Gå til innhold

Hopper fra nett til nett

Fremhevede innlegg

Gjest Jentepusen
Skrevet

Trenger hjelp!

Når jeg er logget på internett, hopper nettverket fra mitt nettverk til et annet nettverk som vi hadde tidligere (dette nettet er kun et navn og eksisterer ikke).

Når den hopper over til dette nettet funker jo ikke nettet i noen sekunder. Så hopper den over til det aktuelle nettet. Etter en liten stund klarer ikke maskinen å holde meg logget på slik at nettet detter ut. Da må jeg trykke reparer, så logger den meg på igjen.

Slik fortsetter det.

Min kjæreste sier at hvis jeg fjerner nettet som ikke eksisterer vil maskinen hele tiden logge meg av da den ikke har noe å hoppe frem og tilbake på.

Hva må jeg gjøre? Vet ikke hvordan dette problemet kom,.,,,,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg antar det er trådløst nett du har problemer med.

Jeg syns det var rart at den hopper på denne måten. Det tyder på at det nettet du faktisk bruker er ustabilt.

I windows har man en liste over ens brukte trådløse nettverk, og disse kan sorteres etter prioritet.. Så hvis det du er koplet til akkurat nå forsvinner, forsøker windows å kople til det neste i lista..

Så ja. Det kan være lurt å fjerne alle nettverk som du ikke bruker...

Men hvis nettet ditt er ustabilt i utgangspunktet, kan du likevel regne med å bli koplet av til tider.

Jeg antar at du ser ikonet for trådløse nettverk ved siden av klokken. Høyreklikk på denne og velg "Vis tilgjengelige trådløse nettverk".

I vinduet som kommer opp, skal du på venstre side se et alternativ liknende "Endre rekkefølgen på foretrukne nettvert". Trykk på denne.

Under "Foretrukne nettverk" vil du se en liten liste med forskjellige trådløse nettverk. Marker den / dem du ikke bruker og velg "Slett". Slik at du bare står igjen med det nettverket du bruker i listen.

Gjest jentepusen
Skrevet

Prioriteten er på det nettverket som "virker"....

Skal prøve å slettet nettet som ikke egentlig eksisterer..........

Gjest jentepusen
Skrevet

Nå er den slettet.....

Tiden får vise om dette blir bedre.

I stad fikk jeg melding på at windows ikke kunne logge meg på nettverket, mens "maskinen" nede i hjørnet viste at jeg var på. Forsøkte å gå inn på en nettside og det virket. Så ikke vet jeg..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...