Gå til innhold

Angrepille og johannesurt

Fremhevede innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Det står på pakningsvedlegget at effekten reduseres eller forsvinner ved bruk av johannesurt og jeg tar joh.urt daglig dvs at jeg også har tatt det i dag tidlig.

Er det da noen hensikt å ta angrepillen (bivirkninger oppkast, kvalme, hodepine)? Jeg har ikke tid å bli syk akkurat nå og dersom angrepillen ikke har noen effekt, vet jeg ikke om jeg heller skal ringe legen og få satt inn en spiral til uka (har lest at det kan gjøres innen en uke etter samleie), men det er ventetid hos fastlegen min

Hva gjør jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakten, eller det døgnåpne apoteket å spørr. Dette er snakk om hormoner, og det er viktig at man da er forsiktig

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg har ringt nå. De mente jeg bare kunne ta pillen, men at effekten ville reduseres pga. johannesurt. Og i pakningsvedlegget til joh.urt står det at det er fare for gjennomgangsblødninger så nå sitter jeg bare her som et spørsmålstegn...

Bivirkningene på angrepillen er kvalme, brekninger, hodepine, magesmerter, svimmelhet m.m. og jeg har mest lyst i å blåse i å ta den, siden jeg ikke har tid til å bli syk akkurat nå (dvs i dag går det greit men ikke resten av uka...) og siden eks påstår at han ER steril.

Må tenke litt...i min alder blir man ikke så lett gravid heller har jeg hørt.

Jeg må få satt inn en spiral. Dette gidder jeg bare ikke gå igjennom en gang til, usikkerheten osv.

Skrevet
Jeg har ringt nå. De mente jeg bare kunne ta pillen, men at effekten ville reduseres pga. johannesurt. Og i pakningsvedlegget til joh.urt står det at det er fare for gjennomgangsblødninger så nå sitter jeg bare her som et spørsmålstegn...

Bivirkningene på angrepillen er kvalme, brekninger, hodepine, magesmerter, svimmelhet m.m. og jeg har mest lyst i å blåse i å ta den, siden jeg ikke har tid til å bli syk akkurat nå (dvs i dag går det greit men ikke resten av uka...) og siden eks påstår at han ER steril.

Må tenke litt...i min alder blir man ikke så lett gravid heller har jeg hørt.

Jeg må få satt inn en spiral. Dette gidder jeg bare ikke gå igjennom en gang til, usikkerheten osv.

Jeg ville stolt på de på apoteket. Du sier du ikke har mulighet til å bli syk nå, men alternativet må vel da være enda verre? Har du mulighet til å bli gravid nå liksom? Bivirkningene av å ta pillen kan forekomme ja, men det er også bivirkninger av å ikke ta den. ;) Du må nesten veie det ene opp mot det andre her.

Når man ikke er forsiktig nok til å være forsiktig på forhånd må man nok desverre heller akseptere situasjonen og gjøre det som må til for å ordne opp etterpå, ut i fra situasjonen og ens ønsker. Det å være voksen handler kejdeligvis nok om å ta konsekvensen av sine handlinger

Gjest vimselot
Skrevet

Nå gjør du det morsomt for meg du...

Men du har sikkert rett dvs. jeg vet du har rett og jeg har ikke lyst å bli gravid (måtte blitt abort da) og ikke lyst å gå gjennom en opprivende abort, har aldri tatt det før men tenker litt "dette skjer ikke meg"...

Noen som vet hvor lenge evt kvalme varer ved inntak av den sure angrepillen? Leste at man kan kjøpe kvamlestillende middel og ta det samtidig. Dette ble mye medisiner for meg, med alle mulige bivirkninger...

Og hva sier jeg til jobben i morgen hvis jeg bare kaster opp, er kvalm, hodepine osv. Jeg vil ikke si sannheten. De har ingenting med mitt privatliv å gjøre, dvs. mitt sexliv.

Skrevet (endret)

Når det står i pakningsvedlegget om bivirkninger vil det si at noen kan disse, de fleste får det ikke. De fleste jeg vet om som har tatt det merket ingenting, de som fikk bivirkninger var kvalme kun akkurat den dagen de tok det.

Hvis du er kvalm, har hodepine osv. når du skal på jobb så sier du fra at du er syk. Jobben har ikke noe med at det er på grunn av at du har tatt angrepillen.

Endret av Lady Lovelace

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...