Gå til innhold

Elektronisk lesbart pass


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Canada i sommer. Må jeg ha visum eller noe slikt, eller holder det med elektornisk lesbar tpass?

Jeg har ikke et slik pass pr dags dato. Hvor lang tid i forveien må jeg ordne med dette?

Er det mye kav å komme seg inn i landet? Jeg har hørt skrekkhistorier om folk som har blitt tatt til side uten noen åpenbar grunn, for å bli grillet i flere timer.. En kamerat av meg satt 5 timer i avhør (men han så jo ut som en satanist, så da var det jo greit...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal til Canada i sommer. Må jeg ha visum eller noe slikt, eller holder det med elektornisk lesbar tpass?

Jeg har ikke et slik pass pr dags dato. Hvor lang tid i forveien må jeg ordne med dette?

Er det mye kav å komme seg inn i landet? Jeg har hørt skrekkhistorier om folk som har blitt tatt til side uten noen åpenbar grunn, for å bli grillet i flere timer.. En kamerat av meg satt 5 timer i avhør (men han så jo ut som en satanist, så da var det jo greit...)

Jeg var i Canada i fjor, og trengte ikke visum. Men elektronisk lesbart pass. Sikkert lurt å ordne med pass så tidlig som mulig; det tar vel maksimalt 3 uker.

Og Nei, det er ikke mye krav for å komme seg inn i landet. Jeg har vært særdeles ute og reist, og har aldri opplevd skrekkhistorier andre forteller om, men jeg har blitt tatt til side for å svare på enkelte spørsmål og for å vise returbilletten min, feks. Tror folk har en tendens til å overdrive slike historier for å virke mer interessante. Har aldri opplevd immigration som ubehagelig noe sted i verden, men det kan lønne seg å ha adresse du skal bo første natten lett tilgjengelig når du går gjennom immigration. I mange land må du fylle ut denne i et skjema du får utdelt på flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...