Gå til innhold

Varlse jobb ved sykdom

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gunda_*
Skrevet

Må man ringe arbeidsplassen hver dag? Jeg ringte sjefen igår og sa at jeg var syk og ble hjemme. Er det forventet at jeg ringer hvis jeg blir hjemme idag også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er hjemme med egenmelding må du det. Er du sykemeldt er saken selvfølgelig en annen. God bedring! :)

Skrevet

Kommer an på hva du sier til sjefen det. Dersom jeg er syk, så sier jeg ofte at jeg regner med å være borte et par dager, da ringer jeg ikke på dag to. Jeg bruker å gi beskjed igjen på dag tre, men det er nok ikke egentlig nødvendig.

Gjest Chili P
Skrevet
Må man ringe arbeidsplassen hver dag? Jeg ringte sjefen igår og sa at jeg var syk og ble hjemme. Er det forventet at jeg ringer hvis jeg blir hjemme idag også?

Ja.

Skrevet

Send evt. sms dag 2

Skrevet

Hos oss er policyen at man alltid skal ringe. Da du ringer på dag 1 sier du i fra om du forventer og bli borte mer enn en dag, hvis du ikke har sagt noe om mer enn en dag, SKAL du også ringe dagen etter.

Gjest _Leela_
Skrevet

Ringer eller sender sms første dag, andre dag sender jeg som regel en sms. Vet jeg at det fort blir mer enn en dag sier jeg fra om dette første dag.

Skrevet

Hvordan man varsler om sykdom varierer sikkert fra arbeidsted til arbeidsted. Jeg sender sms hver dag hvis jeg f.eks. er syk 2 dager på rad.

Gjest Jente37
Skrevet

Bare dumt å ringe hver dag. Når du først ringer inn syk, så fortell sjefen hvor lenge du blir borte. Da har h*n noe å forholde seg til, og du slipper å ringe. Er det snakk om småsykdom som forkjølese, menssmerter e.l, vet du jo fra erfaring hvor mange dager det er snakk om.

Gi klare, konsise beskjeder til sjefen. Det setter h*n mest pris på..!

Skrevet

Tidligere arbeidsplass jeg hadde var (utvidet) IA-bedrift, noe som innebar at man kunne ha inntil 5 egenmeldinger à 10 dager i løpet av et år. Regelen der var at man ringte første dag, og så ringte man igjen dagen før man regnet med å være tilbake på jobb. Sms ble ikke godtatt som beskjed.

Gjest Hegepege
Skrevet

Det kommer jo selvfølgelig litt ann på hva man har sagt i forveien det, men når jeg drar fra jobb eller er syk gir jeg alltid beskjed for hver dag, med mindre jeg er sykemeldt selvfølgelig.. Hos oss er det vakter hele døgnet, men mine begynner som regel kl.06 45 så jeg sier alltid ifra dagen i forveien at jeg er syk! Og jeg RINGER, ikke sender melding, det virker så teit synes jeg, da er det så lett for å bare sende ei melding hvis man er "syk" en dag..

Skrevet
Det kommer jo selvfølgelig litt ann på hva man har sagt i forveien det, men når jeg drar fra jobb eller er syk gir jeg alltid beskjed for hver dag, med mindre jeg er sykemeldt selvfølgelig.. Hos oss er det vakter hele døgnet, men mine begynner som regel kl.06 45 så jeg sier alltid ifra dagen i forveien at jeg er syk! Og jeg RINGER, ikke sender melding, det virker så teit synes jeg, da er det så lett for å bare sende ei melding hvis man er "syk" en dag..

Helt enig med deg .. det å sende melding virker veldig lettvint .. Det virker litt mer realt å ringe inn - synes jeg ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...