Gå til innhold

Tørketrommel oppå vaskemaskin?


Geertruida

Anbefalte innlegg

Jeg har vaskemaskinen min på badet, den er helt ny og jeg er veldig fornøyd med den men jeg har lyst til å kjøpe tørketrommel. Kan jeg ha tørketrommelen oppå vaskemaskinen eller er det helt tåpelig, vil den tippe overende når vaskemaskinen sentrifugerer el.? Bør man feste den på noen måte?

Hva er forskjellen på tørketrommel med kondens og utlufting?

Takknemmelig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt tørketrommel oppå vaskemaskin, ikke noe problem, det.

Du får kjøpt noen slags kopper som du setter føttene på trommelen oppi for å hjelpe mot vibrasjon.

Det forutsettes selvsagt også at vaskemaskinen står rett og ikke "hopper rundt på gulvet" når du sentrifugerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Vi har tørketrommelen stående oppå vaskemaskinen, fungerer helt fint det! Eneste sklisikring er gummiknottene på beina på tørketrommelen. Har aldri vært i nærheten av å ramle av.

Kondenstørketrommel trenger du ingen slange ut gjennom vegg/ventil for å lede fuktigheten ut, det er en tank i trommelen som kan tømmes etter bruk el. ved behov, du kan også bruke slange til å lede vannet direkte ned i avløp. Når du har tørketrommel med utlufting må du ha slange ut gjennom vegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, takk for svar. Da er det kondenstørketrommel jeg skal ha for jeg kan ikke bore hull i veggen for å lede dampen ut.

Vaskemaskinen min står helt rolig, badet mitt er helt nytt og alt er i "vater" som det heter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våres tørketrommel ramlet ned under sentrifugering med 1400 omdreininger! Da hadde vi ikke satt slike ekstra "føtter" på. Med ekstra føtter har det senere ikke vært noe probem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første vaskemaskin ristet veldig da den sentrifugerte. Var derfor veldig spent da jeg kjøpte en kondenstørketrommel som jeg plasserte oppå. Om jeg hadde flaks eller ikke, vet jeg ikke, men tørketrommelen falt aldri ned. Synes og huske at vaskemaskinen ble litt "roligere" siden den hadde fått litt vekt oppå seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg skulle kjøpte ny vaskemaskin og i tillegg tørketrommel, så anbefalte selgeren en "vaske-rack". Tipper at det betyr at løsningen er helt vanlig. De fleste bad/vaskerom er små, så derfor setter man det ene oppå det andre.

Vi har det selv, og det fungerer flott. Men vi fikk også de omtalte "koppene" for å ta av litt for risting etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja disse koppene er veldig nyttige, men det finnes faktisk slike "kit" fra produsent som en ment å brukes mellom vaskemaskin og tørketrommel. Da vil de faktisk henge sammen i tillegg til at du får en liten "bordplate" mellom maskinene som kan trekkes ut og skyves inn igjen. Vi har i alle tilfeller en slik ordning på våre Siemens maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt tørketrommel oppå vaskemaskinen, eneste vi har i mellom er en antisklimatte liknende de man kan bruke under gulvtepper. Fungerer veldig bra, og har aldri hatt noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...