Gå til innhold

Lokale i forskjellige byer

Anbefalte innlegg

Gjest brud09
Skrevet (endret)

Vi har begynt så smått å planlegge bryllup neste år, og ser etter lokale. Vet ikke helt hvilken by vi vil gifte oss i enda, og derfor er lokalmulighetene ganske avgjørende. Vil helst gifte oss i Bergen, deretter kommer Kristiansand eller Stavanger, med Oslo som siste alternativ.

Noen som har tips til lokale i/rundt noen av disse byene som passer følgende kriterier?:

- Ca 100 gjester

- Overnattingsplass (ikke nødvendigvis til alle, men må ha soveplass til 10 unger)

- Vil gjerne gifte oss utendørs og ha festen samme sted (dette er ikke et krav, men det hadde vært fint)

:bryllup:

Endret av brud09
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

SYnes det hadde vært fint å hatt bryllup på fløyen, kunne vært flott med vielse utpå platået der :) og middag og fest i restauranten.. men tror kanskje det er tynt med overnattingsmuligheter der oppe.. kunne evt hatt vielse og middag der, og så kaffe og fest på et hotell rett nedom..

Gjest brud09
Skrevet

Fløyen er et godt alternativ, men ser for oss noe alla en stor herskapsvilla m plen utenfor, helst ved et vann/sjøen.. :) (drømme, drømme.. :hjerter: )

Skrevet (endret)

Hei hei! Er fra Krsand, og hvis du ska leie her nede finnes det mange alternativer.. Ser selv etter lokaler og står selv med mage alternativer nå.

Du har

Strandpromenaden http://www.strandpromenaden.com/

Denne ligger vegg i vegg med sjøen og festingen i Kr.Sand

Bjørndalen gård, Herregården i Søgne, "klubben" midt i sentrum av Kr.Sand(ved kinoen), Hotell Ernst skal visst nok være veldig fine på bryllup, ute på Odderøya har de lokaler jeg ikke er helt sikkre på hva heter, Løa i Vennesla/Vikeland. Ligger rett ved ei elv(Otra)

Det er de jeg kommer på i farta. :)

Lykke te!

Endret av pleiepike
Gjest brud09
Skrevet

Takk for tips!

Falt veldig for strandpromenaden, men der er d bare plass til 60 gjester..

Ellers skal jeg sjekke litt mer på de andre, mange fine tips her! :)

Gjest maibrud_09
Skrevet

Då ville eg sjekket opp i Bergen: Villaskjoldnes og legeneshus. Der har det vært utendørs vielser vet eg.

Og villaskjoldnes er jo bare nydelig.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vi skal ha bryllupet vårt i Kommandantboligen i Bergen. Der er det stor hage og plass til 100. Det ligger visst ganske nært sjøen også. Du kan sjekke ut www.bydelsportalen.no/kommandantboligen der ligger det bilder. Lykke til!

Gjest brud09
Skrevet

Villa Skjoldnes og legenes hus ser begge helt nydelige ut, men de er desverre ikke store nok..

Skal absolutt sjekke ut kommandantboligen, er veldig bra om den har plass til så mange folk. :)

Tusen takk for alle tipsene, er utrolig kjekt å få hjelp!

Gjest Gjest_fineline_*
Skrevet

Har vært i bryllup på følgende steder med veldig vellykket resultat.

Utstein kloster

Veldig populært med ute-vielser (både kirkelige og human-etiske) i hagen. De har noen svære bøketrær som "rammer" inn flere ulike vielsessteder i parken som strekker seg ned til strandkanten. Bygget har vært både kongsgård, herregård og kloster. Det er også mulig å ha festen her ( i museet)

Sola strandhotell

Nydelige omgivelser. Perfekt å gifte seg på stranden eller på solterrassen. (Søk på Katrine Sørland + bryllup for å se masse bra bilder herifra)

Utstein kloster hotell

Her kan du gifte deg på brygga og gå rett inn i selskapslokalet. De har ikke mer enn 35 rom, men stenger igjen hele hotellet for andre gjester dersom du har stor fest. Billig overnatting og veldig god mat.

Hummeren hotell

Nydelige omgivelser for bryggebryllup. Helt ok hotellrom

Kronen gaard

Nydelige lokaler. Perfekt hage for vielser, men ikke nærhet til sjøen.

Ellers har jeg vært i bryllup på "Klubben" i Kr.sand og det var også veldig fint

Gjest brud09
Skrevet
Vi skal ha bryllupet vårt i Kommandantboligen i Bergen. Der er det stor hage og plass til 100. Det ligger visst ganske nært sjøen også. Du kan sjekke ut www.bydelsportalen.no/kommandantboligen der ligger det bilder. Lykke til!

Kan jeg spørre hvor mye dere betaler for lokalet? Har de kokk/servitører osv, eller finner man d utenom? (litt lite info på hjemmesiden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...