lydtett Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 I hele blokken jeg bor i nå så lukter det sånn brent plastikk. skikkelig sterkt i hele bygget. det er ikke noe røyk å se noe sted. vaktmesteren har vært her og bare sett i korridorene og sagt at "neinei, det er sikkert ingenting".. men jeg syns det er litt skummelt.. det er ikke feil å ringe brannvesenet og be dem om å komme å sjekke vel?
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Kan være ulmebrann, eller mest sannsynlig noen unger som har svidd plast i gangen. Hadde prøvd først på ditt lokale brannesen med det 8 sifrede nummeret de har der, siden det ikke er HELT akutt. Men 110 kan neppe bli helt feil heller.
venus* Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Eh, jeg hadde ikke ringt brannvesenet nei. Da får du heller ringe på noen dører selv?
lydtett Skrevet 11. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2008 Eh, jeg hadde ikke ringt brannvesenet nei. Da får du heller ringe på noen dører selv? ingte brannvesenet jeg.. turte ikke å la være... var brann i en av etasjene.. uh.. ekkelt.. gla jeg ringte jeg.. :S
venus* Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 ingte brannvesenet jeg.. turte ikke å la være... var brann i en av etasjene.. uh.. ekkelt.. gla jeg ringte jeg.. :S Ja, da var det bra du oppdaget det. Men gikk ikke brannvarselen i den etasjen? Det er jo nokså skummelt. Jeg vet av erfaring at brannvarsler blir utløst av gassen som kommer ved plastikksmelting.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Det brenner i blokka mi ,- skriv til Kvinnguiden! Går det an???
lydtett Skrevet 11. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2008 Det brenner i blokka mi ,- skriv til Kvinnguiden! Går det an??? Hehe, frk hyggelig og positiv du a? Saken er at dette kunne gjerne vært noen som bare hadde hatt et uhell i leiligheten sin, og jeg vet ikke hvordan brannvesenet er, om de blir sure for å måtte ha utrykkning til et sted hvor det viser seg å ikke brenne for fult, eller om de bare tenker "jaja, greit de ringte før det utartet seg" Derfor spurte jeg her. Jeg skjønner faktisk ikke at det går an å være så negativ til som veldig mange her inne er. I de fleste tilfellene er det "gjest" som er negativ da. Men det er sikkert bare fordi "gjest" er feig og ikke vil vise hvem han/hun er Ha en fin natt. :D
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Syns det var flott du ringte jeg! Bedre å ringe en gang for mye en for lite! Iallefall når en kjenner slike lukter som det, skal litt til for at slik lukt skal oppstå..
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2008 #9 Skrevet 12. april 2008 Debatten dreier seg om det var riktig å ringe NØDNUMMERET 110 når man er i tivl. Svaret er nei! Du ringer brannstasjonen, men ikke nødtelefonnummeret....På samme måte som du ikke ringer 113 når ettåringen har over 40 i feber, men Legevakta. Du ringer heller ikke 112 når naboen spiller høy musikk om natten, men 02800, som er politiets ordinære telefonnummer. Dere er så lite opplyste!!!
Gjest Tigress Skrevet 12. april 2008 #10 Skrevet 12. april 2008 Eg har høyrt det motsette, i alle fall når det gjeld 113. Er du i tvil om du skal ringe 113, gjer det, var deira tips. Eg går ut i frå at det gjeld dei to andre numra også. Det er ikkje snakk om at ein bind opp kapasiteten, den er normalt god nok. Eg ville ringt og snakka med dei, dei kan eventuelt fortelje deg kor du skal ringe. I høve du ikkje veit kva for ein du bør ringje, kan du ringe ein av dei og få hjelp.
Krisp Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 Bedre med en gang for mye enn en gang for lite, vil nå jeg tro
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå