Trampe Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Min lille sønn på fire uker har fått navlebrokk. Pappaen hadde det som liten, så vi har vært obs på det, og de siste dagene har navlen blitt en utposning. Han hadde ganske stor navle da restene falt av, og helsesøster ba oss være oppmerksomme på navlen og rense den nøye selv om det sluttet å blø. Jeg kan lite om dette, og nå er det helg. Helsestasjonen vår er stengt på fredager. Han skal på seksukerskontroll torsdag i neste uke, kan jeg vente til da eller bør jeg kontakte lege i morgen? Er dette noe som er akutt? Jeg regner med noen andre her inne har hatt barn med dette, hva gjorde dere? Hva kommer navlebrokk av, forresten? Er det arvelig?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Navlebrokk kommer av at bukveggen ikke har lukket seg helt der navlesnoren har kommet ut. Det er ganske så vanlig og går som regel over av seg selv i løpet av første leveår. Hvis brokken ikke plager babyen, ikke gjør vondt når du trykker på den og lar seg dytte inn (kommer ut igjen da), så gjør det ingen ting. Er den plagsom eller ikke forsvinner av seg selv før skolealder, kan det bli aktuelt med operasjon. Jegt vet ikke om det er arvelig, men det er veldig vanlig uansett. Gutten min på 3 mnd fikk navlebrokk etter ca 6 uker, men den er allerede snart vekk. Så du trenger ikke bekymre deg, bare nevn det på helsestasjonen neste gang - det holder nok helt sikkert fint
Trampe Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 Tusen takk for svar. Da venter jeg til seksukerskontrollen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå