Gå til innhold

Sosionom deltid, krav og barn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Jeg tror jeg kanskje ha funnet en utdannelse jeg passer til. Sosionom! Har et ønske om å jobbe som rådgiver og tror dette blir midt i blinken!

Jeg har sjekket kravene fra i fjor og funnet ut at heltidsstudiet muligens krever et par poeng mer enn jeg klarer å oppnå og dermed er deltidstudiene et fint alternativ.

Ved deltidsstudiene er det imidlertid krav om minimum 50% arbeid ved siden av studiene,og jeg lurer på hva som skjer om man blir gravid? Må jeg da ta permisjon fra hele studiet eller kan jeg følge pensum selvom jeg ikke får jobbet 50% den perioden??

Har tatt kontakt med skolen, men svaret har latt vente på seg så tenkte å høre om noen av dere hadde peiling :)

Driver og søker arbeid nå, men som helt fersk og ufaglært er det litt krevende.. hvis jeg oppfyller kravene men ikke har fått arbeid har jeg da 0 sjangs for å komme inn på studiet dette året?? :gråte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kravet om minst 50 % arbeidstilhørighet innen relevant felt er absolutt, nattevakter teller heller ikke,om du lurer på det.

Det med barn vet jeg ingenting om, annet enn at det kanskje er smart å vente med graviditet til du er godt i gang med studiet? Tror dette på alle måter er best, om du har mulighet til å velge, altså.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet
Kravet om minst 50 % arbeidstilhørighet innen relevant felt er absolutt, nattevakter teller heller ikke,om du lurer på det.

Det med barn vet jeg ingenting om, annet enn at det kanskje er smart å vente med graviditet til du er godt i gang med studiet? Tror dette på alle måter er best, om du har mulighet til å velge, altså.

Ja, kan gjerne vente litt..men syntes 4 år er leeenge..hehe. også vil jeg gjerne videreutdanne meg på et fagfelt.

Teller ikke nattevakter? Er det ikke samme om man jobber dag, kveld eller natt for dem så lenge jeg jobber minimum 50%?? :) Hmmm..jaja, da får jeg slutte å søke den slags jobber da ihvertfall!

Går du der selv, siden du vet så mye? Tusen takk for at du tok deg tid i nattetimene :ler:

Skrevet

Nå gikk snittet for å komme inn på sosionom ned i fjor, hvertfall på HiB. Det er godt mulig denne trenden fortsetter ,siden arbeidsmarkedet er såpass godt som det er (noe som fører til at færre vil studere).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...