Gå til innhold

Kobberspiral eller hormonspiral?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Energy_*
Skrevet

Hei : ) ny her i forumet!

Trenger sårt noens råd og hjelp..

Er en jente på 18 år, og har hatt mensen 6 år, aldri vært gravid eller født barn. Begynte på Yasmin for 2,5 år siden, men begynte å få mellomblødninger hele tiden etter 1 år, så jeg fikk beskjed fra helsesøster om å prøve et annet merke, så jeg byttet til Symfase, men samme problem, så ble det p-plaster, og Microgynon. Har hatt kraftige mellomblødninger i 7 månder nå, og det har ikke gitt seg, kraftig menstrasjon og smerter.

Gikk til legen, som sendte meg til gynekolog, dette var for noen dager siden, hun var veldig vanskelig å forstå siden hun var utendlansk.

Hun anbefalte meg kobberspiral selv om jeg sa jeg hadde kraftig menstrasjon og smerter.

Men jeg fikk nesten ikke vite noe om hormonspiralen som jeg har lest om mye på nettet nå.

Så fikk jeg satt inn en kobberspiral, og det gikk helt greit, men veldig ubehag. Etter en halvtime etterpå fikk jeg kraftige pms lignende smerter og det er det verste jeg har kjent, var like før jeg ringte ambulanse.

Tok smertestillende men det gidde seg ikke, lå på sofaen hele dagen og det ble ikke bedre.

Nå 2 dager etterpå er det også vondt men ikke så vondt som første dagen og jeg er kvalm og kjempeslapp.

Jeg har egentlig bare lyst å ta den ut, hormonspiralen tror jeg er det eneste jeg tenker å velge.

Hormonspiralen er også anberfalt til kvinner som ikke har født barn og de med sterk mens og pms smerter.

Mens kobberspiralen er motsatt.. og jeg har ikke født barn.

Er helt oppgitt og føler jeg har gjort en stor feil.

Hjelp?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også fast partner som jeg har hatt i 2 år snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...