Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg skal til Canada i sommer. Må jeg ha visum eller noe slikt, eller holder det med elektornisk lesbar tpass? Jeg har ikke et slik pass pr dags dato. Hvor lang tid i forveien må jeg ordne med dette? Er det mye kav å komme seg inn i landet? Jeg har hørt skrekkhistorier om folk som har blitt tatt til side uten noen åpenbar grunn, for å bli grillet i flere timer.. En kamerat av meg satt 5 timer i avhør (men han så jo ut som en satanist, så da var det jo greit...)
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Det holder med maskinlesbart pass. Men følg alltid med på slikt tilfelle det blir noen endringer.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Jeg skal til Canada i sommer. Må jeg ha visum eller noe slikt, eller holder det med elektornisk lesbar tpass? Jeg har ikke et slik pass pr dags dato. Hvor lang tid i forveien må jeg ordne med dette? Er det mye kav å komme seg inn i landet? Jeg har hørt skrekkhistorier om folk som har blitt tatt til side uten noen åpenbar grunn, for å bli grillet i flere timer.. En kamerat av meg satt 5 timer i avhør (men han så jo ut som en satanist, så da var det jo greit...) Jeg var i Canada i fjor, og trengte ikke visum. Men elektronisk lesbart pass. Sikkert lurt å ordne med pass så tidlig som mulig; det tar vel maksimalt 3 uker. Og Nei, det er ikke mye krav for å komme seg inn i landet. Jeg har vært særdeles ute og reist, og har aldri opplevd skrekkhistorier andre forteller om, men jeg har blitt tatt til side for å svare på enkelte spørsmål og for å vise returbilletten min, feks. Tror folk har en tendens til å overdrive slike historier for å virke mer interessante. Har aldri opplevd immigration som ubehagelig noe sted i verden, men det kan lønne seg å ha adresse du skal bo første natten lett tilgjengelig når du går gjennom immigration. I mange land må du fylle ut denne i et skjema du får utdelt på flyet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå