Gjest vimselot Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Jeg var så dum å ha sex med en eks midt i eggløsningsperioden. Selv hevder han at han er steril og det er mulig, men hvis jeg blir gravid vil jeg ikke ta abort tror jeg og angrepille har jeg ikke lyst å ta (liker ikke tulle med hormoner). Jeg er ikke egnet til å ha aleneansvaret for et barn og det tror jeg ikke han er heller egentlig, han vet ikke hva det vil si å ha barn... (selv om han sa at han kunne ta det). Kan man velge fosterhjem selv, f.eks. venninner eller familie med småbarn slik at man likevel kan ha litt kontakt med barnet og vet at det er alrighte folk som har ansvaret? Håper jo ikke jeg er gravid da, er nesten litt for gammel til å begynne med småbarn igjen pluss at jeg ruser meg i perioder. Er ikke redd for kjønnsykdom, vi har testa oss begge to. Kødda med han etterpå og sa at jeg kan jo selge babyen, men det gjør jeg jo ikke. Men han kan umulig være helt sikker på at han er steril siden han sa at han tar ansvaret hvis jeg er gravid. Hvor lenge etter forventet menstruasjon kan man teste seg? Trenger ingen moralsk pekefinger her. Jeg kjenner han jeg hadde sex med, og er jeg gravid er det godt mulig vi samarbeider og beholder barnet selv om jeg ikke føler meg motivert. Å gjennomføre et svangerskap er greit, men etterpå?
Tussi! Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Digitale fra CB kan teste tre dager før forventet mens. Resten kan jeg desverre ikke svare deg på. Men lykke til uansett.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Hei Vimselot Er det lengre enn 72 timer siden du hadde samleie? Kanskje greit å ta angrepillen likevel om du ikke vil "tulle med hormoner"? Jeg tok angrepillen en gang, og fikk ikke noen problemer bortsett fra litt forsinka mens. Om et evt barn kan bo til nære venner/slektninger vet jeg ikke, men lykke til uansett
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Ta angrepillen du i tilfelle! En graviditet er ikke bare bare og du må forandre livsstilen din.Du vet hva jeg mener Vimselott. Lykke til å hør på gode råd.
Gjest vimselot utlogget Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Takk for svar. Jeg vet hva dere mener ja...og når barnet først er kommet, er det vel ikke lett å gi det fra seg heller, og jeg passer ikke som småbarnsmor... Det er under 72 timer siden og jeg kan kanskje ta en angrepille mandag, men må jeg først til legen da? Han sier han er steril og at hans andre ekser (forhold som har vart i opptil fem år) ikke har brukt prevensjon og aldri er blitt gravide. Da vi var sammen noen år, brukte jeg selvsagt prevensjon. Det var dumt å ha samleie uten noen prevensjon nå, men det er ikke dette som er saken og sannsynligheten for at jeg er gravid er liten. Derfor har jeg lyst å utsette å ta angrepillen og tenke at "det skjer ikke meg", men HVIS jeg er gravid, er tanken på abort slett ikke morsom og jeg vet ikke om jeg er i stand til å gjennomføre det. Hvilke bivirkninger kan en angrepille ha? (jeg må kanskje ikke ha fokus på det nå, men heller hindre at jeg blir gravid) Skal tenke fram til mandag. Jeg vet at bikkjer reagerer med hysteri m.m. når de har fått angrepille og ser meg ofte blind på bivirkninger når det gjelder medisiner. Men jeg vet jo at et svangerskap kan ha en rekke "bivirkninger".
Gjest vimselot utlogget Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Hvis jeg må ha resept på angrepille, rekker jeg ikke 72 timersgrensa. Da har det gått omtrent 74 timer og vil være bortkastet...
Gjest Wolfmoon Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Hvis jeg må ha resept på angrepille, rekker jeg ikke 72 timersgrensa. Da har det gått omtrent 74 timer og vil være bortkastet... Angrepille kan kjøpes reseptfritt på apoteket, men må tas før det har gått 71 timer etter samleie for å ha noen virkning. Har selv brukt det ved et par anledninger, og fikk ingen bivirkninger noen av gangene.
Gjest vimselot Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Skal kjøpe det i morn, rekker ikke i dag, men tar en angrepille for sikkerhets skyld så slipper jeg å tenke mer på saken. Men leste at den kun er 80 prosent sikker...likevel er det bedre enn ingenting selv om jeg skal være skikkelig UHELDIG om jeg blir gravid når jeg har sex uten beskyttelse EN GANG!!! Egentlig forstår jeg ikke at det er mulig, når jeg tenker på par som sliter i mnd. og år, men jeg tror ikke jeg tar sjansen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå