Gå til innhold

Rotfylling.

Gjest Gjest_marina28_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_marina28_*
Skrevet

Er det vondt??Jeg skal til tannlege i morgen og vet jeg må rotfylle ett hull..kjenner det godt og tannen har blitt blå/grå.

Noen med lignenede erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt to rotfyllinger og de har ikke vært vonde. Litt ubehagelig den ene gangen nervene måtte bedøves. Den lille vondten som kom når nålen stakk i nervene gikk over med en gang. Det er snakk om millisekunder. Etter bedøvelsen var på plass, gikk det hele greit. Jeg har til og med tannlegeskrekk, så det gikk faktisk bedre enn forventet! Jeg var mest nervøs i forkant.

Lykke til med rotfyllingen!

Skrevet

Min erfaring (som også har tannlege skrekk);

Rotfylling er ikke vondt, det eneste jeg synes er at det er litt slitsomt fordi man må holde munnen åpen så lenge med div instrumenter koblet i tennene.

Jeg har ikke opplevd å ha en blå/grå tann som du beskriver. Min tann ble rotfylt fordi jeg hadde ventet for lenge med å gå til tannlegen med ett hull...

Dersom du er nervøs, si det til tannlegen så hjelper de deg på best mulig måte. Min tannlege sprutet litt bedøvelse før hun stakk sprøyta så jeg kjente ikke det.

Det er klart at bedøvelsen er litt ekkel, men det er verdt det!

Dette går fint, prøv å slappe av i stolen - tenk på noe gøy du skal gjøre snart :)

Skrevet
Min erfaring (som også har tannlege skrekk);

Rotfylling er ikke vondt, det eneste jeg synes er at det er litt slitsomt fordi man må holde munnen åpen så lenge med div instrumenter koblet i tennene.

Jeg har ikke opplevd å ha en blå/grå tann som du beskriver. Min tann ble rotfylt fordi jeg hadde ventet for lenge med å gå til tannlegen med ett hull...

Dersom du er nervøs, si det til tannlegen så hjelper de deg på best mulig måte. Min tannlege sprutet litt bedøvelse før hun stakk sprøyta så jeg kjente ikke det.

Det er klart at bedøvelsen er litt ekkel, men det er verdt det!

Dette går fint, prøv å slappe av i stolen - tenk på noe gøy du skal gjøre snart :)

Skrevet

Når jeg er hos tannlegen, sitter jeg alltid med behagelig musikk i ørene (eventuelt bråkemusikk hvis jeg skal borre :fnise: ).

Anbefales!

Skrevet

Oj rota litt med endringer her så det ble ekstra innlegg... hehe

Skrevet
Når jeg er hos tannlegen, sitter jeg alltid med behagelig musikk i ørene (eventuelt bråkemusikk hvis jeg skal borre :fnise: ).

Anbefales!

Signerer denne! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...