Gå til innhold

Hva jeg spiser


Gjest Mia88

Anbefalte innlegg

Gjest Mia88

Jeg trenger litt motivasjon, og tilbakemeldinger på hva jeg kan gjøre for å minke inntaket kalorier er dag.

9/4 - 08

Frokost = Pølse m/Brød: 320 kcal

Litt sjokolade: 50 kcal

Ifa: 43 kcal

Middag: Nudler = 400 kcal

1 Pakke tyggis = 20 Kcal

Opera Mints: 580 Kcal

Sammenlagt: 1413 Kcal

Jeg har spist alt for lite i dag, og alt for usunnt! Vanligvis har jeg et mye sunnere kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, herregud :fnise: Du har vel fått i deg så lite som null næring... Du kan jo spise utrolig masse mat for de kaloriene der, da!

Du bør vel ikke minke de, hvis du trener ved siden av, det er ikke for mye kalorier der :) Spis Ingers rugbrød, det blir du god og mett av!

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_en

For det første bør du ligge på ca 2000 kcal pr dag, mer om du trener.

(I din alder er forbrenningen veldig høy)

For det andre bør du spise sunnere som du sikkert vet.

Sats på frukt, grønnsaker, nøtter, grovt brød med pålegg, egg, fisk, kjøtt

havregrøt, magre melkeprodukter osv.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OIda, for et kosthold!

Det sies jo at kalorier er kalorier, men den menyen der må da herje voldsomt med den generelle dagsformen din? Jeg hadde nok iallefall blitt ganske slapp og ustabil og fått vondt i magen (hadde aldri klart pølse til frokost).

Tror det er viktig å få energi fra et litt mer sammensatt kosthold, ikke bare av usunt fett og sukker. I stedet for den posen med Opera Mints kunne du f eks spist en næringsrik middag med kylling og grønnsaker og fremdeles ligget på samme kalorinivå.

Henger meg på de andre her som sier at du sannsynligvis ikke trenger å minke inntaket av kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Jeg trenger litt motivasjon, og tilbakemeldinger på hva jeg kan gjøre for å minke inntaket kalorier er dag.

9/4 - 08

Frokost = Pølse m/Brød: 320 kcal

Litt sjokolade: 50 kcal

Ifa: 43 kcal

Middag: Nudler = 400 kcal

1 Pakke tyggis = 20 Kcal

Opera Mints: 580 Kcal

Sammenlagt: 1413 Kcal

Jeg har spist alt for lite i dag, og alt for usunnt! Vanligvis har jeg et mye sunnere kosthold.

Har du tenkt å logge kosthold daglig eller? Hvis ikke skjønner jeg ikke hvorfor du ber om hjelp, hvis du vanligvis har et sunnere kosthold. Da ville jeg tro at det var mer relevant å få tilbakemeldinger på det enn et kosthold med nudler, pølser og opera mints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har trengt og prøve å skrive daglig. Har bare hatt veldig dårlig tid de siste dagene.

12/4 - 08

Frokost/lunsj: 1 nutrilett bar: 228

Middag: Laks, salat, dressing. Usikker på kaloriinnhold men ca. 400

1 sjokolade: 550 kcal

Kvelds: 1 lite stk. pizza m kyllingkjøttdeig: 300 kcal?

1 sjokolade: 450 kcal.

SUM: 1928

Litt avhengig av sjokolade ja..en stor del av grunnen til denne loggen. For å se og oppfatte hvor mye kcal det egentlig er i det! (Men er tross alt lørdag i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo være at du er avhengig av sjokoladen fordi du er sulten, du spiser jo ikke akkurat mye. Sjokoladen kunne du byttet ut med frukt og grønnsaker.

Trener du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser jo godt av din egen liste hva du kan gjøre for å endre kaloriinntaket???!!! Det er vel dessuten ikke kaloriinntaket som er problemet i ditt kosthold,men hva du spiser.... Og da er det bare èn vei å gå: strukturert kosthold med masse frukt og grønt samt lite sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har trengt og prøve å skrive daglig. Har bare hatt veldig dårlig tid de siste dagene.

12/4 - 08

Frokost/lunsj: 1 nutrilett bar: 228

Middag: Laks, salat, dressing. Usikker på kaloriinnhold men ca. 400

1 sjokolade: 550 kcal

Kvelds: 1 lite stk. pizza m kyllingkjøttdeig: 300 kcal?

1 sjokolade: 450 kcal.

SUM: 1928

Litt avhengig av sjokolade ja..en stor del av grunnen til denne loggen. For å se og oppfatte hvor mye kcal det egentlig er i det! (Men er tross alt lørdag i dag).

Du har jo ikke et direkte sunt kosthold da.

Frokost bør være mer enn 1 nutrilett bar. F.eks ei skive med pålegg, et glass melk/juice og eventuelt en frukt.

Lunsjen kan du jo spise salat, yoghurt+ei frukt,skive, knekkebrød o.l

Middag er jo sånt sett greit. Jeg pleier alltid å ha salat til, men det spørs jo litt hva jeg spiser.

Kvelds bør du ikke spise senere enn 1 time før leggetid. Jeg og gå utifra at et pizzastykke heller ikke er noe god kveldsmat. Jeg vet ikke hvor sunt mitt er, men jeg pleier f.eks spise havregryn, ei skive eller et knekkebrød, grønnsaker eller frukt, yoghurt etc..

Sjokoladen trenger man jo ikke heller spise mange ganger daglig.

Jeg teller ikke kalorier helt enda(rett og slett fordi jeg er lat), så jeg vet ikke hvor mange kalorier jeg spiser daglig, men jeg spiser hver tredje time sånn ca, hvor alle mellommåltidene mine består av frukt eller grønnsaker. Jeg spiser nesten for mye frukt og grønnsaker :gjeiper: Spiser jeg brød velger jeg alltid det groveste brødet(som jeg liker da.. de helt ekstremt grove smaker fælt). Har jeg ris, pasta o.l så velger jeg fullkornsproduktene. Poteter spiser jeg heller ikke så mye av.

Endret av estrella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger vel egentlig ikke oss til å fortelle deg at kostholdet ditt (hvis disse to dagene er representative) er helt på viddene.....? ;)

En bra start kan jo være å droppe mesteparten av sjokoladen - og begynne å spise disse berømte "fem om dagen". Du spiser jo veldig lite, da - ikke så overraskende kanskje, når halvparten av kaloriene du får i deg kommer fra sjokolade...! Mer "magre proteiner", mer fiber, mer frukt og grønt. Ordentlig mat, rett og slett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene:)

Jeg trener ca 3 ganger i uken.

Vanligvis har jeg holdt meg unna sjokolade i ukedagene. Men bare i det siste har jeg spist for mye.

Jeg har bestemt meg for å virkelig prøve å bli sunnere, og har lyst gjennom denne bloggen se hvordan jeg klarer det. Er mye lettere å skrive her enn i word, da glemmer jeg det bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det går rundt 1000 kcal daglig til sjokolade tror jeg nesten du bare kan slutte å telle kcal. Men aller helst slutte med sjokoladen. Jepp, kvinner skal ligge rundt 2000 kcal i daglig inntak for å holde vekten stabil, men det er SUNNE kcal, og ikke kcal fra sjokolade etc. Hjelper lite å "bare" spise 1500 kcal dersom det er 1500 usunne kcal...

Jeg vet dette veldig godt fordi jeg har strevet med det samme selv. Helt avhengig av sjokolade (trodde jeg), men til slutt var det nok, og jeg tok meg skikkelig i skinnet. Gikk blant annet et par Grete Roede kurs, og jeg har ALDRI spist så mye mat i hele mitt liv! Men fordi alt jeg spiste var sunt, så raste vekta nedover. Grovt brød, frukt, grønnsaker, magert pålegg, kylling/fisk/svinekjøtt etc til middag, drakk mye vann etc. Du kan jo forsøke selv, spise BARE sunne ting en dag, og så prøve å komme opp i ca 2000 kcal. Det er MYE mat som helst skal fordeles på ca 5 måltider!

I bunn og grunn sitter alt mellom ørene, og det er der du må ta tak for å slutte med sjokoladespisingen (og andre usunne uvaner). Gi deg selv evt lov til en LITEN sjokolade på lørdagen, ellers må du være streng med deg selv! Dessuten er det masse annet som er godt å kose seg med: meloner, fersk ananas, gulrøtter/stilkselleri/agurk etc med dipp av kesam, andre frukter og bær (nærmer seg sesong for mye godt nå!). Av "godteri" går micropopcorn ann, saltstenger osv.

Men store endringer må til for å se resultater! Og det må være varige endringer...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv banan: 70

Nuitrilett bar: 211

Iskaffe: 200

Nuitrilett bar: 211

Middag: Fiskeburger m/grovt brød og salat: 300

Ifa:70

Is: 270

Smågodt: 350

Sum kcal: 1682

Angret på isen og godteriene, men den sunne frukten jeg skulle ha i stedet, var tatt! I morgen blir en bedre dag. Gårdagen var bra. Ingen godterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaya83
En halv banan: 70

Nuitrilett bar: 211

Iskaffe: 200

Nuitrilett bar: 211

Middag: Fiskeburger m/grovt brød og salat: 300

Ifa:70

Is: 270

Smågodt: 350

Sum kcal: 1682

Angret på isen og godteriene, men den sunne frukten jeg skulle ha i stedet, var tatt! I morgen blir en bedre dag. Gårdagen var bra. Ingen godterier.

Av denne listen her, så er det kun 2 ting som er "ok" å spise hvis du vil ned i vekt..

Mine generelle tips - som holder min vekt nede:

- Kaffe drikkes kun med skummet melk og diet sukker

- Jeg spiser ALDRI nutrilett og slike slankeprodukter

- Spis 5 frukter om dagen, evt juice.. 2 dl juice går som 1 frukt

- Bruk balsamico/olivenolje/sitron/yoghurt som dressing til salat

- Få i deg nok proteiner, spis derfor så mye du orker av kjøtt og fisk

- Havregrøt med soyamelk, diet sukker og kanel til frokost og evt lunsj

- 4 måltider + frukt mellom måltidene

- Godteri spiser jeg når jeg vil, men jeg har sjeldent søtbehov fordi blodsukkeret mitt er stabilt gjennom kostholdet jeg har. Det tar ca 2 helvetesuker før man kommer dit, men man gjør det. Det er også snakk om å begrense det. Har du lyst på en sjokolade, så spis en sjokolade, men kjøp den minste.

- Banan og druer spiser jeg lite av.. Det er sunt, men det finnes sunnere frukter

- Drikk så mye væske at tisset ditt er helt blankt, 2/3 av daglig væskeinntak bør være vann - minst

- Unngå brus, kullsyren gir deg gravidmage med en gang og gjør at du føler deg oppblåst og jævlig. Skal du først drikke brus, så drikk lettbrus.

- MÅ du ha noe i munnen hele tiden, så bytt pastiller ut med tyggis..

- Spis alt med måte, og less på med grønnsaker og salat til hvert måltid.

- Ikke røyk!!

Følger du dette, samt lever et generelt aktivt liv, så vil du på kort tid merke forskjell, både når det gjelder hud, hår, vekt og generell fysisk form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor telle kalorier?!

Skriv gjerne opp hva du spiser pr. dag og når du har trent, men å telle...blir ikke det for fiksert?

Målet ditt kan kanskje være mer langsiktig og balansert?

Du har et elendig kosthold. Det vitner ikke bare om kaloritelling, men også om et ubevisst forhold til hva som smaker bra og har næring som du behøver.

Endret av Casey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
- MÅ du ha noe i munnen hele tiden, så bytt pastiller ut med tyggis..

Pass på denne, overdrevet tyggistygging kan føre til at spyttkjertlene svulmer opp og man får et lite sjarmerende "hamstertryne" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Veronica22

Mia, du minner meg litt om megselv :goodbye:

Spiser ikke så mye ordentlig mat , men litt mer godteri enn andre folk vill jeg tro :sjenert: Jeg må virkelig gjøre noe med det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_en

Hvis du er avhengig av sjokolade, prøv Regia lett kakao. Bare 40 kcal koppen,

og det kurerer sjokoladesug (forutsatt at du får i deg nok vanlig sunn mat ellers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...