Gå til innhold

Dere som dobbeltparkerer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er så drittlei på parkeringsplasser som fyller seg opp på senteret eller på pendlerparkeringen og kjøre rundt og rundt etter ledig parkeringsplass og så ser jeg en glippe mellom to biler litt lenger borte og svinger bort før noen andre ser det.... og så står det en idiot der som har brukt to parkeringsplasser for sin lille Polo eller Fiesta eller hva det måtte være?

Hvorfor???

Vinteren når man ikke ser de hvite strekene pga snø eller det ikke er malt opp streker er en ting, men når man ser strekene klart og tydelig. Hva er det i hodet deres som sier dere at det er helt greit at JEG bruker opp to plasser for å parkere? At det betyr at en annen ikke får plass bryr ikke jeg meg noe om?

Hva med å heller parkere innenfor strekene slik at det blir plass til en til ved siden av? Det tar ikke så forferdelig mye lenger tid, bare litt mer presisjon, og litt lavere fart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vel opplevd en gang å dobbelparkere. Var to biler som sto skikkelig teit til, men klarte å skvise meg i mellom dem, men når jeg kommer tilbake har disse to bilene kjørt så ser jo ut som om jeg hadde den merkelige parkeringa :fnise:

Men heldigvis var jeg ikke der så lenge, var vel 15 min eller noe sånt.....så noen ganger blir det jo forskyvelse på disse idiotiske parkeringene.

Men det er merkelig hvorfor det skjer til å begynne med :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel opplevd en gang å dobbelparkere. Var to biler som sto skikkelig teit til, men klarte å skvise meg i mellom dem, men når jeg kommer tilbake har disse to bilene kjørt så ser jo ut som om jeg hadde den merkelige parkeringa :fnise:

Men heldigvis var jeg ikke der så lenge, var vel 15 min eller noe sånt.....så noen ganger blir det jo forskyvelse på disse idiotiske parkeringene.

Men det er merkelig hvorfor det skjer til å begynne med :klø:

Ja, den er jo forståelig når det ikke er noe annet sted å sette fra seg bilen annet enn å få skviset den inn mellom to andre.. Har måttet gjøre det selv på parkeringsplassen ved bussholdeplassen... Men dette kunne jo vært unngått om den første som plasserte bilen sin som idiotisk til at han forskøv hele parkeringsplassen, hadde parkert riktig..

I dag hadde jeg parkert bilen min med ledig plass på begge sidene av min bil. Når jeg kom ut igjen, var det en gjøk som hadde parkert på innsiden av mitt felt så tett inntil bilen min at jeg ikke kom inn på førersiden... til tross for at bilen på den andre siden hans hadde parkert riktig... Og uansett var det andre plasser om den hadde parkert feil.. Jeg forstår meg ikke på så hjernedøde folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig irriterende med folk som ikke klarer å parkere riktig/dobbelparkere. Om det ikke går første gangen, så prøv igjen da vel. Skjønner ikke problemet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *-*Pinky*-*

Ja det er fryktlig iriterende!

Visst jeg kjører inn i luken å oppdager at jeg står feil så rygger jeg ut og prøver igjen til jeg står skikkelig. Om jeg så må gjøre det 20ganger så gjør jeg det. For jeg vet hvor irriterende det er når biler står på 2plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fryktlig iriterende!

Visst jeg kjører inn i luken å oppdager at jeg står feil så rygger jeg ut og prøver igjen til jeg står skikkelig. Om jeg så må gjøre det 20ganger så gjør jeg det. For jeg vet hvor irriterende det er når biler står på 2plasser.

Jepp, jeg rygger og prøver igjen.

Et lite unntak på parkeringsplassen på togstasjonen. Der er oppmerkingen så idiotisk at det er plass til flere biler om vinteren når folk parkerer etter hvordan forrige bil har parkert, enn om sommeren når vi følger strekene. Da hender det at jeg noen ganger plasserer meg midt mellom to biler, selv om det vil si at jeg står helt på streken på ene siden, og eviglangt fra streken på andre siden. Dette har å gjøre med at det ser ut som om strekene der er tegnet opp i fylla... Strekene er rette de, men vinklene er ikke akkurat 90 grader, så her er noen plasser kjempebrede bak, og supersmale forran, eller motsatt, og noen plasser har fint plass til halvannen bil, mens den ved siden av så vidt det er har plass til en bil. Da velger jeg å plassere meg litt slik at den smale plassen kan bruke av "min store plass" til å komme seg inn og ut av bilen sin.

Men dette er jo rett og slett logisk parkering da, utfra rådende omstendighter. Det kan muligens se noe rart ut når jeg kommer hjem på en tid der de andre bilene har dradd, og jeg sgtår klistra opp til streken på ene siden, med plass til en halv bil ekstra innenfor streken på andre siden, men basert på hvor store de er plassene på hver side, så skjønner nok alle hvorfor jeg står sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I begynnelsen parkerte jeg skikkelig på parkeringsplassene, men etterhvert fant jeg ut sinnsykt mange bare driter i hvordan de parkerer. Jeg har derfor valgt å legge listen på samme nivå og tilpasser meg det lokale miljøets parkering og kjørestil. Det innbefatter parkering mest utenfor stripene og gjerne med en skrå vinkel, sinnsvake forbikjøringer (gjerne rett før kryss, slik at jeg møter 2 biler i bredden når jeg svinger ut på ny vei), rundkjøringer som ikke er stor nok til å dempe farten f.eks hvis en bil skal rett frem,blir rundkjøringen passert i 50-60 km/t. Jeg er like fristet hver gang jeg treffer på en lokal kjørerlærer å spørre om hvordan h*n klarte å få seg utdanning som kjørelærer, når jeg tenker på alle de mongoene som kun skulle hatt tillatelse til å kjøre lekebiler i størrelsen 1:10. ... Det ble en liten digresjon men...

Siden de fleste her i området tydeligvis er enig om at det ingen i byen som kan kjøre bil, parkeres det i et mellomrom på 1 1/5 meter fra biler på begge sider. Det blir noe knapt med plasser kan en si, men det er vel det tryggeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe irriterende!! Åh :kjefte: Sånn går det vel kanskje om man er ubetenksom og ræva på å parkere.. Unnskyld språkbruket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig irriterende :frustrert:

Av og til tror jeg ikke de ser det selv, at de har parkert helt håpløst!!! Jeg har en mor som av og til ikke klarer å få det med seg. :kjefte: Jeg ser hun prøver, men det blir helt håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen parkerte jeg skikkelig på parkeringsplassene, men etterhvert fant jeg ut sinnsykt mange bare driter i hvordan de parkerer. Jeg har derfor valgt å legge listen på samme nivå og tilpasser meg det lokale miljøets parkering og kjørestil. Det innbefatter parkering mest utenfor stripene og gjerne med en skrå vinkel, sinnsvake forbikjøringer (gjerne rett før kryss, slik at jeg møter 2 biler i bredden når jeg svinger ut på ny vei), rundkjøringer som ikke er stor nok til å dempe farten f.eks hvis en bil skal rett frem,blir rundkjøringen passert i 50-60 km/t. Jeg er like fristet hver gang jeg treffer på en lokal kjørerlærer å spørre om hvordan h*n klarte å få seg utdanning som kjørelærer, når jeg tenker på alle de mongoene som kun skulle hatt tillatelse til å kjøre lekebiler i størrelsen 1:10. ... Det ble en liten digresjon men...

Siden de fleste her i området tydeligvis er enig om at det ingen i byen som kan kjøre bil, parkeres det i et mellomrom på 1 1/5 meter fra biler på begge sider. Det blir noe knapt med plasser kan en si, men det er vel det tryggeste.

Excuse me! Hvordan kan du kalle "alle andre" mongoer når du selv har valgt å legge deg på samme nivå som du sier..... Du virker jo bare så vanvittig oppgående og moden!! De andre parkerer kanskje feil fordi de ikke vet bedre (i følge deg), men du gjør det med vilje! Og den tankegangen om at det er bare du som vet hvordan man kjører bil og ingen andre, vitner jo bare om at du er en aggressiv og arrogant sjåfør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger som regel igjen en lapp på ruta deres hvor jeg skriver hva jeg synes om parkeringa deres.

Ikke at jeg tror det hjelper, menneh. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maneo: så bra! :ler:

Man kan faktisk få bot for å dobbeltparkere.

Men det skjer jo aldri! At man får bot for å dobbeltparkere! Bøter hjelper uansett ikke, det ser man på fartsvinproblematikken, en må faktisk ta lappen fra folk som kjører for fort for at de skal lære. En skulle blitt bortauet for dobbeltparkering! En bot på 500 kr for mangel av park.avgift eller feilparkering svir jo ikke engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utenfor blokken min er det en dame som -alltid- dobbeltparkerer.. Og hun ser ikke ut til å skjemts en gang. Hun rygger kanskje ut igjen en gang eller to, men så gir hun opp og lar bilen stå -midt- på midtstripen. Jeg har sett skikkelig stygt på henne noen ganger, og men hun bare går fra bilen likevel. Jeg vurdrer å spørre henne om jeg skal parkere den for henne neste gang jeg ser det.

Utenfor butikken der jeg handler er man dog nesten nødt til å gi en god f i hvor stripene er. De har bestemt seg for at "Her skal vi ha så mange plasser atte", og så har de malt opp streker utifra bredden på en knøttligen bil. Uten å ta høyde for at man faktisk er nødt til å åpne dørene for å komme seg ut.. Så om alle skulle parkert innenfor strekene der, så hadde man rett og slett ikke kommet seg ut av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage meg et utvalg klistrelapper med "Lær deg å parkere, din dust" som jeg kan ha i bilen til enhver tid. :)

En annen dusteting: En sein kveld jeg var på Rema var det et par som var på handling. De handlet en del og tok seg god tid. Da jeg kom ut så jeg at bilen deres - en diger, feit van for sikkerhets skyld - sto på tomgang og forurenset både lyd og luft. Jada... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage meg et utvalg klistrelapper med "Lær deg å parkere, din dust" som jeg kan ha i bilen til enhver tid. :)

Det var egentlig ganske lurt.. Smart du!! :-D

En annen dusteting: En sein kveld jeg var på Rema var det et par som var på handling. De handlet en del og tok seg god tid. Da jeg kom ut så jeg at bilen deres - en diger, feit van for sikkerhets skyld - sto på tomgang og forurenset både lyd og luft. Jada... :roll:

Sånne ting burde man få bot for!! Det er bare helt idiotisk og jeg merker jeg blir litt sint.. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enten klarer de ikke å parkere, eller så gidder de ikke å rette opp om de kommer litt skjevt inn på plassen. Er jo egentlig bare å bruke sidespeilet eller åpne døra så man ser hvordan man står i forhold til oppmerkingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bot på 500 kr for mangel av park.avgift eller feilparkering svir jo ikke engang...

Svir ikke en bot på 500 kr?

Jeg har fått p-bøter flere ganger (riktignok aldri for dobbeltparkering) og jeg anser meg selv for å ha relativt grei økonomi, men 500 kr til trafikketaten det svir for meg i hvertfall.

Det er forøvrig veldig sjelden at jeg ser folk dobbeltparkerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Men det skjer jo aldri! At man får bot for å dobbeltparkere! Bøter hjelper uansett ikke, det ser man på fartsvinproblematikken, en må faktisk ta lappen fra folk som kjører for fort for at de skal lære. En skulle blitt bortauet for dobbeltparkering! En bot på 500 kr for mangel av park.avgift eller feilparkering svir jo ikke engang...

Jeg er imot dobbelparkering - like mye som alle andre, men jeg er enda mer dritlei av folk som gir fullstendig f..n i bilene som står ved siden av og bare hiver døren i bilen ved siden av - og når p-plassen er for smal for normen, skal det i ærlighetens navn sies at jeg dobbeltparkerer like mye som mange andre; rett og slett fordi jeg ikke ønsker bulker/skraper i bilen min av drittsekker som ikke bryr seg og potensielt parkerer ved siden av meg. Enig med alle at det er en stor uting, men jeg tar konsekvensene av andres dårlige holdninger til andres eiendom-rett og slett. en annen sak er at som det er nevnt ovenfor her; mange steder er policy'en at "her skal vi jommen skvise inn så mange biler som mulig, og tar mål av p-stripene etter den minste lille EL-bil de kan finne ( virker det som ihvertfall ). Da sliter jeg noe jævlig med min stasjonsvogn som er fylt opp med 3 barn og vogn - og dobbeltparkerer fordi jeg simpelthen ikke har noe valg. - Jeg tilpasser meg med andre ord "lokale p-skikker!! " En uting, og det gjør meg til en like stor idiot som alle andre som i gitt situasjon dobbeltparkerer - men la det være sagt; jeg gjør det ikke - om jeg har et valg om å la være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (og flere med meg) har visst misforstått uttrykket "dobbeltparkering", for jrg bruker det når det lukeparkeres i to parallelle rekker, har ingenting med striper å gjøre... :sjenert:

Og denne formen for dobbeltparkering er virkelig evil! Særlig hvis de som parkerer ytterst feilberegner hvor mye plass de innerste bilene trenger for å komme seg ut... da kan man bokstavklig talt bli sittende fast. Men det skjer ganske ofte, ikke minst i sentrum der det er dårlig med parkeringsplasser. For eksempel Casparis gate. Der har jeg også sett byens mest kreative: en 3-4 biler som like godt hadde parkert på midtlinjen. :overrasket::ler:

Ellers burde alle vise hensyn når de parkerer, både i forhold til oppmerkede plasser og annet. Bortsett fra meg da selvfølgelig, for jeg skal bare. Og det går kjapt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...