Gå til innhold

Forandring i heimen for en billig penge...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikke flust med penger nå som det snart er lønningsdag igjen :gjeiper: , men kunne tenke meg å pynte opp litt og få litt følelse av forandring allikevel! Har dere noen gode tips som koster lite, men gjør susen allikevel??

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Henge opp nye gardiner, dvs. noen du allerede har men ikke har brukt på en stund. Det er billig det! :)

Nå som de nærmer seg vår gjør det også susen å vaske vinduene i samme slengen.

Ommøblering...

Gjest hyggelig
Skrevet

Kjøpe en ny duk til stuebordet. Hvis det enda er penger igjen kan du jo i tillegg kjøpe et par nye pynteputer i vårlige farger:)

Gjest Helen Parr
Skrevet

Det beste rådet jeg har fått for forandring er å fjerne ting - ikke legge til fler.

Stort sett har det seg slik at man har mer enn nok av ting, og dersom man fjerner ting, vil det gjøre mye for inntrykket.

Jeg tar innimellom en liten runde og fjerner ting i huset. Deretter kjøper jeg en frist blomsterbukett og setter på stuebordet.

Ommøblering, nye gardiner og puter er selvsagt også gode ideer. Samt ny duk dersom du liker det overfyllt.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg støtter Helene Parr i at det å fjerne ting kan være vel så "forfriskende" som å tilsette ting.

Og duk på stuebordet er en av de tingene jeg først ville foreslått å fjerne ;)

Gjest Helen Parr
Skrevet
Og duk på stuebordet er en av de tingene jeg først ville foreslått å fjerne ;)

Enig. :fnise:

Skrevet (endret)
:) Endret av Asti
Gjest hyggelig
Skrevet

hva er galt med en ny duk på stuebordet? trenger ikke nødvendigvis å være en heldekkende en, men bare en liten løper eller noe. jeg står på mitt å mener at en ny duk er tingen hvis du vil friske opp hjemme for en billig penge :) er jo ikke alle som har så mye i stua at det blir "finere" hvis man fjerner ting...

men for all del, hver sin smak :)

Gjest AnneShirley
Skrevet
hva er galt med en ny duk på stuebordet? trenger ikke nødvendigvis å være en heldekkende en, men bare en liten løper eller noe. jeg står på mitt å mener at en ny duk er tingen hvis du vil friske opp hjemme for en billig penge :)

Ikke for oss om ikke ville finne på å legge duk (og absolutt heller ikke en løper) på stuebordet ;)

Som du sier selv: ulike smak.

Siden vi ikke vet hva slags smak TS har må det være greit å komme med begge typer innspill.

Gjest hyggelig
Skrevet

Men hva har man på bordet om man ikke har duk? blir det ikke litt nakent? (ikke meningen å være "slem" nå, er rett og slett bare nyskjerrig!)

hver sin smak ja :)

Gjest Helen Parr
Skrevet
Men hva har man på bordet om man ikke har duk? blir det ikke litt nakent? (ikke meningen å være "slem" nå, er rett og slett bare nyskjerrig!)

hver sin smak ja :)

Akkurat nå står det en Aaltovase med hvite tulipaner på mitt stuebord. Det holder i massevis.

Gjest hyggelig
Skrevet

Fin vase! enig med deg i at blomster også er en flott måte å "fornye" rommet på.

Gjest jente37
Skrevet
Har ikke flust med penger nå som det snart er lønningsdag igjen :gjeiper: , men kunne tenke meg å pynte opp litt og få litt følelse av forandring allikevel! Har dere noen gode tips som koster lite, men gjør susen allikevel??

Enkleste råd? Ommøblering og kjøpe avskårne blomster:-)

Gjest Phoenix
Skrevet

På mitt stuebord er det to gamle lysestaker fra loppemarked, to lave telysholdere i gammelt sølv og en coffee table-bok - dette er mer enn dekorativt nok.

Hender også at jeg har en bukett blomster der

Skrevet
Det beste rådet jeg har fått for forandring er å fjerne ting - ikke legge til fler.

Stort sett har det seg slik at man har mer enn nok av ting, og dersom man fjerner ting, vil det gjøre mye for inntrykket.

Jeg tar innimellom en liten runde og fjerner ting i huset. Deretter kjøper jeg en frist blomsterbukett og setter på stuebordet.

Ommøblering, nye gardiner og puter er selvsagt også gode ideer. Samt ny duk dersom du liker det overfyllt.

Ja, en opprydning er kanskje på sin plass? Heldigvis er vi flinke til å kaste aviser etc ettersom det samler seg opp - men kanskje jeg skulle fjerne duken på stuebordet? Det har jeg aldri tenkt på... :overrasket: I går ble det to nye puter til den nette sum av 40 kroner...

Gjest AnneShirley
Skrevet
Men hva har man på bordet om man ikke har duk? blir det ikke litt nakent?

Jeg har et flott gammelt bord som jeg synes er vakker i seg selv. Jeg har som oftest stående et fat med kubbelys der, men det er først og fremst fordi jeg liker å tenne lys, ikke fordi jeg synes bordet mitt ser nakent ut.

Skrevet (endret)

Men for oss som ikke synes det blir overfylt med en liten løper som det står to lysestaker på, så støtter jeg forslaget om nye gardiner og en ny brikke. Skifte farge på lys i lystestaker hjelper også.

Når jeg da mener at man fornyer billig med gardiner, så tenker jeg at noen av oss synes det er helt greit å følge "Kid-strømmen" (el tilsv IKEA, Princess el - du tar poenget?) - kjøpe gardin til en femtilapp og bytte et par ganger i året. Noen synes sikkert det er simpelt, men kan gjøre en artig forandring om man liker slikt.

Endret av Tusenfryd
Skrevet

Maling er nok en av de billigste måtene man kan gjøre forandringer på.

Nye gardiner, billig stoff på bl.a IKEA.

Vil du endre sofaen, går det kanskje å legge over et stort pledd og nye puter du kan sy selv. Puter kan du forøvrig også sy av ting man har, jeg så engang en som hadde tatt gamle ullgensere, alle i grått, svart og beige, og sydd puter av dette. Det var kjempefint.

Ellers er jeg enig i at jo mindre dilldall man har, jo større forandring vil det bli når du gjør andre ting.

Skrevet

*abonnere* Gode tips her, men til alle dere som ikke har en duk på - selv har jeg en løper men hva har dere på bordet da annet enn blomster i vase? Syns bordet mitt blir så stort og nakent uten noe som deler det opp og jeg syns det er helt riktig med en løper i et fint stoff da.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Hvis jeg ikke har blomster har jeg ingenting. Bordet i eik er fint som det er.

Hvis jeg skal tenne lys, setter jeg frem telys, ikke ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...