Gå til innhold

Ormekur til kattunge


Linsi

Anbefalte innlegg

katten min er nå åtte uker. Jeg tok den inn da han var seks uker. Han hadde gått ute og derfor fikk han en ormekur med en gang. Men hvor ofte skal kattunger egentlig ha ormekur i starten? Er det nødvendig med en til snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

:roll:

Tror katten din har fått nok ormekur !

Ta en ny om et halvt års tid.

Husk vaksinering nå, og revaksinering etter ca. 4 uker. Så en gang for året ! Vil anbefale felowax 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten din skal gå ute, skal den ha ormekur 2 g årlig. For innekatter er d tilstrekkelig m én gang pr år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattunger får orm fra morsmelken, derfor skal den ha gjentatte ganger når den er liten, jeg husker ikke akkurat når men det er vel ved 8 uker.. så igjen når den er 10 uker, og enda fler gang, dette står som regel i pakkene man kjøper på apoteket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:kul:

Det er på hunder at en skal gi så ofte ormekur!

Ikke på katter

:kul:

_____________

_________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er på katter man skal gi så ofte, men det er jo bare å kjøpe en pakke og se på instruksjonene, der står det.

Dumt jeg ikke hadde en pakke i nærheten, liker å bevise at jeg har rett når jeg vet at jeg har rett :roll: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kul:

Det er på hunder at en skal gi så ofte ormekur!

Ikke på katter

:kul:

_____________

_________________

Jooda. Ormekur skal tas ganske hyppig på katter når de er små, siden de alltid kan få dette gjennom morsmelk. Er det en utekatt / en som har vært ute lenge, er det enda viktigere!

Gå inn på en side som har med katters helse å gjøre, så ser du......!

De skal ha hyppigere behandling når de er små, enn når de er store. I allefall gjelder det min katt.....

Hør med veterinær...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...