Gå til innhold

ketolysekuren

Fremhevede innlegg

Gjest stratnjif
Skrevet
Du, nå virker du rett og slett useriøs.

I det innlegget du siterer står det at det ligger matliste i den andre tråden, kan du ikke forsøke å gjøre en bitteliten innsats selv for å få info?

sorry da!

Trodde dere greie folk jeg..

jaja..denne debatten er uansett over nå.Har fått vite alt jeg trenger.

Farvel!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-M-
Skrevet
Uff, du må skaffe deg info om kosthold under ketose. Du kan ikke gå på ketosekur uten å ha peiling på hva du skal spise. Mais og gulrøtter er virkelig fy-fy, og det er noe av det aller første jeg leste.

Det ligger matliste inne på den andre tråden, så der kan du se hva du trygt kan spise.

Er jo ikke noe rart du ikke går ned når du spiser mat på lykke og fromme og tror du får i deg ketogen mat. :ler:

Enig med tjukka her, men vi er nå stort sett enig:) Det nytter ikke å gå på en ketogen diett på lykke og fromme, da kan man gå på en skikkelig smell.

Tjukka: jeg ble ørlite i tvil da du spurte om kålrot, så jeg sjekket tabellen i ketolyseboka. Den inneholder 6,4 karber pr 100 g, så ikke ta av med å spise det. Spiser du 50 g, så blir det 3,2 karber, og det går jo greit. Da kan du kose deg med pinnekjøtt:))

P.s: liker ikke å si tjukka til noen altså

Gjest Tjukka
Skrevet
......trodde jo jeg følgte den...eneste jeg gjorde feil var å spise mais og gulrot..(selv om det var veldig lite og de var i fryst tilstand) spiste bare feil grønnsaker.alt annet er gjort rett.

Men er det du må forstå, hjelper ikke å gjøre 95% rett hvis du gjør 5 % feil.

Hva vet du om ketolysekuren, har du lest noe om den i det hele tatt?

Gjest Tjukka
Skrevet
Enig med tjukka her, men vi er nå stort sett enig:) Det nytter ikke å gå på en ketogen diett på lykke og fromme, da kan man gå på en skikkelig smell.

Tjukka: jeg ble ørlite i tvil da du spurte om kålrot, så jeg sjekket tabellen i ketolyseboka. Den inneholder 6,4 karber pr 100 g, så ikke ta av med å spise det. Spiser du 50 g, så blir det 3,2 karber, og det går jo greit. Da kan du kose deg med pinnekjøtt:))

P.s: liker ikke å si tjukka til noen altså

Ja, jeg stussa på det med kålrot. Den vokser jo under jorda, og da skal man vel gjerne skygge banen.

MEN jeg kan spise bringebær, for det har bare litt over 3 g karber pr 100 - hurra, hurra. Eller kan jeg ikke det pga fruktsukkeret?

Gjest Gjest-M-
Skrevet
sorry da!

Farvel!

Vi er så greie, så. Men blir bare ørlit oppgitt når det virker som du ikke har satt deg skikkelig inn i dietten. Det er nemlig veldig viktig. Ønsker bare å hjelpe og gi deg råd, slik at du kan lykkes.

Gjest Tjukka
Skrevet
sorry da!

Farvel!

Joda, vi er veldig greie folk vi, men du trekker tålmodigheten vår litt vel langt når du tydeligvis ikke gidder å gjøre noe selv for å finne info om dette.

Lykke til.

Gjest Gjest-M-
Skrevet
Ja, jeg stussa på det med kålrot. Den vokser jo under jorda, og da skal man vel gjerne skygge banen.

MEN jeg kan spise bringebær, for det har bare litt over 3 g karber pr 100 - hurra, hurra. Eller kan jeg ikke det pga fruktsukkeret?

Joda, litt kan du spise av det. Karboinnholdet du skal tenke på, vet du. Hvis jeg tok av litt med f.eks jordbær, trimmet jeg bare litt ekstra den dagen, og var fortsatt i ketose.

Også er det viktig å tenke litt på vitaminer, mineraler og antioksydanter også, og da er jo bær fint å spise litt av.

Skrevet
Sjekk med målebånd, dersom du tok før-mål.

Kroppen kan gå ned, selv om vekta ikke minsker (mister fett, bygger muskler - muskler veier mer enn fett)

Man bygger ikke muskler på en uke.... Og skal man bygge muskler krever det styrketrening, ikke bare en slankekur.

Skrevet
har en streng ketolysediett med mye fett og protein og litt grønnsaker..skeier ikke ut og er i normal aktivitet. men det kan være jeg spise lite grønnsaker da..? har ikke vekt så jeg må ta ca øyemål med grønnsaker..

Streng? Hvilken diett er det snakk om?

tusen takk for grønnsakstips..:) har faktisk spist mais og gulrøtter fra sann fryste blandinger;//// men det er det slutt med nå:D

og jeg har faktisk ikke ketostix.ENNÅ.har vært på 2-3 apoteker men jeg har ikke sett de i hyllene.spørre neste gang da:)

Generelt spørsmål: Dere som sier at dere er i ketose (eller har vært det) - tar dere dette kun på ytre tegn? Ånde osv? Eller sjekker dere det faktisk?

Ta det med ro folkens - dere går ned, selv om dere ikke går ned 45 kg første uka.

Jeg har holdt på i fem uker (tror jeg det er), og klærne har utvilsomt blitt større.

Hui: NovaFlare var i ketose samme dag som hun begynte, jeg brukte vel 2-3 dager før jeg kom dit, men jeg var jo fullstappa av karbohydrater fra tærne og opp til hårfestet før jeg begynte.

OK

Men er det du må forstå, hjelper ikke å gjøre 95% rett hvis du gjør 5 % feil.

Hva vet du om ketolysekuren, har du lest noe om den i det hele tatt?

Poeng.

Gjest Tjukka
Skrevet
Generelt spørsmål: Dere som sier at dere er i ketose (eller har vært det) - tar dere dette kun på ytre tegn?

Med mat som er "ja-mat" iflg. en ketolysediett kommer man normalt i ketose etter 1-3 dager. Jeg sjekket meg vel ikke med stix før det hadde gått to uker, og da visste jeg allerede at jeg hadde vært i ketose noen dager. Man merker det på vekttapet, samt at man vet at man kun har spist mat som gjør at kroppen settes i ketose.

Dårlig ånde er ikke en selvfølge ved ketose. Oftest kommer den hvis man drikker for lite. Jeg har ikke dårlig ånde, men er i ketose.

Jeg anbefaler deg å lese på lavkarbo.no, der vil du få info som gir deg en bredere forståelse av ketose og ketolysekuren.

Skrevet
Med mat som er "ja-mat" iflg. en ketolysediett kommer man normalt i ketose etter 1-3 dager. Jeg sjekket meg vel ikke med stix før det hadde gått to uker, og da visste jeg allerede at jeg hadde vært i ketose noen dager. Man merker det på vekttapet, samt at man vet at man kun har spist mat som gjør at kroppen settes i ketose.

Dårlig ånde er ikke en selvfølge ved ketose. Oftest kommer den hvis man drikker for lite. Jeg har ikke dårlig ånde, men er i ketose.

Jeg anbefaler deg å lese på lavkarbo.no, der vil du få info som gir deg en bredere forståelse av ketose og ketolysekuren.

Takk for info. Hvordan visste du at du var i ketose?

Jeg slanker meg ikke. og har ikke noen planer om å teste en slik kur, men har allerede lest en del om det (overfladisk ja), bla på lavkarbo.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har inntrykk av at man ofte går etter fysiske tegn på ketose fremfor å faktisk teste det. Som dette med ånde - mener ikke "dårlig ånde" men acetonlukt. Bare nysgjerrig på praksis jeg. ;)

:)

Gjest Tjukka
Skrevet
Takk for info. Hvordan visste du at du var i ketose?

Jeg slanker meg ikke. og har ikke noen planer om å teste en slik kur, men har allerede lest en del om det (overfladisk ja), bla på lavkarbo.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har inntrykk av at man ofte går etter fysiske tegn på ketose fremfor å faktisk teste det. Som dette med ånde - mener ikke "dårlig ånde" men acetonlukt. Bare nysgjerrig på praksis jeg. ;)

:)

Uff, nå begynner jeg å lure på om du skriver i halvsøvne. ;)

-Hvordan jeg merket jeg var i ketose har jeg svart på i det innlegget du siterte.

-Om man får vektnedgang på en ketogendiett, så er man i ketose - uansett om man har testet med stix eller ikke.

-Som nevnt er ikke dårlig ånde (acetonånde) synonymt med å være i ketose. hvorfor har jeg forklart lenger opp.

-Ja, jeg skjønner du har lest overflatisk. Alt du spør om er forklart i andre tråder her inne og på lavkarbo.no.

Jeg tror du kjeder deg. ;)

Gjest Tjukka
Skrevet

Og forresten Hui, så kan man være i ketose selv om det ikke gir utslag på stix. Men det vet du sikkert siden du har lest om emnet. ;)

Skrevet
Sjekk med målebånd, dersom du tok før-mål.

Kroppen kan gå ned, selv om vekta ikke minsker (mister fett, bygger muskler - muskler veier mer enn fett)

Ehh... hvor mye muskler tror du egentlig man kan legge på seg på 6 dager??

Skrevet
Uff, nå begynner jeg å lure på om du skriver i halvsøvne. ;)

-Hvordan jeg merket jeg var i ketose har jeg svart på i det innlegget du siterte.

-Om man får vektnedgang på en ketogendiett, så er man i ketose - uansett om man har testet med stix eller ikke.

-Som nevnt er ikke dårlig ånde (acetonånde) synonymt med å være i ketose. hvorfor har jeg forklart lenger opp.

-Ja, jeg skjønner du har lest overflatisk. Alt du spør om er forklart i andre tråder her inne og på lavkarbo.no.

Jeg tror du kjeder deg. ;)

Da kjeder vi oss sammen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...