Gå til innhold

Samboer har sluttet å røyke...

Fremhevede innlegg

Gjest Vega
Skrevet

Nå har visst sambo sluttet å røyke - idag, helt plutselig... Så jeg holder lav profil og sniker meg inn på kontoret. Snakker ikke om røyk osv. og røyker ikke framfor ham...

Han har snakket om det tidligere. Jeg planlegger også å slutte, men er inne i en tid akkurat nå, som gjør at jeg venter litt. Noen som har erfaringer med røykeslutt - evt. at samboer har sluttet og hvilke hensyn tok du da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke akkurat så veldig mye erfaring men, for et år siden sluttet min samboer å røyke.

Da begynte jeg å røyke ute... Men det tok ikke lange stunda før han begynte igjen.Nå røyker vi bare ute. :kul:

Så noe positivt kom det iallefall ut av det. :wink:

Lykke til....

Gjest eminel
Skrevet

Jeg slutta og røyke i fjor, og kjæresten min har kuttet ned veldig på røyken han også. Etter at jeg sluttet har han sluttet å røyke i samme rom som meg, han går heller ut av huset for å gjøre det.

Legger til at jeg synes det er flott at samboeren din har kuttet ut røyken *tommel opp* :)

Skrevet

Min "Ken" sluttet for 1 års tid siden,og holdt opp i 5 mnd.

Jeg håper han aldri prøver å slutte igjen,for maken til sur og sinna mann skal du lete lenge etter! :sinna:

De første 3 ukene var han ikke til å snakke til i det hele tatt.

Han bare brumma i skjegget,og var mindre fornøyd med ALT!

Håper din gubbe beholder humøret.

Lykke til!

Barbie.

Gjest Vega
Skrevet

Tja. Har gått rundt og vært amper - jeg - i hele dag. Men uten å vise det. Tror kanskje det er hans usynlige irritasjon som svever rundt her og smitter over på meg... :o

Men nå kl 1800 tok han seg nettopp en røyk, fire fem trekk. Tror han har sluttet en gang før - noen år siden, med bare å utsette tidspunket - for meg høres det j..... ut - men kanskje det duger? Men han klarte det ikke da... Får håpe det går bedre nå da - kanskje kjøpe nikotintyggegummi eller noe.

Skrevet

Heisann!

Jeg har sluttet utallige ganger og hver gang har jeg begynt igjen, før jul innså jeg at nok er nok... ungene klaget på røykelukt (gikk enten ut) eller røykte inni peisen. Hver kveld og hver morgen hostet og hostet jeg opp røykeslim og tenkte "hva er det jeg egentlig holder på med?? Ikke er det spesielt godt og røyken styrer hele livet mitt, en røyk før, mens, etter jeg hadde gjort noe... mye bortkasta tid. 10.mars iår om kvelden, røykte jeg en siste Prince mild og bestilte boka "Endelig røykfri" av Alan Carr, dess mer jeg leste boka, desto mer overbevist var jeg at nå er det min tur. Han setter søkelys på at en skal snu om og tenke, endelig slipper jeg røyken,s takkars de som røyker, det har jeg gjort og det har gått veldig fint. Jeg har gått på fester med røykere og ikke røykt og har faktisk blitt kvalm av røykelukten, spesielt dagen etterpå, klærne lukter drit. Nå er det bare 2 mndr. siden, men jeg har røykt 20 prince pr. dag i 20 år, så jeg har vært storrøyker. Formen vender tilbake og jeg er så uendelig kry av meg selv at jeg ikke har sprukket og kommer nok ikke til å gjøre det mer heller, som Alan Carr sier, endelig er en fri...! Les boka og du vil klare det du og samboeren også. Legg til side de pengene dere ikke bruker på røyk og unn dere en ferietur om en stund, det er vel verdt å investere i helsen deres, dessuten blir det jo totalforbud å røyke på alle utesteder og da føler en seg lite lur når en står utenfor med røyken, kanskje alene?? Lykke til! :D

Skrevet

Benytt anledningen og slutt du også.

Lykke til - og vær snille med og mot hverandre!

Skrevet

min samboer begynte å røyke ute da jeg slutta å røyke... dessuten røykte han mindre og også gjemte han røyken sin i begynnelsen så jeg ikke skulle bli frista da jeg var alene hjemme..... (selv om jeg faktisk ikke hadde lyst å røyke)

Gjest Vega
Skrevet

Vi får se åssen det går, han har bare røkt en røyk i hele dag - til sammen. Selv har jeg vel tatt fire - mot mine ti - femten.

Hm.

Er ikke så veldig gøy å stenge døra til kontoret, eller gå ut ... mister litt av sjarmen. Men akkurat nå kan jeg ikke slutte - det er sant - og ingen unnskyldning - jeg er midt oppe i en viktig sak - og har nok med den. Orker ikke prøve slutte dersom sjansen for å ikke greie det er optimal. :o

Gjest Alive
Skrevet

Samboeren min sluttet å røyke før jul, og jeg lovte å slutte hvis han klarte det.

Etter en måned sluttet jeg også, uten egentlig å være motivert... :roll: Vi røyker på fester nå og merker at det er vanskeligere og vanskeligere når vi sitter ute om kvelden.

Blir en del krangling, for han mener at det er min skyld at han ikke klarer å la være å røyke... :o akkurat som om det er mitt ansvar...

Selv om ikke min motivasjon er helt på topp, prøver jeg for hans skyld i hvert fall.... Gjør så godt jeg kan!!!

Mitt råd er å slutte for sin egen skyld :wink:

Kanskje du kan gå ut å røyke for hans skyld, glimrende å starte med det nå om våren allikevel.

Gjest gjest1
Skrevet

Da min heksemester sluttet å røyke for tre år siden tok det en uke før jeg oppdaget det.

Jeg røyker ikke selv, og av hensyn til det røykte han ute eller på kjøkkenet. Så en dag bare sluttet han. :D

Jeg hadde jo selvsagt gitt beskjed om at jeg ikke syntes noe om røyk.

Gjorde det klart på første daten faktisk.

Tror det som gjorde at han klarte å fortsette å slutte var at det ikke var noe mas om hvor flink han var og sånn. Han er litt sær sånn.

Skrevet

Hm. Ja - jeg må ikke finne på å rose - tror han blir bra glad da... :wink:

Så han utenfor bilen for ti minutter siden, MED røyk... sier ingenting, får bare avvente det hele. Deilig uten røyklukt i huset i alle fall. Kontoret mitt stinket som en dass i går kveld, selv med vinduet åpent...

Tar en røyk her nå, men føler meg jo som en smugrøyker nesten, - mister sjarmen når jeg ikke kan gå gjennom nyhetene på text-tv, sitte med kaffen i stua...

Men - det er faktisk ikke dumt med røykfritt hus (mulig kontoret blir det eneste rommet, jeg jobber ganske hektisk i blant) - lufta er en helt annen. (Vi er bra syke som sitter og blåser ut helseskadelig røyk i en stue på 30 kvm - sykt å røyke jo, men - enda sykere å fylle innelufta med det...)

Skrevet

Jeg sluttet å røyke for tre mnd siden. I begynnelsen var jeg veldig røyksugen og bli VELDIG irritert hvis samboer sto ute å røyka og lukten kom inn i stua. Grunnen til at jeg ble irritert var jo fordi jeg hadde så innmari lyst på selv.

Heldigvis røyker ikke samboern min så mye heller, men det han røyker røyker han ute.

Merker jeg blir plaget med røyk nå hvis vi sitter et lite sted der mange røyker, men stort sett går det bra.

Helt enig at det er tåplig å ødlegge inneluften med røyk- deilig med røykfritt hus/leilighet.

Lykke til når du bestemmer deg for å slutte å røyke! Det er slett ikke så vanskelig som mange tror bare den rette innstilingen er der!

XSiljeX

Skrevet

Akkurat nå er JEG sur - så jeg tar meg en røyk, på kontoret. (Mitt kontor - her gjør jeg som jeg vil)

!!! :kul::kul::kul::kul::kul::kul::kul::kul::kul::kul:

Tenker - ikke f... om jeg skal slutte å røyke. En bagatell - han er litt småirritabel, men pokker - skal det gå ut over andre???

:evil:

Skal jeg la premenstrulle hormoner føre til at jeg glefser? Pleier ikke det. Gjorde det før, er ganske så behersket i forhold til å glefse til andre. Røyk og kaffe - det er tingen!!!

Synes folk som skal slutte å røyke, burde gå på "lær og beherske-seg kurs - før de overhodet tenker tanken... nå er jeg selvopptatt, vet det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...