Gå til innhold

strikke


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Nå har jeg fått det for meg at jeg skal strikke noe til ungen! :-D noen tips til hva man bør begynne med som ikke tar motet fra en liksom? noe man bør klare å få til uten å ha strikket så mye før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har strikket litt til venninners baby'er, samt min lille nevø. Kikket masse på www.garnstudio.no, og er nå i gang med det tredje babyteppet av denne slagen: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppsk...=22&lang=no

Tar tid, men er moro :) Litt utfordring med mønster, men stort sett strikker du rett, vrang og kast. Jeg hadde kun strikket et par enkle skjerf, før jeg begynte på mitt første babyteppe, og jeg kom i mål :)

Ellers er det masse annet fint også, må bare finne noe du liker godt, så går det nok bra! Begynn med litt enkle ting, og ta det derfra :) Sandnes Garn har også et kjempefint babyteppe, med enkle lapper, som er tovet :) Fint å ha på gulvet etc, og så luner det litt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker også teppe, men vesentlig enklere enn det der, ingen mønster, bare rillestrikk. Dvs, rette masker hele tiden, frem og tilbake. For en som er erfaren er det muligens litt kjedelig, men for meg er det veldig greit...

Minner om dette:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppsk...=12&lang=no

Egentlig er det "nøstebarnteppet" jeg strikker da, men forskjellen er jo ikke stor, utover at det er nettopp størrelsen... Jeg la opp 170 masker, og strikker ivei på pinnestørrelse 6 til det er kvadratisk ialle fall, kanskje litt til, og så hekler jeg kant rundt etterpå. Skal hekle kanten i blått, selve teppet er naturhvitt.

Det tar litt tid, men ikke så lang tid som jeg hadde trodd, så jeg skal nok strikke et par småting etterpå... Lue i samme blåfarge som kanten på teppet i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor strikket dette settet til oss. Jeg er ikke flink til å strikke selv, så jeg aner ikke om det er vanskelig, men det er i alle fall kun rettstrikk med to farger. Hun brukte vel ca en uke på alt. Har fått utrolig mange komplimenter fra fremmede på gata og kjøpesentre når de har sett poden i disse klærne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Svigermor strikket dette settet til oss. Jeg er ikke flink til å strikke selv, så jeg aner ikke om det er vanskelig, men det er i alle fall kun rettstrikk med to farger. Hun brukte vel ca en uke på alt. Har fått utrolig mange komplimenter fra fremmede på gata og kjøpesentre når de har sett poden i disse klærne :)

Nydelig sett! :hjerter_rundt: Jeg tror nok jeg hadde begynt med noe annet... kanskje en jakke? Har oppskrift på mange lette om du vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...