Gå til innhold

Wok panne


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mener å ha lest at en tykkbunnet og tung/stødig panne er best. Samtidig er det jo vanlig med tynnbunnete panner om man har gassflamme (og endel har eget wokbluss). Jernwok er sikkert bra, men kan være tungt og litt uhåndterlig. Selv har vi en billig og tynnbunnet sak, som har bulket seg under pga varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en sinnsykt tung jernwok, men til tross for at den veier litt i overkant mye elsker jeg å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Helene_*

Med mindre du har gasskomfyr, så er det lite vits med wok-panne.

Hvis du ikke har gasskomfyr og allikevel vil ha det, så må du finne en med stor, flat bunn. Ellers så blir ikke woken varm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig i at man må ha gass for å ha wok, men du må ha en wok som leder varme godt slik at sidene blir varme hvis du skal bruke den på elektrisk plate, ellers kan du like gjerne "woke" i en vanlig stekepanne. Min erfaring er at det avhenger mer av metallegeringen i kjelen/woken enn av bunnen. De billige asiatiske funker uansett dårlig på elplater (tynne i stål e.l.), og jeg synes personlig at støpejern blir for tungt. Vi har en wok som koster 2500 kr og som jeg elsker over alt på jord, men til den prisen er den nok helst for spesielt interesserte... (Vi betalte riktignok ikke 2500 for den, men det er en annen historie!)

(Kanskje litt sent ute her, men skriver det nå ned. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er uenig i at man må ha gass for å ha wok, men du må ha en wok som leder varme godt slik at sidene blir varme hvis du skal bruke den på elektrisk plate, ellers kan du like gjerne "woke" i en vanlig stekepanne. Min erfaring er at det avhenger mer av metallegeringen i kjelen/woken enn av bunnen. De billige asiatiske funker uansett dårlig på elplater (tynne i stål e.l.), og jeg synes personlig at støpejern blir for tungt. Vi har en wok som koster 2500 kr og som jeg elsker over alt på jord, men til den prisen er den nok helst for spesielt interesserte... (Vi betalte riktignok ikke 2500 for den, men det er en annen historie!)

(Kanskje litt sent ute her, men skriver det nå ned. :))

Tusen takk for svar.

Du er ikke for sent uta, da vi ikke har kjøpt oss wok panne enda. Jeg ville høre litt synspunkter først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...