Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trivdes godt på videregående fordi det var så mange fag jeg likte; bl.a. norsk, engelsk, tysk, samfunnsfag... Har alltid likt å skrive, ordne, lage oversikter. Etter at videregående er slutt så savner jeg å drive med disse fagene, og nå som jeg leter etter et utdanning vil jeg finne et yrke der jeg får drive med det som interesserer meg. men det synes jeg er vanskelig. Jeg likte alle fag bortsett fra realfagene.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo egentlig mange studier som passer til dine beskrivelser. Hva med

journalistutdanning

sosionomutdanning

statsvitenskap

studere språk (bli oversetter, sette opp kontrakter for firmaer med kontakter i utlandet osv...)

Dette er bare noen få eksempler jeg kom på i farta.

Lykke til med valget.

Skrevet

Alt mulig rart innen samfunnsvitenskap og humaniora?

sosialantropologi, sosiologi, utviklingsstudier, media, spraak, geografi, historie, etc? Allmennlaerer?

Skrevet

Biblioteksfag?

Sekretær

Saksbehandler (det krever vel en passende utdanning innen en interessant bransje)

Skrevet

Takk for masse forslag!! Av det dere har foreslått synes jeg statsvitenskap virker utrolig spennende. Språk kunne jeg såklart tenke meg, men usikker på de yrkesmulighetene man får etterpå. Journalist er helt klart også interessant, men der er det mange typer journalist jeg ikke ville vært...

Allmennlærer... kanskje!!

Mye interessante studier, men må tenke på hva slags jobb jeg kan få etter endt utdanning også tenker jeg...

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Hvis du vil bli lærer, kan du ta lektorutdanning med integrert master på et universitet. Et eksempel: Master i nordisk, kombinert med samfunnsfag, historie etc. Denne utdanninga gir mange muligheter senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...