Gjest Gjest Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Jeg trivdes godt på videregående fordi det var så mange fag jeg likte; bl.a. norsk, engelsk, tysk, samfunnsfag... Har alltid likt å skrive, ordne, lage oversikter. Etter at videregående er slutt så savner jeg å drive med disse fagene, og nå som jeg leter etter et utdanning vil jeg finne et yrke der jeg får drive med det som interesserer meg. men det synes jeg er vanskelig. Jeg likte alle fag bortsett fra realfagene. Forslag?
angeleyes Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Det er jo egentlig mange studier som passer til dine beskrivelser. Hva med journalistutdanning sosionomutdanning statsvitenskap studere språk (bli oversetter, sette opp kontrakter for firmaer med kontakter i utlandet osv...) Dette er bare noen få eksempler jeg kom på i farta. Lykke til med valget.
Fluffie Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Alt mulig rart innen samfunnsvitenskap og humaniora? sosialantropologi, sosiologi, utviklingsstudier, media, spraak, geografi, historie, etc? Allmennlaerer?
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Biblioteksfag? Sekretær Saksbehandler (det krever vel en passende utdanning innen en interessant bransje)
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Takk for masse forslag!! Av det dere har foreslått synes jeg statsvitenskap virker utrolig spennende. Språk kunne jeg såklart tenke meg, men usikker på de yrkesmulighetene man får etterpå. Journalist er helt klart også interessant, men der er det mange typer journalist jeg ikke ville vært... Allmennlærer... kanskje!! Mye interessante studier, men må tenke på hva slags jobb jeg kan få etter endt utdanning også tenker jeg...
Gjest Roxie Hart Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Hvis du vil bli lærer, kan du ta lektorutdanning med integrert master på et universitet. Et eksempel: Master i nordisk, kombinert med samfunnsfag, historie etc. Denne utdanninga gir mange muligheter senere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå