Gjest TV-slave Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Hvor mye ser dine barn på TV? Jeg har en pjokk på 5 år, hadde jeg ikke satt en stopper for han kunne han sett på TV HELE dagen. Samme program i reprise? nei, det gjør ikke noe! TV er GØY!!! HURRA! Hva er normalt? Jeg er litt kritisk til TV-titting i utgangspunktet, men når jeg leser slike artikler; Mindre TV-titting kan redusere overvekt hos barn blir det i alle fall enda mer sikkert. Det får holde med barne-TV! Eller er jeg for streng da?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Det er da ditt ansvar som forelder å sørge for at ungen har andre måter å aktivisere seg på enn å se på TV. Hva har du gjort for at han skal ha andre interesser?
Gjest Pest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Snakk om å ta alt opp i verste mening. Trådstarter sier at barnet kunne ha sett på tv hele dagen og selvsagt må det tolkes dithen at barnet da gjør det. Etterfulgt av "hva har du gjort for at barnet skal ha andre interesser". Kjære gjest, spørsmålet var om hun var for streng når barnet kun fikk se barnetv.
Gjest Pest Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Barnet mitt ser for mye på tv. Nå er det slik at her er ingen andre barn som jenta vår kan leke med i området, det betyr at all aktivisering krever en del innsats fra oss, hun er alt for sosial til å holde på alene. Så om jeg er drittlei og sliten av å leke, spille spill eller være med henne ut, da ser hun på tv. Men jeg prøver å gi henne kun en time for dag, enten barnetv og en ting til, eller noe annet. Stort sett lykkes vi, men jeg kan ikke skryte på meg at det blir slik hver dag. Det er vanskelig å være superforelderen, hadde hun hatt lengre dager på barnehagen hadde vel ikke dette blitt et problem.
Gjest Yihaa Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Husker ikke helt hva slags regler vi hadde når de var fem år, men vi har alltid vært litt slappe mht å tidsbegrense det. Men de regulerer det OK selv. En 5-åring kan vel se en time om dagen, kanskje? Mer? Mindre? Jeg vet jammen ikke. Tror også jeg hadde vurdert ut i fra hvor aktiv han var ellers om dagen og at ikke TV-tittingen førte til at han ble "usosial".
Gjest TV-slave Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Snakk om å ta alt opp i verste mening. Trådstarter sier at barnet kunne ha sett på tv hele dagen og selvsagt må det tolkes dithen at barnet da gjør det. Etterfulgt av "hva har du gjort for at barnet skal ha andre interesser". Kjære gjest, spørsmålet var om hun var for streng når barnet kun fikk se barnetv. TAKK! Som jeg påpekte i innlegge KUNNE pjokken sett på TV hele dagen, noe han IKKE gjør.
momo Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Har en jente på nesten 7 år og hun ser vel på tv 1-2 timer om dagen. Stort sett lar vi henne regulere det selv. Hun er en veldig aktiv jente ellers derfor er jeg ikke bekymra. Hun går på turn, fotball og svømming og ellers er hun ute med venner og leker og sykler.
Fluffie Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Det kommer vel an paa hvor aktiv barnet er ellers, og om det faar sosialisert seg en del?
Gjest TV-slave Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 Det er jo "vanlig" sosialisering mens vi er på jobb, på kveldstid er det litt fotball, syklking m gutta i gata og skigåing på vinteren. Er mye leking med lego etc. Det jeg lurer på er hva som er vanlig? jeg setter grensen til ca 1 time om dagen. I helgene er hans far veldig glad i å se på sport, noe som kan påvirke gutten vår i feil retning, men jeg får han med meg ut på ulike aktiviteter også. Takk for svar
Honey Bee Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 Jeg leste i et blad..psykisk et eller annet på familievernkontoret at barn bør ikke se mer enn 2 timer daglig.Mer kan føre til rastløshet osv...Hjemme hos oss er det Mikkes Klubbhus og Nrk barne tv på hverdager,og litt ekstra på morgenen i helgen.
Gjest Gjest_jaja_* Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Det virker jo som om trenden er den samme for alle de som har svart her. om barnet er av en aktiv type er det ikke så farlig hvor mye han ser på tv, ettersom han gjør som mye annet også. Er det derimot en stille gutt må han finne på noe annet enn å se på TV.. jaja....
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Hvor mye ser dine barn på TV?Jeg har en pjokk på 5 år, hadde jeg ikke satt en stopper for han kunne han sett på TV HELE dagen. Samme program i reprise? nei, det gjør ikke noe! TV er GØY!!! HURRA!Hva er normalt?Jeg er litt kritisk til TV-titting i utgangspunktet, men når jeg leser slike artikler;Mindre TV-titting kan redusere overvekt hos barn blir det i alle fall enda mer sikkert. Det får holde med barne-TV! Eller er jeg for streng da?Synd at det er program hele dagen....dette er noe foreldre styrer selv fra de får barn. barna arver foreldres tv-vaner. Hvorfor har folk tv på om dagen? Kan man bruke radio? Lag enkle regler. her slår vi på tv når barnetv begynner. Den slås av når det er kveldsmat. da skal det være ro. Desverre så blir tv en barnepike for mange. I dag tåler ikke barna dårlig vær, så da skal de være inne. Passivisert foran tv. Det gjelder ikke bare barn. Kjenner hjemmeværende som sitter på dagtid å ser "såper" dette er folk som kunne ha godt av å røret på seg pga vekten.
Gjest sløv Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 Synd at det er program hele dagen....dette er noe foreldre styrer selv fra de får barn. barna arver foreldres tv-vaner. Hvorfor har folk tv på om dagen? Kan man bruke radio? Lag enkle regler. her slår vi på tv når barnetv begynner. Den slås av når det er kveldsmat. da skal det være ro. Desverre så blir tv en barnepike for mange. I dag tåler ikke barna dårlig vær, så da skal de være inne. Passivisert foran tv. Det gjelder ikke bare barn. Kjenner hjemmeværende som sitter på dagtid å ser "såper" dette er folk som kunne ha godt av å røret på seg pga vekten. Ikke bare pga av vekten, men aktiviteten i hodet. Blir en sløv av å se på såpe en hel dag??? mest sannsynlig; JA!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå