Betsy Skrevet 11. april 2008 #21 Skrevet 11. april 2008 Vi betaler det meste selv, men får litt hjelp av foreldre uten at vi har bedt om det eller forventet det. Vi planla bryllup ut i fra egen økonomi, og tok det som en bonus at vi fikk litt hjelp. Jeg har forøvrig "forlangt" litt praktisk hjelp av mamma; hjelpe meg med "regnskapet" som av ymse årsaker er litt komplisert , samt holde orden på gaveønskeliste, noe hun gjør med glede.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #22 Skrevet 11. april 2008 Jeg har ingen planer om å gifte meg med det første, men mine foreldre har allerede sagt at de har tenkt til å betale for i alle fall store deler av bryllupet. De har sett på det som en tradisjon at brudens foreldre skal betale, og sånn skal det fortsette. Hva min fremtidige brudgom sine foreldre syns, vet jeg ikke. Men sånn som de behandler samboeren min, regner jeg med at vi ikke får så mye derfra. Nå skal det sies at jeg ikke forventer at noen skal betale bryllupet mitt, jeg er utrolig takknemmelig for at mine foreldre i det hele tatt kommer (Jeg kan forresten forstå hun som sa at hun syns det er litt merkelig at brudgommen sine foreldre ikke betaler noe, når hennes gjør det. Jeg kommer til å hjelpe mine fremtidige barn med sitt bryllup, selv om de ikke krever det. Men fordi det er min gave til dem. De er jo trossalt barna. )
Gjest Gjest_kia_* Skrevet 11. april 2008 #23 Skrevet 11. april 2008 Vi skal betale alt selv, blir ikke sponset med en kr. Må si jeg reagerte da søsteren til bruden ble sur fordi hun ikke fikk overnatte hjemme hos dem, fordi vi ønsket å spare de pengene til bryllupsreisen. Pga dette så er hun dritt sur, og gidder ikke snakke med oss. Utrolig at det går ann å være så smålig
Concertina Skrevet 11. april 2008 #24 Skrevet 11. april 2008 Vi skal betale alt selv, blir ikke sponset med en kr. Må si jeg reagerte da søsteren til bruden ble sur fordi hun ikke fikk overnatte hjemme hos dem, fordi vi ønsket å spare de pengene til bryllupsreisen. Pga dette så er hun dritt sur, og gidder ikke snakke med oss. Utrolig at det går ann å være så smålig Hæ? :klø:
Gjest Gjest_kia_* Skrevet 11. april 2008 #25 Skrevet 11. april 2008 Hæ? :klø: Ja helt tragisk, og veldig synd fordi det tar bort mye av gleden for hele bryllupet. Det som er synd nå er at jeg har så dårlig samvittighet for henne, men jeg vet at jeg ikke trenger å ha det
Kosemose Skrevet 11. april 2008 #26 Skrevet 11. april 2008 Vi skal betale alt selv, blir ikke sponset med en kr. Må si jeg reagerte da søsteren til bruden ble sur fordi hun ikke fikk overnatte hjemme hos dem, fordi vi ønsket å spare de pengene til bryllupsreisen. Pga dette så er hun dritt sur, og gidder ikke snakke med oss. Utrolig at det går ann å være så smålig Unnskyld, men søsteren til hvilken brud? Din søster? Hvordan kan dere spare penger på at søsteren til bruden ikke fikk overnatte hos bruden? Skjønner rett og slett ikke hva du mener her jeg...
Gjest Gjest_kia_* Skrevet 11. april 2008 #27 Skrevet 11. april 2008 Unnskyld, men søsteren til hvilken brud? Din søster? Hvordan kan dere spare penger på at søsteren til bruden ikke fikk overnatte hos bruden? Skjønner rett og slett ikke hva du mener her jeg... Formulerte meg litt dumt, Vi skal ikke ligge på hotell, blir derfor hjemme. Vil ikke ha andre overnattingsgjester da. Hun ville ligge hos oss, men ble sur fordi vi ville sove hjemme selv, for da måtte hun leie seg inn på hotell. You see
Marge Skrevet 11. april 2008 #28 Skrevet 11. april 2008 Til sammen får vi omtrent 1/4 av foreldrene våre. Det har de tilbydd seg selv å betale, i utgangspunktet ville vi betale alt selv. Nå fikk vi i stedet råd til bryllupsreise, det er vi veldig glade for
Meme Skrevet 11. april 2008 #29 Skrevet 11. april 2008 Vi har under planlegginga av bryllupet vårt tatt utgangspunkt i at vi skal betale alle kostnadene selv, men litt sponsing har vi fått lovnad på. Pappa og mamma betaler deler av "fribar-regninga", dvs. at pappa kjøper inn all sprit til baren. Samt at de betaler for borddekorasjonene. Svigers har så langt tilbudt seg å betale bryllupskaka, i tillegg til at de har snakka om at de vil bidra med noe mere uten å spesifisere dette. For meg så blir det helt feil å forvente noen økonomisk hjelp i denne sammenhengen, da vi gifter oss etter å ha bodd sammen i mange år og har en solid økonomi selv. All sponsing er derfor en "bonus".
Lilywhite Skrevet 11. april 2008 #30 Skrevet 11. april 2008 Vi hadde aldri krevd å få hjelp til bryllupet, men vet vi kommer til å få hjelp... Foreldrene mine betaler alkoholen + en sum til som ikke er bestemt ennå. Bestefaren til kjære betaler for leie av lokalet, besteforeldrene mine betaler brudekjolen, og svigers har også sagt de skal hjelpe litt, men hvor mye er foreløpig uklart... Resten sparer vi selv, men det er klart at vi er glad for hjelpen vi får, kommer godt med
Gjest Parihjerter Skrevet 20. april 2008 #31 Skrevet 20. april 2008 Vi skal nok betale hele suppa selv, vil ikke ha noe innblanding av foreldrene våres, dessuten tror vi de ville ha fått sjokk om de fikk vite at selskapet kom på opp under 300` Leid et sted i 3 dager og betaler for opphold for alle som kommer. Vi lurte på om vi skulle ringe se og hør, de kanskje hadde vært interessert og betale
Umuriel Skrevet 20. april 2008 #32 Skrevet 20. april 2008 Når den dagen kommer så tenker vi å betale alt selv. Orker ikke innblanding fra andre, det blir vår dag
Prinsesse Snuppelure Skrevet 21. april 2008 #34 Skrevet 21. april 2008 Vi betaler også alt i utgangspunktet selv, men svigerfar fortalte oss i går at han har lyst til å ta bar-regningen,. og det var jo en hyggelig nyhet! Foreldrene mine har betalt mye for meg tidligere (gift før), så de har liksom brukt opp min pott for en stund... Men det gjør jo ingenting, for da bestemmer jo også vi alt! Vi betaler alt selv vi.
Snuselille Skrevet 21. april 2008 #35 Skrevet 21. april 2008 Vi betaler alt selv. Vi er over 30 og etablerte. Vi er ikke rike, men det er ikke foreldrene våre heller, så vi tar som en selvfølge at de ikke skal betale noe. Temaet har aldri vært tatt opp heller. Eneste bidraget jeg ønsker, er hjelp og gode råd fra mamma i planleggingen Samme her Hadde ikke hatt hjerte til å spurt heller.
Snuselille Skrevet 21. april 2008 #36 Skrevet 21. april 2008 dessuten tror vi de ville ha fått sjokk om de fikk vite at selskapet kom på opp under 300`
Hedda-78 Skrevet 21. april 2008 #37 Skrevet 21. april 2008 Vi planla naturligvis å betale alt selv, det hadde vi råd til. Men min mor bestemte (vi spurte ikke, hun spurte heller ikke, men bestemte), at regningen for bryllupskaken skulle sendes til henne. Og i samme slengen sa hun at jeg måtte sette en kransekake på bestillingen. Hun var veldig ivrig og engasjert i bryllupet vårt, så for at hun ikke skulle blande seg borti alt mulig, fikk hun i oppdrag å ordne kakebordet (hvem som skulle bake hva, osv), og da mente hun at å betale for bryllupskaken fallt naturlig inn under dette. Greit for meg. Vi hadde ikke tenkt å leie bil, men bruke vår egen eller låne en annen, men min far mente at vi måtte jo ha skikkelig bil, han visste om en gammel bil og bestillte og betalte for den. Aner ikke hva den kostet. Men aller mest satte jeg pris på at de var interesserte og engasjerte og støttet oss i planleggingen, det var det som betydde mest for meg i allefall! Mine svigerforeldre bidro ikke med noe, men det hadde jeg ikke forventet heller og synes ikke det var merkelig i det hele tatt.
monja Skrevet 21. april 2008 #39 Skrevet 21. april 2008 Mine foreldre bidro med brudekjolen. Resten betalte vi selv.
Arkana Skrevet 21. april 2008 #40 Skrevet 21. april 2008 Mamma ønsket å betale for kjolen min, ellers betalte vi alt selv og det så vi også på som en selvfølge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå