Gå til innhold

Hva forer du katten med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir Eukanuba tørrfor, sånn mot hårballer, for å forebygge at hun kaster opp så mye. Og så blir det litt Sheba våtfor en veldig sjelden gang, for kosens skyld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Iams tørrfôr.

Gjest *Ulla*
Skrevet

Mine to får tørrfòret ProPlan after care (for kastrerte katter). I tillegg får de en whiskas-pose på deling et par ganger i måneden. De får også en liten leverpostei-bit, litt kyllingfilét eller skinke når det passer sånn.

Skrevet

Mine har Hills, hvem husker jeg ikke akkurat nå men.

Også får de godbiter innimellom og våtfor kanskje 2-3 ganger i måneden.

Skrevet

Mine får stort sett Hills, nå får de w/d tror jeg det heter, siden de er litt rund over magen. Så får de godbiter noen ganger om dagen, og grillet kylling til lørdagskos..

Skrevet

Eucanuba kylling og lever. Ekstremt sjelden hu får våtfor, hender hu får en middagsrest, av og til kattegodteri.

Gjest Infralove
Skrevet

Royal canin for kastrerte katter, hugsar ikkje kva merket heiter.

Skrevet

Eukanuba + alt det de fanger selv.

En Sheba eller lignende boks når det er tid for ormkur.

Deler da en slik boks på 5 katter selv om ikke alle nødvendigvis blir 'ormifisert' samtidig.

Våtfor = Tabletter her i huset ))

Skrevet

Royal Canin på fire av dem, og kokt kjøtt/fisk på den fjerde som har matintoleranse og ikke tåler tørrfor, uansett merke og innhold, og som nå tydelig har skjønt det selv også, for han rører ikke skålene til de andre lenger.

Skrevet

Iams tørrfor + våtfor fra Hills/kattetunfisk/rått kjøtt/fisk etc som snack hver dag.

Skrevet

Varierer mellom tørrfortyper som Iams, Royal Canin, Eukanuba etc.

Våtfor vil ikke katten ha, rett og slett. Pirker litt borti fisk etter middagen vår en sjelden gang.

Ellers spiser hun nok noen mus, hvis hun da ikke bare nøyer seg med å drepe dem.

Når det er bøsrting av pels er det godbiter, PROVIT.

For å liksom være snill har det hendt at jeg har kjøpt Catmilk fra Whiskas, men det vil heller ikke kattepus ha noe særlig av.

Er det noen som gir kattene det? Og er det egentlig så bra?

Katten drikker bare vann.

Egentlig rart at for bare noen år siden, levde kattene på matrester og mus....

Gjest Alvebruden
Skrevet

Våre får Royal Canin. Nå for tiden får de den orange som skal være fin for pelsen så de ikke reker så mye, men syntes ikke det hjelper noe særlig. Brukte Eukanuba før, men jeg vet ikke helt hvorfor vi byttet. Er veldig fornøyd med begge merkene iallefall. De har utrolig fin pels og fine tenner. :)

De får en SJELDEN gang bløtfor, og da blir de spik spenna gærne! :fnise:

Gjest Gjest_mariann_*
Skrevet

Vi har brukt royal canin i lang tid, og har vært veldig fornøyd med det. Nylig fikk imidertid vetrinæren lurt oss til å begynne på specific for eldre katter. Funker veldig fint det også, fin pels og bra avføring. Min også er sånn som ikke vil spise annen mat, det være seg fisk (også tunfisk) rått kjøtt, leverpostei og andre delikatesser. Får våtfor når det er ormekur på gang og det går såvidt ned....

Gjest frulou
Skrevet
Varierer mellom tørrfortyper som Iams, Royal Canin, Eukanuba etc.

Våtfor vil ikke katten ha, rett og slett. Pirker litt borti fisk etter middagen vår en sjelden gang.

Ellers spiser hun nok noen mus, hvis hun da ikke bare nøyer seg med å drepe dem.

Når det er bøsrting av pels er det godbiter, PROVIT.

For å liksom være snill har det hendt at jeg har kjøpt Catmilk fra Whiskas, men det vil heller ikke kattepus ha noe særlig av.

Er det noen som gir kattene det? Og er det egentlig så bra?

Katten drikker bare vann.

Egentlig rart at for bare noen år siden, levde kattene på matrester og mus....

Oi! Olava! Hai! :vinke:

Skrevet

Friskies Adult tørrfor

Skrevet

Her går det i Royal Canine Hair & skin + litt posemat fra Hills

Funker veldig bra synes jeg, kjempefine i pelsen, og i passe hold begge to:)

Skrevet

Hvalbiff,krabbe,kylling,reker,joikakaker...og masse fisk. :sukk: Det fikk han før han flyttet inn til meg..(han bodde tidligere hos en eldre dame).Nå går det mest i tørrfor fra Hills eller Perfect Fit,spesielt bra for kastrerte hannkatter, med tanke på å forhindre problemer med urinveiene.Ellers får han litt fisk eller våtfor fra Whiskas av og til.Hadde trodd at det skulle bli svært vanskelig å få ham til å spise tørrfor istenfor alt det han fikk før.Men det har gått overraskende bra å avvenne ham fra dette :) .

Skrevet

Hills tørrfor. Hun rører ikke noe annet, verken våtfor, kattesnacks, fisk...

Skrevet

Tørrfôret fra felleskjøpet (husker ikke hva det heter, noe med Mons?) i tillegg til vom og hundemat som er råfôr for hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...