Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #1 Del Skrevet 10. april 2008 Hva er riktig: "...men det er dessverre ikke tilfelle." eller "...men det er dessverre ikke tilfellet." ? Jeg leste begge deler i Aftenposten i dag og ble usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 10. april 2008 #2 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg tror det er førstnevnte, men jeg kan ikke referere til noen regel. (Fast uttrykk?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 11. april 2008 #3 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg mener også det er førstnevte. Synes det andre ser helt feil ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beyazangel Skrevet 11. april 2008 #4 Del Skrevet 11. april 2008 Hva er riktig: "...men det er dessverre ikke tilfelle." eller "...men det er dessverre ikke tilfellet." ? Jeg leste begge deler i Aftenposten i dag og ble usikker. Det er to forskjellige uttrykk så det kommer ann på hvilken sammenheng det brukes i. For eks. i dette tilfelleT eller Det er dessverre ikke tilfelle i dette tilfellet He he ikke akkurat lett. Vet ikke om du forstår hva jeg mener, litt sent på natta nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 13. april 2008 #5 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Tilfelle - entall, ubestemt form. Tilfellet - entall, bestemt form. Det første er korrekt. (Men fy så vanskelig det var å forklare hvorfor!) Tror gjest sin forklaring egentlig var helt ok.. hehe Endret 13. april 2008 av Ce'Nedra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå