Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Nå er det ikke lenge igjen til jeg må begynne å tenke på høyere utdanning, jeg er allerede ganske sikker på hva jeg vil studere, men som dere sikkert har forstått vil jeg studere i Sverige. (så jeg kan bo med min kjære <3)

Jeg lurer på om noen av dere har erfaringer, tips eller informasjon om hvordan dette fungerer. Studiet jeg ønsker å ta er eiendomsmegling, gjelder de samme reglene for å bli eiendomsmegler i Norge som i Sverige? Om jeg studerer eiendomsmegling i Sverige, kan jeg eventuellt komme tilbake til Norge og jobbe her, og omvendt, altså studere her og jobbe i Sverige?

Jeg håper virkelig at noen av dere kan hjelpe meg litt ut her =)

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke svare på det du spør om. men jeg foreslår at du kontakter Norges Eiendomsmeglerforbund - de kan nok sikkert hjelpe deg.

Norges Eiendomsmeglerforbund

Tilføyer at jeg ikke kjenner studiet i Norge, så vet ikke akkurat hva det inneholder. Antar imidlertid at man lærer en del om det norske lovverk, og dette kan jo i såfall bli litt "feil" for deg dersom du studerer i Sverige og derfor lærer det svenske regelverk å kjenne.

Tinglysningsordninger og den slags har sikkert mange likhetstrekk, men det kan også være vesentlige forskjeller.

Ville likevel bli overrasket om ikke studier i Sverige godkjennes i Norge - men kontakt NEF for sikkerhetsskyld :)

Endret av Melania
Skrevet

Hei hei

jeg studerer eiendomsmegling, og har selv forhørt meg litt rundt når det gjelder å studere i utlandet. Dette var altså ikke mulig, og det rekner jeg med er pga lovene.

Nå vet ikke jeg hvordan det er i Sverige, men rekner med det er det samme. Er jo andre lover, osv.. Så vet ikke om det er mulig å utdanne seg til det i Sverige, for så å¨jobbe som det i Norge.

Hør med et studiested der de har denne utdanningen, de kan helt sikkert hjelpe deg

Håper det ordner seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...