Gå til innhold

Skifte registerreim


Rosalie

Anbefalte innlegg

Vi må snart skifte registerreim på hørken, og det kan jo bli dyrt. Så jeg lurer på om noen har godkjent verksted som ikke koster skjorta å anbefale? Bor i Oslo, så helst ikke mer enn maks et par timer å kjøre derfra...

Bilen er Opel Astra stasjonsvogn 2001-modell med manuell kasse, om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antigartner

Jeg tror registerreim er en slik ting som helst bør skiftes på merkeverksted. Det er i alle fall omtrent det eneste jeg har brukt merkeverksted til på de bilene jeg har hatt. Dermed opererer de nok med samme listepris på deler alle steder.

På den annen side: Kanskje merkeverksteder i Buskerud, Telemark, Mjøsområdet eller på Hadeland tar lavere timepris slik at det likevel er noe å spare? Har også hørt folk bruke det noe diffuse uttrykket "verksted i Sverige", uten at jeg vet noe som helst om hvor mye billigere det kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren sier at registerreim ikke trengs å skiftes på merkeverkstedet. Ta var på kviteringen, for det skal jo holde en stund. Ville tatt en telf runde for å finne ut hvir de er rimligst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høre med mannen om han kan gjøre det for deg ;)

Å ja, det hadde vært supert, vennen! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MekkeLinda

På jobben min kommer det på ca.2000 pluss moms.

Men det er riktignok i Rogaland.....

Og vi er i Meca kjeden. Godkjent verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt skeptisk til å få ikke-autoriserte til å gjøre dette, da det medfører at store deler av motoren må tas ut/skrus fra hverandre, om jeg har skjønt det riktig. For hva om det ikke gjøres riktig, og motoren går i stykker..? Bare jeg som er hysterisk, eller..? :sjenert:

Takk for alle tips - keep'em coming! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt hysterisk kanskje, men ikke helt ubegrunnet heller. Det er mange som har opplevd motor ras grunnet slurv med bytte og/eller at reimen ryker for dem, noe som blir veldig dyrt.

Det viktigste du skal passe på er at du ikke får jobben gjort svart, om du da ikke kjenner dem som skal fikse den for deg. Har jo mye med om man kan stole på dem som har gjort dette, noe man normalt sett kan med folk man kjenner. Jeg ville aldri latt (bare et navn jeg kom på) GRØFTEKANTEN AUTO AS skrudd på bilen min, så gjør jeg også alt selv av prinsipp.

Dette var faktisk noe jeg begynte med for 5,5 år siden etter en latterlig dårlig reperasjon på et merkeverksted. Den gangen skulle verkstedet ha over 7000.- for en jobb NAF mente at verkstedet hadde ødelagt for mer enn den summen de ville ha for jobben!!!!!

Så etter dette har jeg bestemt meg for at det jeg ikke kan skal jeg lære meg, derfor har jeg via Amazon kjøpt meg skikkelig Workshop Manual for bilen, og kjøper verktøy etter hvert som jeg trenger det (og nå begynner jeg å få ganske så mye forskjellig ;-) ) At jeg bruker en uke på å ordne noe et verksted kanskje ville brukt tre dager på gjør da ingen verdens ting når jeg vet at jobben jeg har gjort er nøye, gjort etter boken og ingen deler til overs etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest AudijenteTromsø

Jøss, ser ut som det er mye billigere å få gjort sånne jobber sørpå. Her i Tromsø ligger prisen på skifte av registerreim på ca.10.000,-

Må ut av byen, ca en times kjøring for å få prisen ned til kr.7.900,-

Huff, det er dyrt å ha bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer mer an på hva slags bil du har, enn hvor i landet du bor. Det er velkjent at enkelte Audi og Volkswagen har veldig tidkrevende prosedyrer for å skifte denne reima. Når Møller-banden i tillegg skriver regning med gaffel, så er det klart det blir dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Møller-banden i tillegg skriver regning med gaffel, så er det klart det blir dyrt.

14,000 for registerreim og vannpumpe på A6 2.5TDI, inkludert å plukke vekk ca hele fronten. Kan noen forstå at den ikke står på listen neste gang jeg kjøper bil? :gjeiper:

Tror jevnaldrende Golf 1.6 slipper med drøyt 4000, så ikke alt fra VAG er like tåpelig konstruert. Har hørt at alle nyere Audi V6 (2.7TDI, 3.0TDI, 3.2FSI osv) har kjede, så da trenger man knapt å tenke på å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at alle nyere Audi V6 (2.7TDI, 3.0TDI, 3.2FSI osv) har kjede, så da trenger man knapt å tenke på å bytte.

Nei det er sant, men her er det meget annet og tenke på.

Vår halvannet år gamle 2.7TDI Fikk for en stund siden motorhavari grunnet helt utslitte kamaksler.

Flere av løfterne og en av kammene knakk, noe som førte til at begge toppene med tilhørende deler, stempler veiv og råder måtte byttes.

Hele herligheten kostet tett innpå hundre tusen, dette på en bil med kilometerstand på under 60 000.

En mnd etter at motoren var reparert røk dieselpumpen, igjen en stor kostnad, pluss unormal stor slitasje i forstilling som skal repareres før bilen selges til fordel for et annet merke.

Vår forrige A6 2.5 TDI fikk også kamhavari, dette på ca 125 000 km, da kom reperasjonen "bare" på 46 000.-

I begge tilfellene har man blitt møtt med en kald skulder hos Møller, dvs de tilbyr seg å dekke 25% av kostnadene for motorhavariet på allroaden.

I tillegg påstår de at dette er skader som omtrent aldri oppstår på disse bilene, noe som iflg. andre Audi/WV eiere er langt fra sannheten.

Vel vel, aldri mer et VAG produkt i vår garasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er sant, men her er det meget annet og tenke på.

Vår halvannet år gamle 2.7TDI Fikk for en stund siden motorhavari grunnet helt utslitte kamaksler.

Flere av løfterne og en av kammene knakk, noe som førte til at begge toppene med tilhørende deler, stempler veiv og råder måtte byttes.

Hele herligheten kostet tett innpå hundre tusen, dette på en bil med kilometerstand på under 60 000.

Pappa opplevede det samme med sin Volvo v40 :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest bællbørre
Nei det er sant, men her er det meget annet og tenke på.

Vår halvannet år gamle 2.7TDI Fikk for en stund siden motorhavari grunnet helt utslitte kamaksler.

Flere av løfterne og en av kammene knakk, noe som førte til at begge toppene med tilhørende deler, stempler veiv og råder måtte byttes.

Hele herligheten kostet tett innpå hundre tusen, dette på en bil med kilometerstand på under 60 000.

En mnd etter at motoren var reparert røk dieselpumpen, igjen en stor kostnad, pluss unormal stor slitasje i forstilling som skal repareres før bilen selges til fordel for et annet merke.

Vår forrige A6 2.5 TDI fikk også kamhavari, dette på ca 125 000 km, da kom reperasjonen "bare" på 46 000.-

I begge tilfellene har man blitt møtt med en kald skulder hos Møller, dvs de tilbyr seg å dekke 25% av kostnadene for motorhavariet på allroaden.

I tillegg påstår de at dette er skader som omtrent aldri oppstår på disse bilene, noe som iflg. andre Audi/WV eiere er langt fra sannheten.

Vel vel, aldri mer et VAG produkt i vår garasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...