Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Totalitære og bakstreverske regimer har endelig fått viljen sin i FNs menneskerettighetsråd. Ytringsfriheten, og dermed menneskerettighetene som helhet, er ikke lenger engang verdt papiret det er skrevet på. Stopp verden! Jeg vil av! Vote on freedom of expression marks the end of Universal Human Rights (IHEU) IHEU: - Menneskerettighetene døde på fredag (Fritanke.no) Ytringsfriheten knebles i FN (Human Rights Service)
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Totalitære og bakstreverske regimer har endelig fått viljen sin i FNs menneskerettighetsråd. Ytringsfriheten, og dermed menneskerettighetene som helhet, er ikke lenger engang verdt papiret det er skrevet på. Stopp verden! Jeg vil av! Vote on freedom of expression marks the end of Universal Human Rights (IHEU) IHEU: - Menneskerettighetene døde på fredag (Fritanke.no) Ytringsfriheten knebles i FN (Human Rights Service) Utrolig mange høyreekstreme NGOs som har spretti opp siden årtusenskiftet. OK, du kan få gå av *spark bak*
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Utrolig mange høyreekstreme NGOs som har spretti opp siden årtusenskiftet. OK, du kan få gå av *spark bak* Hva faen mener du med det?
Brunhilde Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Hva faen mener du med det? Det er vel ingen tvil om at HRS skjuler sitt islamhat bak menneskerettigheter?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Det forundrer meg hvordan endel folk er villige til å akseptere hva som helst slags dritt så lenge det sies av en religiøs leder fra en fjerntliggende kultur, mens man opprørt forlanger avskjed for prester som ikke aksepterer abort, homofilt ekteskap eller kvinnelige prester. Men om noen våger å ta til orde mot muslimsk praksis så er de islamhatere eller rasister. Jeg lurer ofte på hva motivasjonen bak dette er.
Gjest Casey Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Totalitære og bakstreverske regimer har endelig fått viljen sin i FNs menneskerettighetsråd. Ytringsfriheten, og dermed menneskerettighetene som helhet, er ikke lenger engang verdt papiret det er skrevet på. Stopp verden! Jeg vil av! Vote on freedom of expression marks the end of Universal Human Rights (IHEU) Nja...det er drøyt av denne kilden å hevde at makten i FN har forskjøvet seg fra USA til islamistiske land. Medlemslandene i Sikkerhetsrådet sørger for at så ikke skjer.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Jeg undres over om "demokrati" hadde vært bortkastet på sauer. Da menneskeheten i sin helhet oppfører seg som sauer i alt fra små detaljer til det store bildet, undres jeg over om demokrati er bortkastet på mennesker! Lurer på hvem som skal avgjøre om du eller jeg fortjener grunnleggende rettigheter. BI studenter rett fra kollokvieautomaten eller rød-ungdom rett fra partiboktrykkeriet? Ja takk ingen deler. Dritt og dra Homo-jegforstårikkeendritt-Sapiens! Verden vil bedras og er nok det største narre som er blitt holdt i eksistensens historie.
Gjest Golden Girl Skrevet 15. april 2008 #8 Skrevet 15. april 2008 Ok, jeg må si jeg synes denne tråden har sporet fullstendig av! Poeng en: Menneskerettighetsrådet har en geografisk sammensetning som faktisk representerer verden mye bedre enn Sikkerhetsrådet. Og da må man også ha forståelse for at land som tar religionen sin mer alvorlig enn mange mer sekulære land uttrykker bekymring for saker, à-la Muhammed-karikatur saken. Det disse linkene viser er at spesialrapportørene også bør ta mer hensyn til det ansvaret ytringsfriheten faktisk gir. Det vil IKKE si at menneskerettighetene krenkes, men at de balanseres bedre opp mot hverandre. Poeng to: Nå må folk slutte å si at FN skal gjøre ditt og datt. FN er kun summen av medlemslandene. Alle medlemsland pleier ukritisk sine egeninteresser, og sånn er det bare. Og da blir også FN lammet i mange saker. Desverre. Er det ett organ som trenger å kritiseres i FN er det Sikkerhetsrådet. MR-rådet fungerer IKKE optimalt fremdeles, men det er på vei. Til slutt et lite PS: Norge har søkt medlemsskap i MR-rådet fra 2009-2012. Kanskje det vil hjelpe litt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå