Gjest Gjest_Toril_* Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Man hører så mye om hvordan lave gutter skjemmes over høyden sin. Er det sånn med lave jenter også? Jeg er en høy jente, og har alltid drømt om å være liten og søt. Men så kom jeg til å tenke på om lave jenter er lei av morsomme kommentarer om at de er så små.
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Ingen komplekser, verken nå eller tidligere. Jeg er 163 cm. Det er kanskje ikke SÅ lavt..? Men det er situasjoner hvor jeg blir mer klar over høyden (eller lavheten) min. Dette kan feks være hvis jeg snakker med velrenomerte fagfolk som er mye høyere enn meg. Da er det ikke så morsomt å bokstavelig talt måtte se opp til dem Også merker jeg av og til den "oh så søt" holdningen som mange automatisk inntar når de møter meg.
Harlekin Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Jeg er også lav, ca. 1.60 høy. Jeg liker egentlig å være liten, men en 5-10 centimeter til hadde ikke vært å forakte. Ellers har jeg også opplevd "å så søt"-kommentarer/holdninger fra andre (høyere!) folk. Men det gjør ikke noe - fint å kunne overraske! Kjæresten min liker at jeg er liten, så jeg kan beskyttes
Tabris Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Jeg er bare 1.53 høy, og har ingen komplekser for det. Det er kun et irritasjonsmoment når jeg knapt når opp til andre hyllen på kjøkkenet eller må be en ekspeditør om hjelp til å ta ned en vare de fleste andre rekker.
SuperGjest Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 (endret) Jeg er 159 cm og ikke komplekser mot at jeg ville vært høyere, heller litt mindre Var heller da jeg var yngre at jeg hadde komplekser og vi på barneskolen ble målt foran klassen, hvorpå det ble påpekt av lærer at jeg var "til og med lavere enn den laveste gutten i klassen" (hvorpå hadde et syndrom som gjorde han lav). Endret 11. april 2008 av SuperGjest
wind-up bird Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Jeg er 1.57, ikke noe problem det.. Må av og til spørre om hjelp til å rekke ting som er høyt oppe, og jeg syns det er irriterende at det er vanskelig å finne passe lange bukser. Men sånne ting er jo ikke egentlig noe problem, for det er lett å løse (jeg er ikke redd for å be om hjelp, og jeg kan legge opp bukser.. ). Opplever vel ikke så mye morsomme/teite kommentarer på at jeg er liten, men det er klart at det blir et poeng i noen sammenhenger (får ofte gå foran de som er mye høyere enn meg hvis vi står og ser på noe og den slags). Ikke noe som plager meg!
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Jeg er rundt 158 - 159 cm høy og tenker ofte på høyden min. Heldigvis er det mange positive ting med å være en lav kvinne, men det er jo også negative. (Mange av punktene under kan virke litt flåsete, men jeg skriver det jeg kommer på i farten.) Positive: Du trenger ikke bekymre deg over å finne en mann som er lavere enn deg. Dyner//flyseter etc blir mer komfortabelt pga man er liten og får bedre plass. Man kan gå i høye hæler uten å tenke på at man blir et hode høyere enn alle .andre. Man er "liten og søt". Negative: Man hører om at det er kun høye jenter som kan bli modeller. Man er "liten og søt". Man blir faktisk ikke alltid tatt på alvor ene og alene pga høyden. Man blir spurt om leg når man kjøper alkohol til man er 40 år. Man rekker ikke opp til alle mulige ting. Man ser ikke alltid over hodet til personen som sitter foran deg på kino. Det er mer akseptert å være lav kvinne enn lav mann.
Gjest Bellatrix Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Man hører så mye om hvordan lave gutter skjemmes over høyden sin. Er det sånn med lave jenter også? Jeg er en høy jente, og har alltid drømt om å være liten og søt. Men så kom jeg til å tenke på om lave jenter er lei av morsomme kommentarer om at de er så små. Jepp. Vi har komplekser, men lærer å akseptere oss som vi er likevel.
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Jeg er rundt 158 - 159 cm høy og tenker ofte på høyden min. Heldigvis er det mange positive ting med å være en lav kvinne, men det er jo også negative. (Mange av punktene under kan virke litt flåsete, men jeg skriver det jeg kommer på i farten.) Positive: Du trenger ikke bekymre deg over å finne en mann som er lavere enn deg. Dyner//flyseter etc blir mer komfortabelt pga man er liten og får bedre plass. Man kan gå i høye hæler uten å tenke på at man blir et hode høyere enn alle .andre. Man er "liten og søt". Negative: Man hører om at det er kun høye jenter som kan bli modeller.Man er "liten og søt". Man blir faktisk ikke alltid tatt på alvor ene og alene pga høyden. Man blir spurt om leg når man kjøper alkohol til man er 40 år. Man rekker ikke opp til alle mulige ting. Man ser ikke alltid over hodet til personen som sitter foran deg på kino. Det er mer akseptert å være lav kvinne enn lav mann. Men samtidig kan alle vi lave kvinner leve med vissheten om at hvis vi bare hadde vært høyere, så kunne vi vært modeller
momo Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Jeg er 1,63 høy, og hadde vel litt komplekser som yngre og skulle bare gå med sko med høye hæler. Men nå bryr jeg meg ikke lenger. Verst var vel den gangen jeg hadde kjærste som var 2 m lang, jeg måtte jo stå på en benk skulle vi kline omtrent og jeg gikk omtrent under armen hans, og når vi holdt hender, måtte jeg jo gå med armen opp.
Gjest smotti Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Jeg er 172 og føler meg som ett digert fjell når jeg står ved siden av venninene mine :blah: Og når det i tilegg er i festlige lag, og jeg tar på meg sko med litt heler, føler jeg meg hvertfall dum
Gjest Gjest_me Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Komplekser eller ikke, men jeg ønsker jo å være litt høyre, ja. Er 1,57 selv. Alt dere andre sier er sant, høye hyller og lange bukser er irriterende; men det verste er at jeg blir fortsatt spurt om legitimasjon, når jeg kjøper alkohol, også øl, eller går ut! Og jeg er 27 jo.. Engang gikk jeg fra en fest til en annen alene, det var noe rundt 11 på kvelden. Politibil stoppet og spurte hva gjør jeg i byen så seint, og om de skulle kjøre meg hjem. Måtte vise de legitimasjon for å bevise at jeg var myndig. Da var jeg 24... Folk forventer liksom at jeg burde ha vært høyre, hvis jeg er virkelig over 18..
Gjest Ballerina Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Jeg er 159 cm, men føler ikke noe komplekser for høyden min. Kanskje litt i praksis da jeg var lavere enn noe av barna på ti år
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Jeg er 163 og har bare ett kompleks, bukser. Drainpipes var fint en stund fordi de ikke går over skoene, ellers blir det mye skjørt. Jeg har så lyst på bukser med sleng, men de kommer jeg til å tråkke i hjel. Til og med str 34 lages for langt :gjeiper: , kjipern.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Jeg er 172 og føler meg som ett digert fjell når jeg står ved siden av venninene mine :blah: Og når det i tilegg er i festlige lag, og jeg tar på meg sko med litt heler, føler jeg meg hvertfall dum 172? Det er da ikke spesielt høyt? Hilsen jente på 181. Som alltid kjøper sko som er så flate som mulig.... Og ubevisst krummer ryggen når hun er på kino/konsert, fordi hun ikke vil stenge utsikten for andre.
Gjest Emera Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 Jeg er 163 og har bare ett kompleks, bukser. Drainpipes var fint en stund fordi de ikke går over skoene, ellers blir det mye skjørt. Jeg har så lyst på bukser med sleng, men de kommer jeg til å tråkke i hjel. Til og med str 34 lages for langt :gjeiper: , kjipern. Akkurat det der irriterer meg også. Buksene er like lange enten de er i str. 34 eller 44. I hvertfall hos kleskjedene. Også innsvingende kåper kan jeg ha problemer med, for innsvingningen kommer liksom nede på hofta, og det er ikke særlig stilig, hehe. Jeg er 1,54 selv. Hadde masse komplekser da jeg var yngre, men nå gjør det ikke så mye lenger. Som en del andre sier, nå begynner jeg å nyte av at folk tror jeg er yngre enn jeg er. Ikke at jeg hadde hatt noe imot å være litt høyere, for særlig praktisk er det ikke alltid. Bortsett fra i trange fly. På tidligere Braathens Back hadde jeg god plass... I butikken derimot finnes det alltid menn som gjerne hjelper lille meg med å hente ned ting fra øverste hylle, så det er ikke noe problem. Når det gjelder mine egne kjøkkenoverskap må jeg sørge for å ha de mest brukte tingene i de to nederste hyllene. Ellers blir det fram med gardintrappa.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #17 Skrevet 11. april 2008 Jeg er 163 cm høy og hater det.. Skulle gjerne ha gått i andre sko enn høyhelte, men pga høyden min gjør jeg ikke det. Jeg er forholdsvis slank, har litt fett på lårene og hvis jeg da går i lave sko, ser jeg liten og feit ut Gid jeg var 10 cm høyere..
Caroly Skrevet 11. april 2008 #18 Skrevet 11. april 2008 Hvis du hadde vært 10 cm høyere så hadde du nok vært misfornøyd da også. Alle vil være det de ikke selv er. Jeg er 176 cm og hater det, skulle gjerne vært 163 cm...
Meaty Skrevet 11. april 2008 #19 Skrevet 11. april 2008 Men når karakteriseres man egentlig som lav? Jeg er 164 og føler meg vel ganske gjennomsnittlig, men det virker som folk her mener det er en ganske lav høyde?
Gjest Stjernedryss Skrevet 11. april 2008 #20 Skrevet 11. april 2008 Jeg er liten, men det plager meg ikke i det hele tatt. Irriterende å få kommentarer noen ganger, men selve høyden synes jeg ikke det er noe galt med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå