Gå til innhold

Hvilke språk snakker dere?


Gjest Sisu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Engelsk - kan nok til å skrive og snakke på et høyt nivå.

Spansk - kan nok til å lese avisen og forstå det meste ut fra sammenhengen, samt gjøre meg forstått muntlig.

Tysk - kan nok til å forstå enkle tekster og til nød snakke litt.

Akkurat nå prøver jeg å forbedre spansken, spesielt ordforrådet, ved å lese mye. Etter det har jeg tenkt å enten begynne å arbeide mer med tysken, eller prøve å lære meg fransk - har ikke bestemt meg helt ennå. Er det noen som har noen råd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt engelsk mellomfag- går greitt i de fleste sammenhenger, muntlig og skriftlig.

Tysk i fem år på skolen- artig å være på ferie i Tyskland.

Nybegynner italiensk- langt fra flytende,men kan bestille litt mat osv- glemt mye allerede.

Nybegynner og videregående kurs spansk. (i Spania)- går noenlunde greitt i dagligtale, men ikke helt stø enda, vil gjerne lære mer.

Foruten nordisk grunnfag.- der vi sveipet innom både dansk, svensk og islandsk, uten at jeg vil si at jeg snakker disse språkene særlig stødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk og engelsk. Forstår svensk og dansk også, men prater det ikke. De får heller lære seg norsk om de vil forstå meg :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Engelsk. Kan ellers forstå et minimum av tysk basert på min gamle ungdomsskoletysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Engelsk, tysk og norsk tegnspråk.

Kan enkelte høflighetsfraser på diverse andre språk også, men sjelden i bruk, og ikke nok til å føre en samtale (selv om en del har en tendens til å tro at jeg snakker f.eks. italiensk når jeg lirer av meg en slik frase).

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker bare engelsk, men kan gjøre meg forstått på tysk også om det kniper. (Ungdomsskole og gymnas-tysk, som er ganske nedstøvet.) Forstår bittelitt fransk (gymnasfransk, ja) - i allfall nok til at jeg klarte å lese meg til at grunnen til at det ikke kom noen metro på den linjen jeg skulle med i Paris var at det var streik :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirina
Engelsk. Kan ellers forstå et minimum av tysk basert på min gamle ungdomsskoletysk.

Samme her, pluss at jeg forstår svensk og dansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk, fransk og litt spansk. Eeeeelsker fransk, og har store ambisjoner om å melde meg på "oppfriskningskurs" i nærmeste fremtid.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oppvokst i Norge, men har kinesisk som morsmål. Engelsk og fransk går greit, mens italiensk fremdeles er på begynnerstadiet. Planene videre er enten spansk, japansk eller litt viderekommen kinesisk. Er vel litt over middels interessert i språk. Liker å gjøre meg forstått, og føler at jeg kommer meg nærmere kulturen deres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytende:[/b Norsk, spansk, engelsk, italiensk, tysk, fransk og swahili

Gjør meg godt forstått, og har ingen problemer med å forstå, selv om det kanskje er litt brokete uttale her og der: Svensk, dansk, nederlandsk.

Hølighetsfraser: Singalesisk, islandsk, finsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk: morsmål.

Engelsk: flytende både skriftlig og muntlig.

Svensk: forstår det meste, både skriftlig og muntlig.

Dansk: forstår det meste, både skriftlig og muntlig.

Tysk: kan en god del.

Spansk: kan litt.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Engelsk i praksis like godt som morsmål (norsk).

Tysk og fransk: greit.

Spansk: overlever i nød.

Forstår også svensk, dansk og nederlandsk, men reknar ikkje desse med i språk eg snakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår ikke aller nordmenn svensk og dansk? Dansk skriftlig, ihvertfall, noen av dialektene kan være litt vriene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp med norsk og engelsk, så burde vel kunne de to språkene. Ellers kan jeg noe fransk, og litt tysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...