Gå til innhold

Rosendahl Grand cru


kipa81

Anbefalte innlegg

Vi har giftet oss i all stillhet ved ambassaden i København, og nå strømmer forespørslene om gaveønsker inn:) Veldig koselig:) Vi har lyst til å samle på et servise. og falt litt for Rosendahl Grand cru. Noen som har noen erfaringer med dette serviset?

Har lyst til å gå for middagstallerkner (27 cm), ikke den aller største, suppeskålene (like de større bollene) og dessert/frokostasjett 23 cm. Noen som har gjort seg noen erfaringer med de ulike størrelsene?

Siden vi skal bruke det til "finservise" har vi foreløpig sett oss ut kaffekoppene med skål, synes ikke kurs egner seg til "penbruk". De har jo de store bollene som egner seg til serveringsbruk, men ikke noe stort serveringsfat. Men dama i butikken så at mange brukte den største middagstallerken (30 cm).

Blir glad for råd og svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ønsket oss det i bryllupsgave. Er superfornøyd!!

Vi bruker det til hverdags. Vi har krusene (men enig med deg at når dere skal bruke det til pent er kopp med fat best)

Vi har de største middagstallerkenene og det er jeg glad for. Og så har vi de som er 23cm (tror det var 23cm....) til frokost tallerkener. Og vanlige dype tallerkener.

Vi har også kjøpt endel av de glasskålene i samme serie.

Det som er dumt med de største middagstallerknene er at de er så store at du må ha en stor oppvaskmaskin for å få de inni. Vi har stor, men alikevel er det ikke mye plass ved siden av de tallerknene.

Lykke til med valget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det, og bruker det som hverdagsservise. Må innrømme at jeg ikke er helt fornøyd. Den ene tallerkenen har fått "sprekker" i glasuren, og mange av de andre tallerkene har også små flekker hvor glasuren ser ut til å være slipt av.

Hos meg holder det i allefall ikke like lenge som annet servise fra f.eks. Figgjo.

Men, stilig er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det, og bruker det som hverdagsservise. Må innrømme at jeg ikke er helt fornøyd. Den ene tallerkenen har fått "sprekker" i glasuren, og mange av de andre tallerkene har også små flekker hvor glasuren ser ut til å være slipt av.

Hos meg holder det i allefall ikke like lenge som annet servise fra f.eks. Figgjo.

Men, stilig er det!

Oi... Har du hatt det lenge eller?

Vi har hatt vårt i 6 mnd og det har funket greit hittil. Men om det blir sprekker etterhvert, synes jeg det er for dårlig! Går det ikke ann og klage på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en super serie som det går ann å suplere med glassdelene dersom det er ønskelig. Dette er jo blitt et veldig populært servise, og det kommer bare flere og flere deler.

Jeg jobber i en butikk hvor vi selger mye av dette serviset, og har nesten ikke fått noe reklamasjon. Octavia: Jeg ville tatt med meg serviset til en forhandler og reklamert på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en del av glassdelene: Ølglass, små vannglass, kaffeglass med hank (som brukes til pent), boller, oppbevaringskrukker og karaffler.

Vi er i allefall veldig fornøyde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott:) Takk for svar! Vi har bestemt oss for det serviset nå og vi blir sikkert fornøyde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...