Gjest * Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Mamma har da talt sitt klare ord, be alle tanter eller ingen! Jeg vet at dette er vår dag og at vi gjør som vi vil men vi nå nødig lage en stor familiefeide pga dette. ikke noe morsom å ha bryllup hvis mamma er sur heller. Tanten min bor ikke i min by,hun er rusavhengig og lager alt for ofte store intriger i selskap. Hun har og ved flere anledninger baktalt meg og kaldt meg div stygge ting og dette vet jeg av 100% sikre kilder. Oddsen for at hun kommer er vel ikke veldig stor, men tenk OM hun kommer og starter sine intriger med tårer, bannskap og det som værre er..... Jeg personlig vil ikke dele dagen min med en som baktaler meg så stygt, men samtidig vil jeg gjerne være på talefot med mamma denne dagen... Hva ville du gjort? 1) bed henne og satset på at hun ikke kommer? 2) la være å be henne og la de som blir sure være sure....selv om dette er mamma?
bunadbrud Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Ja være og be og satse på at din mor vil forstå. Det bør hun, det er din dag. Ikke hennes. Vi skal ikke be denne onkelen min med frue og barn. Vi kommer ikke overens, og jeg snakker ALDRI med dem selv om de bor 30 meter fra huset hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Jeg er veldig tilhenger av at man skal be alle eller ingen. Da ofrer jeg heller noen intriger på selve dagen, i forhold til splittelse i familien fordi man har utelatt noen. Dette kan faktisk ødelegge for familien i lang tid fremover. Videre vil jeg likevel si at dersom en rusmissbruker ønsker å komme så må de love å ikke være rusa denne dagen, samt holde seg vekke fra alkohol. Dette er ikke urimelige krav å sette til rusmissbrukere mener jeg. Jeg gjorde selv dette til min egen søster, og hun var helt 100% enig med meg om at jeg skulle slippe å bvekymre meg for hennes drikking/rusing den dagen og var derfor sjofør heller. Jeg alierte meg også med mamma og sa at dette fikk hun ta ansvar for å se til gikk rett. Dette kan vel også du kreve av din mor, at hun sørger for taxi og hjemsending dersom ting sklir ut likevel?
Gjest Frk Åberg Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Hvis du er alvorlig bekymret for at hun skal lage uro, ville jeg trosset mor og bedt de andre tantene. Hun kan ikke diktere hvem du skal be, og hvis denne tanten har et alvorlig problem som blir spesielt synlig i slike sammenhenger, syns jeg det er rart at moren din ikke forstår bedre hvordan du føler det. Om du er ikke er redd for at hun skal "lage scene", men du er sint fordi hun har baksnakket deg, så mener jeg at det fortsatt er ditt valg hvem du vil be. Om det var meg, tror jeg likevel at jeg ville vært mer tilbøyelig til å be henne hvis man kunne regne med at hun ville oppføre seg. Jeg har en jeg ikke har så lyst til å be i mitt bryllup, fordi han har oppført seg veldig dårlig mot andre i familien, noe som har gjort at jeg nesten har sluttet å like ham. Jeg ber ham likevel, fordi jeg ikke vil være kilden til enda flere uoverenstemmelser. Jeg er egentlig ikke konfliktsky, selv om det kanskje virker sånn. Men jeg ønsker å inkludere alle, forutsatt at de oppfører seg som folk.
junibrura Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Mamma har da talt sitt klare ord, be alle tanter eller ingen! Jeg vet at dette er vår dag og at vi gjør som vi vil men vi nå nødig lage en stor familiefeide pga dette. ikke noe morsom å ha bryllup hvis mamma er sur heller. Tanten min bor ikke i min by,hun er rusavhengig og lager alt for ofte store intriger i selskap. Hun har og ved flere anledninger baktalt meg og kaldt meg div stygge ting og dette vet jeg av 100% sikre kilder. Oddsen for at hun kommer er vel ikke veldig stor, men tenk OM hun kommer og starter sine intriger med tårer, bannskap og det som værre er..... Jeg personlig vil ikke dele dagen min med en som baktaler meg så stygt, men samtidig vil jeg gjerne være på talefot med mamma denne dagen... Hva ville du gjort? 1) bed henne og satset på at hun ikke kommer? 2) la være å be henne og la de som blir sure være sure....selv om dette er mamma? Det er DIN dag! Det er DU som skal ha en god opplevelse av dette sammen med din tilkommende. Du skal ikke gå rundt på den store dagen, og være redd for slike ting som kan gå galt, og som kan ødelegge bryllupet ditt. Jeg har bare bedt en tante som vi har god kontakt med. De andre har jeg knapt snakket med de siste 10 år. Og, - det har heldigvis min mor sagt er helt greit, og at det er vi som bestemmer. Det har ingen andre med. Takk, mamma!
Gjest lillebøll Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Drit i å inviter henne og be din mor bli voksen?
Gjest Phoenix Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Jeg er veldig tilhenger av at man skal be alle eller ingen. Da ofrer jeg heller noen intriger på selve dagen, i forhold til splittelse i familien fordi man har utelatt noen. Dette kan faktisk ødelegge for familien i lang tid fremover. Videre vil jeg likevel si at dersom en rusmissbruker ønsker å komme så må de love å ikke være rusa denne dagen, samt holde seg vekke fra alkohol. Dette er ikke urimelige krav å sette til rusmissbrukere mener jeg. Jeg gjorde selv dette til min egen søster, og hun var helt 100% enig med meg om at jeg skulle slippe å bvekymre meg for hennes drikking/rusing den dagen og var derfor sjofør heller. Jeg alierte meg også med mamma og sa at dette fikk hun ta ansvar for å se til gikk rett. Dette kan vel også du kreve av din mor, at hun sørger for taxi og hjemsending dersom ting sklir ut likevel?
Jade Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Man baksnakker ikke folk man liker. Liker man ikke bruden, så har man heller ikke noe i bryllupet hennes å gjøre. Det er en selvfølge at bruden ikke ønsker å invitere gjester som ikke liker henne, og som i tillegg driver og lager kvalm. Det er du og forloveden din som bestemmer hvem dere skal invitere. Dette må moren din bare respektere. Det blir nok ikke kjekt for gjestene dine heller, om hun dukker opp ruset. Når ting sklir ut og hun må sendes bort i taxi, så er det likevel for sent. Stemningen kan være totalt ødelagt. Om ikke for de andre, så er i hvertfall dagen din ødelagt. Stol på magefølelsen din! Inviter de gjestene du vil, uten å ha dårlig samvittighet. Skulle hun spørre hvorfor hun ikke ble invitert, kan du jo bare spille overrasket, og spørre hvorfor i all verden hun ønsker å komme i ditt bryllup - hun som synes det og det om deg (referer til baksnakkingen og tingene hun har kalt deg).
Gjest Gjest_idaho_* Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 LA VÆR Å INVITER HENNE!!! KAn ikke ha en tikkende bombe på ditt bryllup! Håper du får en nydelig dag!
kelte Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 Dette må du bestemme. Jeg har 3 brødre, han elste er rusavhengig, å han har ikke jeg bedt. Både på grunn av at jeg ikke ønsker en dopa person i bryllupet vårt, men også av sikkerhet, for da hadde jeg gått rundt å vært redd han skulle sjele noe fra vesker eller gaver.. Min mor er ganke sur på meg, for hun mener at han har all rett til å komme og at han aldri ville sjålet noe i sitt søstersbryllup. Men den sjangsen vil ikke jeg ta, så jeg driter egentlig i hva mine foreldrer mener om saken, for dette er vår dag... Det er jo selvsagt synd, men slik er det. Han kommer til å bli duglig fornærmet, men det får jeg heller ta når det kommer. Mitt råd til deg, snakk med din kommende mann, ta avgjørelsen sammen med han. Dette er deres dag, ingen bestemmer hvem som får komme og ikke.... Lykke til
BayliZ Skrevet 10. april 2008 #11 Skrevet 10. april 2008 Drit i å inviter henne og be din mor bli voksen? Skriver under på dette
Sika Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 Mamma har da talt sitt klare ord, be alle tanter eller ingen! Jeg vet at dette er vår dag og at vi gjør som vi vil men vi nå nødig lage en stor familiefeide pga dette. ikke noe morsom å ha bryllup hvis mamma er sur heller. Tanten min bor ikke i min by,hun er rusavhengig og lager alt for ofte store intriger i selskap. Hun har og ved flere anledninger baktalt meg og kaldt meg div stygge ting og dette vet jeg av 100% sikre kilder. Oddsen for at hun kommer er vel ikke veldig stor, men tenk OM hun kommer og starter sine intriger med tårer, bannskap og det som værre er..... Jeg personlig vil ikke dele dagen min med en som baktaler meg så stygt, men samtidig vil jeg gjerne være på talefot med mamma denne dagen... Hva ville du gjort? 1) bed henne og satset på at hun ikke kommer? 2) la være å be henne og la de som blir sure være sure....selv om dette er mamma? Helt klart alternativ1: ikke bedt henne. Hvorfor skal hun gjøre din store dag sur for deg???
Gir Skrevet 10. april 2008 #13 Skrevet 10. april 2008 (endret) Skriver under på dette Jeg er enig! I at du skal la være å invitere henne og be moren din oppføre seg som et voksent menneske. Endret 10. april 2008 av Gir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå