mamut75 Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Noen som har prøvd dette ? Lurte på om jeg skulle dyrke meg en busk
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Får man ikke kjøpt Stevia i Norge nå da?
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 27. november 2008 #3 Skrevet 27. november 2008 Det har nå kommet en ny nettbutikk i Norge som selger steviapulver Gå inn på www.altshop.no, frakten er heller ikke så ille! På denne siden står det også mer info om stevia...
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Jøss! Det var svindyrt på altshop! Fant et stort utvalg på iherb etter jeg fant tråden på velværeforumet, men jeg aner ikke hvilket merke jeg skal prøve. Antar jeg tar en 3-4 ulike med god karakter og ser hvilke som er best. Med tanke på at en pakke med 340 gram koster ca 90kr der (mot 350 på altshop!) så er det ikke så dyrt å eksprimentere litt. 5 dollar i rabattavslag er også litt.
BenteSletten Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 (endret) Stevia er ikke tillatt til salgs som søtningsmiddel, men du kan få det som tilsetning til dyrefor noen steder.. Vær obs at flytende Stevia kan ha litt ettersmak, og at det grønne pulveret fra Steviablad er ikke så søt som det konsentrerte hvite pulver. Forøvrig fant jeg ut at det grønne Stevia pulveret kan brukes til medisinske formål (benskjørhet) her: Stevia and osteoporosis Jeg kjøpte min Stevia fra en nettbutikk i Canada (jeg er kanadisk selv) og er storfornøyd. Det er kun litt dyrere i bruk enn sukker. Endret 30. desember 2008 av BenteSletten
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2009 #7 Skrevet 1. januar 2009 Stevia Noen som kan si noe om noen av merkene her? Butikken virker pålitelig (er en lang tråd her om den, og alle virker fornøyd. Og den rabattkoden dekker endel av portoen siden stevia er såpass lett), så vurderer å bestille litt ulike merker.
Tropehus Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Denne tråden er litt gammel, men svarer alikevel. Jeg bestiller stevia fra http://friendlyshop.nu/ har ikke hatt trøbbel med å få det inn til Norge - og det tok bare 3 dager å få den fra Sverige. Fikk med vareprøve på hvit stevia og personlig brev med takk for kjøpet + en kupongkode. Stevia er nå godkjent i Sverige til bruk i og som dagligvare. Mulig at dere som svenskehandler kan kjøpe det i butikken der etterhvert. (ble godkjent sent i desember) Bruker stevia på havregrøt og andre steder der man drysser på sukker. Har ikke testet det i bakst ennå. Jeg bruker grønn stevia for den er lettest å dosere. Derosm man bruker hvit er det enkleste å blande med vann - det holder seg lenge i kjøleskap. Kan være lurt å kjøpe flaske med pipett i. Jeg har ofte med mellommåltid på jobb - gresk yoghurt blandet med stevia, frossne bær med litt stevia på, hakkede pistasjenøtter og hakket 86% sjokolade. Yum. Forøvrig synes jeg ikke at den grønne steviaen ser så ille ut i f.eks yoghurt - ser mer ut som vanilje enn noe grønt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå