Gå til innhold

Ny bil


Gjest Bilkjøperen

Anbefalte innlegg

Gjest Bilkjøperen

Jeg skal flytte utpå landet, med bratte kronglete veier som ikke er de som blir brøytet først om morgenen på vinteren når jeg skal på jobb klokken 5. Og jeg skal få meg en middels stor hund. Det krever at jeg må bytte ut min lille Fiesta ;)

Jeg har sett litt rundt hos forhandlere og på nett, men er litt vanskelig å vite hva som er bra og ikke bra. Selgeren sier jo selvfølgelig at det jeg ser på er bra ;)

Det jeg er på jakt etter er en firehjulstrekker, ikke mindre enn stasjonsvogn, ikke mindre enn 1,6, AC, det skal ikke være Ford og ikke franskt. Er det noen som kan anbefale noe, og dermed hjelpe meg litt videre i jakten på bil? Evig takknemlig i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bilkjøperen

Må også føye til at for meg skal bilen være et komfortabelt fremkomstmiddel med minst mulig vedlikehold og rimelig enkelt å skaffe deler til om noe ryker.

Altså, ikke noe statussymbol eller skruobjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilkjøperen
Nissan X-trail :-D

Men den er vanvittig dyr, er den ikke? En venninne kjøpte nettopp en sånn en, 500 000 kroner! Da blir det mer et statussymbol, og det er ikke helt det jeg er ute etter....

Flere tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den er vanvittig dyr, er den ikke? En venninne kjøpte nettopp en sånn en, 500 000 kroner! Da blir det mer et statussymbol, og det er ikke helt det jeg er ute etter....

Flere tips?

Toyota RAV4! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Du bør nok satse på en 4-hjulstrekker med litt bakkeklaring.

Trenger du 4-seter eller klarer du deg med varevogn (grønne skilter)? Varevogner er jo billigere, slik at du får en bedre bil for pengene.

Noen forslag:

Honda CR-V eller Honda HR-V.

Sistnevnte er i alle fall billig, men ikke akkurat den kuleste bilen i klassen.

Subaru Forrester.

Suzuki Grand Vitara

Toyota RAV4 (foreslått før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilkjøperen
Du bør nok satse på en 4-hjulstrekker med litt bakkeklaring.

Trenger du 4-seter eller klarer du deg med varevogn (grønne skilter)? Varevogner er jo billigere, slik at du får en bedre bil for pengene.

Noen forslag:

Honda CR-V eller Honda HR-V.

Sistnevnte er i alle fall billig, men ikke akkurat den kuleste bilen i klassen.

Subaru Forrester.

Suzuki Grand Vitara

Toyota RAV4 (foreslått før).

Ja, klarer meg vel med en toseter, jeg er jo alene, skjønt av og til er det praktisk med 4-seter. Men skal ta en titt på de forslagene som er kommet hittil. Takker ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scroller du nedover her finn du ein liten oversikt over biler med 4x4 og dieselmotorer, dei fleste har plass til ein hund :)

Hvorfor bare biler med dieselmotor? TS har vel ikke nevnt det.

Hvor mye er du villig til å betale for biloen da trådstarter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilkjøperen

Dieselmotor er helt greit, jeg er litt grønn på sånt, men er det ikke diesel som gir minst utslipp? Eller er det omvendt?

Pris er kanskje vesentlig ja ;) Jeg tror nok at jeg skulle klare å hoste opp 150 000-170 000 for en bra bruktbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...