Gå til innhold

fettkul i ansiktet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_betty_*
Skrevet

hei :)

jeg har hatt en fettklump rett ved kinnbenet ca. 2 cm fra øret så lenge jeg kan huske. den har egentlig aldri plaga meg noe særlig, og det er aldri noen som har kommentert den heller. men så begynte jeg å tenke litt over det igårkveld, kjeda meg forferdelig og satt og studerte meg selv i speilet :fnise: det må da gå an å få den bort?? den er som ei lita ert i størrelse. går vel an å skjære det bort? kommer det da evt. arr? eller kanskje det finnes noe man kan smøre på, ala vortemiddel?

håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dessverre ikke det finnes noe ala vortemiddel du kan smøre på. Tror nok det smarteste er å rådføre deg med legen din, og la h*n fjerne den.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis den ikke er skjemmende eller trykker på nerver, så bør du la den være. Du får jo et arr, og det er jo også skjemmende i ansiktet.

Men om den ser ekkel ut, er det kanskje bedre med et arr?

Gjest Gjest_betty_*
Skrevet

det er jo nesten ingen som har kommentert den, så at den plager meg noe særlig kan jeg vel ikke si :) men det hadde liksom vært litt greier om den ikke hadde vært der i det hele tatt.

det er ikke mulig at slike fettkuler forsvinner av seg selv?

Skrevet

Jeg hadde en på øyelokket en stund, men den forsvant etter kort tid. Men hvis du har hatt den så lenge, har den nok kommet for å bli.. Du kan fjerne den hos vanlig fastlege, og det koster ikke særlig mye. Mulig det går an å fjerne med laser nå også.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også en sånn på kinnet. I følge hudlegen måtte de skjære rundt kulen med ganske god margin for å sikre at den ikke vokste tilbake igjen, så jeg hadde endt opp med et arr som var mange ganger lengre enn selve kulen.

Kulen sitter der ennå, men jeg skal nok få den bort så snart jeg finner en metode som ikke innebærer at de må skjære av meg halve fjeset.

Skrevet

Hadde en liten fettkul på kinnet i mange år, men den ble borte av seg selv.

Venninnen min har fjernet et par føflekker i ansiktet. Hun har ingen synlige arr fra det, men jeg vet ikke om det blir annerledes ved fjerning av fettkuler.

• 4 år senere...
Gjest Jente som lurer
Skrevet

Veier legen deg når de skal kjekke fettkulen? :O

AnonymBruker
Skrevet

haha hvorfor i all verden skulle en hudlege ha behov for å veie deg?

De sjekker om den sitter på en nerve, tettheten, hvor stor "roten" er og hvor stort arret kommer til å bli.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en kul i panna. Vet ikke om det var fettkul. Gjorde så sabla vondt etter hvert at den ble fjernet hos fastlegen. Hans kommentar var at han absolutt har sett bedre arbeid.

Dersom kulen ikke plager deg så hadde jeg latt være.

AnonymBruker
Skrevet

hei :)

jeg har hatt en fettklump rett ved kinnbenet ca. 2 cm fra øret så lenge jeg kan huske. den har egentlig aldri plaga meg noe særlig, og det er aldri noen som har kommentert den heller. men så begynte jeg å tenke litt over det igårkveld, kjeda meg forferdelig og satt og studerte meg selv i speilet :fnise: det må da gå an å få den bort?? den er som ei lita ert i størrelse. går vel an å skjære det bort? kommer det da evt. arr? eller kanskje det finnes noe man kan smøre på, ala vortemiddel?

håper på svar :)

Fettkuler kan man få overalt. Jeg hadde en på låret i ca 10 år,så gradvis forsvant en. Fikk en i hodet som beg å vokse. Den gjorde vondt og trykte på. Var på sykehus og skar den vekk. Den ble 5 cm utenpå,og var stor innvendig.

Så lenge de ikke vokser,så skal du ikke være bekymret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...