaLane Skrevet 15. april 2008 #2 Skrevet 15. april 2008 Jeg gjorde det samme for noen år tilbake og da fant de en cyste som de fjernet i samme operasjon. Har skjev kneskål på det andre men det fant de ut ved mr. Du blir vel spurt om du vil ha lokalbedøvelse i kneet eller full narkose. Velg full narkose. Jeg har veldig høy smerteterskel men jeg vil heller stikke en rusten kniv inn i øyet mitt enn å ta lokalbedøvelse i kneet igjen. Vil ikke skremme deg, men det kjennes ut som om kneet ditt imploderer og all innmat og bein skal eksplodere ut i rommet. Ekstremt trykk med andre ord. Kanskje du takler det bedre enn meg, men som sagt...jeg har hatt vondt i kneet i mange år og utviklet veldig høy tersket for smerte der. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2008 #3 Skrevet 15. april 2008 Det står i brevet mitt at jeg får full narkose, men nå skremte du meg litt så håper de bedøver meg nok....
Gjest LanaLane Skrevet 15. april 2008 #4 Skrevet 15. april 2008 ja, men da går det bra:) Det som er bra med kikkhullsoperasjon er at du er på bena igjen etter kort tid. Lå i senga i 3 dager men klarte etterhvert å komme meg rundt på krykker. Etter 1 uke skal du vel legge trykk på foten og etter 3 uker kan du nok kaste krykkene skikkelig. Høres lenge ut, men ved skjev kneskål så snakker vi krykker i 2-3 mnd. Det eneste med narkose (vet ikke om du har tatt det før) er at du blir veldig kvalm. Si ja til brød med egg på, det funker. Forøvrig tok det meg 3 timer før jeg våkna. Åpna øynene, sa et entusiastisk "HEEEEEI" til pappa og slukna igjen. Ikke stress med å våkne, du blir bare kvalmere:) Ha også en spypose med i bilen, ikke gøy å måtte stoppe midt på E18 i rushtida for å spy.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå