Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Første tips for å få ned budsjettet er å droppe Toscana. Toscana er omrdået hele verden snakker om, og desto høye priser.

For dem som liker vin, er det absolutt beste vindistriktet Piemonte.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Var 16 dager i Toscana i sommer - og det var helt fantastisk!! Og dyrt? Det kommer helt an på hva man sammenligner det med, i forhold til norske priser var det jo billig, sammenlignet med priser i f.eks Bulgaria blir det dyrt. Det var hvertfall så absolutt verdt det - og man legger jo opp turen (hotell, hva man spiser osv) etter hvilket budsjett man har. Vi kjørte mye rundt og kan anbefale Lucca, Pitigliano, San Baronto og Magliano in Toscana på det varmeste! Fantastisk vakre steder:)

Endret av Clebra
Gjest Gjest_Lune_*
Skrevet
Toscana er bare topp.

Det er jo masse å se - selv synes jeg Firenze er helt fantastisk. Og dere bør jo absolutt ta en tur til Fiesole.

Mirakelplassen i Pisa hører vel med - og det er jo morro å ha vært der - men det er mange andre steder jeg ville valgt i stedet.

Jeg har ikke vært i Sienna, men det står på listen. San Gimignano er herlig (men kanskje enda bedre på kveldstid når alle turistene har dratt) http://www.sangimignano.com/sghomei.htm.

Ellers anbefales Greve i Chianti.

Og hva med Cinque Terre http://homepage.sunrise.ch/homepage/avong/cinque_terre/ - i og med at dere har bil er det jo overkommelig.

Det kryr jo av steder - og det spørs jo bare hvor mye dere tenker å kjøre.. Volterra, Lucca - eller bare kjøre på måfå og stoppe der det faller seg.

Når det gjelder penger går det jo alltid mer enn man tror - og det å handle skinke/ost etc. for å ta med hjem drar jo også litt.

Veldig enig i dette!

Bodde selv i San Gimignano i 5 dager før vi tok turen til Cinque Terre.

Fantastisk tur!

Var innom både Firenze, Sienna, Pisa, Milano og Bergamo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...