Gå til innhold

Migrene?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg har siden søndag vært småsyk. Begynte med at jeg var varm, vet ikke om jeg hadde feber, verk i kroppen, hodepine, generelt dårlig allmenntilstand. Bedre neste dag, men hodepinen vedvarer, og det gjør meg skikkelig sliten. Den er der hele tiden, men mer utpå kvelden, virker det som, egentlig bare på ventre side, trykkende og pulserende smerte. Hvis jeg reiser meg brått eller lignende, så blir det bare verre. Sov f.eks ikke noe i hele natt fordi jeg hadde så vondt. Paracet hjalp ikke. Vet jo at det finnes ulike typer hodepine, men lurer på om jeg kan ha migrene. Min søster har det. Vet ikke om det er større sjanse da.

Tenker jeg skal gå til lege om det ikke gir seg etterhvert. Vil gi det en stund. Er ikke den som løper bare noen sier bø.

Uansett, takk for råd og innspill.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei.

Jeg har siden søndag vært småsyk. Begynte med at jeg var varm, vet ikke om jeg hadde feber, verk i kroppen, hodepine, generelt dårlig allmenntilstand. Bedre neste dag, men hodepinen vedvarer, og det gjør meg skikkelig sliten. Den er der hele tiden, men mer utpå kvelden, virker det som, egentlig bare på ventre side, trykkende og pulserende smerte. Hvis jeg reiser meg brått eller lignende, så blir det bare verre. Sov f.eks ikke noe i hele natt fordi jeg hadde så vondt. Paracet hjalp ikke. Vet jo at det finnes ulike typer hodepine, men lurer på om jeg kan ha migrene. Min søster har det. Vet ikke om det er større sjanse da.

Tenker jeg skal gå til lege om det ikke gir seg etterhvert. Vil gi det en stund. Er ikke den som løper bare noen sier bø.

Uansett, takk for råd og innspill.

Er det ikke veldig ubehagelig å gå med en slik smerte du ikke vet hva skyldes?

Gjest Gjest
Skrevet

Kan minne litt om det jeg har, men jeg har i tillegg kvalme og synsforstyrrelser. Men jeg er heldig med tanke på at paracet tar det.

Migrene går forøvrig ofte i familien, så sjansen er større når du har en nær slektning som har det.

Skrevet

Jo, det er ubehagelig. Det har ikke gitt seg enda. Jeg har forøvrig litt kvalme jeg også, ikke kastet opp, men har hatt brekninger.

Skrevet

:kaffe: UFF da.... God bedring... :søvn:

Skrevet

Om du har migrene, er det altfor tidlig å uttale seg om etter et anfall.

Skrevet

Det vet jeg, selv om det ligner veldig utav det jeg har lest og hørt. Får bare avvente og se.

Skrevet
Det vet jeg, selv om det ligner veldig utav det jeg har lest og hørt. Får bare avvente og se.

Går du med slik hodepine så lenge,uten en legesjekk??? jøsss..

Skrevet

Når jeg har migrene har jeg vondt nedover ryggen og armen faktisk. Og kaster opp en del. Mange måter å ha migrene på.

...dra til legen.

Skrevet

Det er ufattelig mange måter å ha migrene på. Jeg har det, min mann, to av mine venninner, min svigerinne, min mor og min bror og mitt barn og minst to kolleger har migrene. Alle har ulike opplevelser av hva dette er, hvordan det arter seg, ulike medisiner etc.

Hvis søsteren din har det også, er det jo nærliggende å mistenke det. ta kontakt med legen og få en henvisning til nevrolog eller annen spesialist. Det er få erfaringer med gode fatsleger hva gjelde rmigrene - alle kan skive ut imigran, men det er ikke sikkert det er det du skal ha. Noe er anfallsmedisin, noe er forebyggende. Ikke alle får anfall heller.

Bor du på østlandet, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med Migreneklinikken, da trenger du ikke henvisning heller, det er privat, koster litt, men du verden for en utredning og oppfølging man får!

http://www.klinikkonline.no/

Skrevet

Jeg kan ihvertfall ikke skrive innlegg på kg når jeg har migrene. Da ligger jeg rett ut i et mørkt rom og ber til høyere makter om at tbl snart skal virke.

Skrevet
Jeg kan ihvertfall ikke skrive innlegg på kg når jeg har migrene. Da ligger jeg rett ut i et mørkt rom og ber til høyere makter om at tbl snart skal virke.

Det finnes mildere former også.

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Som gjesten over meg sier, er det stor forskjell på migrene. Selv har jeg migreneanfall akkurat nå, ikke godt, men heller ikke så ille at jeg MÅ ligge på et mørkt rom. Jeg er heldig som (som oftest) slipper unna helt j***** anfall, men dette er det fjerde anfallet jeg får på tre dager, og det er også forferdelig slitsomt.

Så TS, det finnes mange former for migrene, og jeg kan bare støtte rådet de andre gir deg om å gå til lege. (Et råd jeg forøvring burde følge sjøl, men... :sjenert: )

(Jeg skriver som regel ikke innlegg når jeg ar migrene, da de har en tendens til å bli usammenhengende - det er så vanskelig å konsentrere seg :) )

Skrevet

All avspenning og spseielt meditasjon hjelper vanligvis bra mot migrene. Søk på MBSR og migraines så finner dere vd med veiledet meditasjon for migrene.

Skrevet

Før du går til legen, eller evt i samarbeid med legen, er det lurt å følge med på( skrive ned i kalenderen) hvor ofte og hvor lenge anfallene varer og evt om du kaster opp. da er det lettere for legen din å hjelpe deg ifht kartlegging av en evt migrene. Du kan spørre legen om en så kalt "migrenedagbok" der du og skal tegne grafer/kurver for hvor sterke smerter du har, legge inn når du har mensen osv. Alt dette kan legen din helt sikkert hjelpe deg med. Det er så utrolig mye bedre å få ordentilge tabeletter mot migrenen enn å håpe at paracet skal ta det. (noe det skjeldent gjør dersom du faktisk har migrene. ) Lykke til!! :)

Skrevet

Uff, akkurat sånn har jeg det og. Tåler ikke lys i det hele tatt, kan ikke skrive meldinger på mobilen engang.

Skrevet

Jeg missunner dere som kan skrive på kg med migrene...!

Når jeg har anfall ligger jeg rett ut og håper på å ikke kaste opp mer, siden jeg da kommer jeg til å spjære fra pannen til korsryggen. Det virker i alle fall sånn. Deilig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...